Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[CALA 3.2 fsi] szarpanie silnika/nierowna praca - ostatnia proba naprawy


turborzeznik

Rekomendowane odpowiedzi

jak w tytule, mam problem z nieprawidlowa praca silnika. Do tego czasu probowalem roznych rzeczy by to naprawic: wymiana swiec, raz NGK raz Denso, wymiana cewek, wymiana MAP-sensora, czyszczenie z nagaru itd. byla tez sprawdzana kompresja na cylindrach - wszystko w jaknajlepszym porzadku. Przyszedl czas ze zaczely psuc sie wtryskiwacze, najpierw padl jeden i go wymienilem. W tamtym momencie silnik chodzil jak traktor. Po wymianie tego jednego dalo sie jezdzic prawie normalnie tzn. dalej mialem problemy z szarpaniem silnika przy rozruchu, szarpaniem przy zmianie biegow itd. niedawno padly kolejne wtryskiwacze, wiec wymienilem pozostale 5. Po wymianie, wszystko bylo prawidlowo, zniknal problem z szarpaniem silnika przy rozruchu (opisalem to w innym watku), generalnie silnik pracowal jak nigdy dotad. bardzo szybko, po kilu dniach zaczelo bardzo smierdziec benzyna po odpaleniu silnika, okazalo sie ze uszkodzilem uszczelke na wtryskiwaczu przy montazu i zaczelo lac benzyna po silniku. No to rozebralem wszystko znowu, na szczescie mialem taka uszczelke ze starego wtryskiwacza, wiec ja zalozylem. Podczas wymiany tej jednej uszczelki, zostaly wyciagniete wtryskiwacze z drugiej strony w celu kontroli, podczas ktorej dwa zostaly upuszczone na podloge z wysokosci ok.15-20cm (czy mogly przez to zostac uszkodzone?). jak w innym watku napisalem, benzyna juz nie rozlewa sie po silniku i nie czuc jej. Silnik tez jest suchy. Wrocily natomiast problemy z szarpaniem silnika, nie dzieje sie to tak mocno jak wczesniej, szarpniecia sa slabsze ale to dokladnie to samo co przed wymiana. Jak dalej to diagnozowac? bledow na komputerze nie ma. W tej chwili przychodzi mi na mysl jedno - reklamowanie wtryskiwaczy. Mozliwe jest by przy demontazu ktoras z wtyczek (sciagalem kolektor i wszystko odpinalem) byla zle, dopieta? uszkodzone kable? styki zabrudzone? cos co zaburza sygnal? najdziwniejsze jest to, ze na zimnym silniku odpala normalnie, startuje na bogatej mieszance i powoli schodzi na obroty jalowe, tak jak to powinno byc, bez szarpania czy duszenia sie silnika. Silnik normalnie odpala tak samo gdy jest rozgrzany (wiadomo bez "rozgrzewania sie" i schodzenia na jalowe obroty), Problem zaczyna sie gdy samochod postoi np. 4h po jezdzie i silnik nie jest ani "goracy" ani "zimny", wtedy przy odpalaniu zaczyna od chwilowego spalania 8l/h (gdzie przy normalnym starcie jest to ok 4.5L/h) zaczna szarpac, dusic sie znowu szarpac, falowania obrotow itd. caly czas je obnizajac, do momentu w ktorym szarpnie najmocniej i dalej juz gladko spada do obrotow jalowych.

Jak w tytule, jest to moja ostatnia proba naprawy tego auta, nie mam juz sily ani nerwow na to, ze ciagle cos nie dziala i nie da sie tego doprowadzic do ladu.

