Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z kierownicą w A4 B9


kalishtbg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem od jakiegoś czasu z kierownicą. Mam w Audi maglownicę elektryczną. Kierownica raz działa normalnie raz bardzo ciężko. Nie ma na to reguły. Nie pokazał się żaden błąd, skanowanie VCDSem także nic nie pokazało. Tak mi się wydaje, że to raczej nie jest problem samej maglownicy bo wtedy by cały czas działała ciężko. Myślę, że to jest raczej jakiś problem z elektryką lub sterownikiem - modułem wspomagania. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o jakieś wskazówki. 

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dynamiczny układ kierowniczy?

Wrzuć pełny autoscan, będzie wiadomo co jest na pokładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz dynamicznego układu kierowniczyego. Zwykły elektromechaniczny układ kierowniczy.

Mozesz w jakis sposób wywołac/sprowokowac sytuację, w której servo nie działa? czy jest to przypadkowe.

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wywołam tego z premedytacją. Dzieje się to całkowicie nieprzewidywalnie. Wyjeżdżam z garażu jest ciężko za jakiś czas jest normalnie i za jakiś znowu znika wspomaganie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kalishtbg napisał(a):

Niestety nie wywołam tego z premedytacją. Dzieje się to całkowicie nieprzewidywalnie. Wyjeżdżam z garażu jest ciężko za jakiś czas jest normalnie i za jakiś znowu znika wspomaganie ?

ja kiedyś miałem problem z zanikaniem wspomagania, ale to było w a4 b5... problemem okazało się zużyte siteczko w zbiorniczku na płyn bo ono pełniło również rolę zaworka zwrotnego... o tym mało kto wiedział... nie wiem czy w a5 jest podobnie...   po wymianie tego zbiorniczka (bo siteczko jest integralną częścią ) wszystko wróciło do normy...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Tam jest elektromechaniczne servo (silnik elektryczny) bez płynu.

a to nie wiedziałem, ale może komuś innemu się ta informacja przyda.... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś czuję, że trzeba będzie dokładnie oglądnąć maglownice od spodu i sterownik pod kierownicą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Winnym okazał się zatarty krzyżak na kolumnie kierowniczej.IMG_20230225_142103.thumb.jpg.7a158f8fad9204b3e440a7a11a5c2916.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/17/2023 at 3:34 PM, Muskel1 said:

Nie masz dynamicznego układu kierowniczyego. Zwykły elektromechaniczny układ kierowniczy.

Mozesz w jakis sposób wywołac/sprowokowac sytuację, w której servo nie działa? czy jest to przypadkowe.

 

Cześć, w jaki sposób rozpoznać czy zamontowany jest u mnie układ dynamiczny czy zwykły elektromechaniczny? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kodach wyposażenia (1N8), albo na autoscanie.
Przy układzie dynamicznym na autoscanie widnieje sterownik 1B.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2023 o 14:52, kalishtbg napisał(a):

Problem rozwiązany. Winnym okazał się zatarty krzyżak na kolumnie kierowniczej.IMG_20230225_142103.thumb.jpg.7a158f8fad9204b3e440a7a11a5c2916.jpg

Mam kolego to samo tylko u mnie krzyżak sprawdzony i jest ok, ostatnim czasem coraz częściej mi się to zdarza, a doszło jeszcze piszczenie przy kierownicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...