Nie mam pojecia gdzie szukac, moze to przepustnica? te durne wtyczki? wtryskiwacze sie uszkodzily? ktos cos podpowie, co i jak diagnozowac?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się za bardzo na benzynach, a tym bardziej na b8, ale jeśli występuje szarpanie silnika to jest to spowodowane najprawdopodobniej nierównym podawaniem paliwa na poszczególne cylindry. Więc jak masz dostęp do vcds'a, a z tego co piszesz to chyba masz, radziłbym podłączyć auto pod komputer i odczytać wartości z poszczególnych wtryskiwaczy - jeśli z odczytów wyjdzie, że na którymś z cylindrów różnica w podawaniu paliwa jest znaczna w porównaniu z pozostałymi to zamienił bym ten wtryskiwacz miejscami z wtryskiwaczem na który ta wartość będzie skrajnie odmienna - jeśli wartość przejdzie razem z wtryskiwaczem to problem będzie chyba jasny. W taki sposób przynajmniej wyeliminujesz problem z wtryskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslu wiem ze mozna mierzyc dawkowanie ropy, a w benzynie chyba nie da sie tego w VCDS, moze czas otwarcia wtryskiwacza ale nie wiem gdzie i jak to znalezc.

Dalej zostaje pytanie, dlaczego po wymianie wszystkich wtryskiwaczy bylo ok, pozniej po wymianie uszczelki i ponownym wsadzeniu tych samych nowych wtryskiwaczy juz nie. Co musialo sie zmienic, czy upadek o ktorym wspomnialem mogl je jakos uszkodzic? z VCDS'a skorzystam jak juz bede mial gotowy plan, niestety nie posiadam prywatnie, ten do ktorego mam dostep to tez nie jest oryginal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany filtra paliwa. Wtryski od tak sobie nie padają. Potem poczytaj jak logować benzyny i wklej tu logi dynamiczne. Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tym filtrem paliwa to tak srednio, bardzo chetnie bym to zrobil ale sam tego nie dam rady, musialbym kanape z tylu wyciagac i dostac sie do baku, filtr paliwa jest w pompie paliwa ktora jest w baku. O ile wiem (jak cos to mnie poprawcie) w bezposrednim wtrysku, wtryskiwacze juz nie sa tak bardzo bezawaryjne i po pewnym przebiegu po prostu sie psuja przez warunki pracy. Z dynamicznymi logami tez bedzie problem bo laptop jest bez baterii i musi byc na kablu podlaczony, innego nie mam do dyspozycji... ehh pewnie skonczy sie tak ze auto wyladuje w warsztacie... chociaz wolalbym sam dojsc do tego co jest z tym nie tak.

statyczne logi nic nie pomoga?

przebieg: 258 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W baku masz sitko przy smoku pompy paliwa, filtr powinien być pod drzwiami pasażera z tyłu, z prawej strony. Zdejmij kawałek osłony i zobacz.

 

Dynamiczne, bo na postoju często nie wyłapiesz padającej pompy paliwa, dopiero pod obciążeniem.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, turborzeznik napisał(a):

Z dynamicznymi logami tez będzie problem bo laptop jest bez baterii i musi być na kablu podłączony, innego nie mam do dyspozycji.

Do laptopów istnieje coś takiego jak ładowarka samochodowa ;) i wtedy problem padniętej baterii nie przeszkadza w aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Elhape napisał(a):

Do laptopów istnieje coś takiego jak ładowarka samochodowa ;) i wtedy problem padniętej baterii nie przeszkadza w aucie :)

Tak wiem, ale nie będę wydawał pieniędzy na nie swoje urządzenia ;) już wolałbym wtedy zlecić wykonanie tego mechanikowi. Może ale to moooze uda mi się zorganizować innego łapka. Jak wtedy prawidlowo wykonać te logi? Gdzie szukać takich opcji w vcds i jak je prawidowo ustawić żeby zrobić to raz a dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś poszukać, i tak tego sam nie zrobisz, bo napisałeś to w poście powyżej. Oddaj to komuś bo widać nie masz samozaparcia albo umiejętności.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał(a):

Miałeś poszukać, i tak tego sam nie zrobisz, bo napisałeś to w poście powyżej. Oddaj to komuś bo widać nie masz samozaparcia albo umiejętności.

Właśnie dlatego pytam na forum jak to zrobić, bo chyba taka jest idea forów żeby się z nich dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz już opisane przecież, dział o diagnostyce jest bogato opisany, wystarczy wejść i zacząć czytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...