Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zakup używanego A4 B9 Avant


niteb

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Zastanawiam się nad zakupem Audi B9, moją uwagę przykuły te dwa modele.

WWW.OTOMOTO.PL

Audi A4, Szary, Diesel, 150 KM, 1 968 cm3
WWW.OTOMOTO.PL

Audi A4, Szary, Diesel, 150 KM, 1 968 cm3

 

Trochę mnie martwi niska cena ich, plus mam pytanie na co zwrócić uwagę przy ich oględzinach oraz jak wygląda awarayjnosć tych modeli ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy cena niska - po prostu są słabo wyposażone. Najbardziej to widać po światłach - zwykły ksenon i te diody LED do jazdy dziennej.

Przed zakupem obowiązkowo wjedź na kanał, zdejmij osłony i skontroluj wycieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych przebiegach skrzynie, dwumas i dpf mogą już być do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej interesował bym się tylko pierwszą, ma lepsze wyposażenie a ta druga to jakaś 'tuningowana'. Znaczki sline doklejone, kierownica wymieniona albo tylko jej część, felgi nieoryginalne.

 

Pierwsza ma :

- pakiet chrom (duży +)

- radary

- felgi chyba też nie od niej

- większy ekran (sporo to zmienia)

- kolorowy licznik (dużo lepiej wygląda)

- lepszy parktronic + kamera

- drive select

- lepsze dekory

 

Generalnie ta pierwsza dużo lepiej wyposażona. Zależy to oczywiście też od stanu technicznego. 

 

 

Cena raczej adekwatna do przebiegu i wyposażenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Dały mi do myślenia, zwłaszcza ta z listą rzeczy które mogłyby sie sypnąć. Trochę mnie te przebiegi martwią.

A co myślicie o tym modelu, młodszy, mniejszy przebieg, górna granica mojego progu bólu. 

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-a4-s-linekolornardograunavibang-olufsenradaraccsliczna-ID6FuOgY.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogłoszenie nie działa.

 

Sam jeżdżę b9 z przebiegiem 200k km, dwumasa była robiona, w okolicach tych przebiegów robi się też rozrząd (warto zapytać czy był zmieniany bo jest to jakiś tam koszt). 

Przebieg nie ma tak dużego znaczenia, zależy jak był eksploatowany. Żeby to robiło różnicę musiał byś szukać egzemplarzy poniżej 100k km, ale to wiadomo zupełnie inna cena.

 

Jak kupowałem to górną granicą dla mnie było 200k km przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ktoś zdążył mi go w międzyczasie zwinać z pod nosa :(

Dziękuję za odpowiedzi. Też mnie właśnie martwią te ukryte koszta cieżkie do wykrycia jak dwumas, rozrząd itd itp. 

 

A jak wygląda sytuacja z napędem quattro? jest to coś co podwyższa znacząco ryzyko uszkodzeń i  kosztów naprawy no i spalania to wiadomo?

Czy lepiej iść w FWD ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, niteb napisał(a):

dwumas, rozrząd itd itp. 

To nie są ukryte koszta tylko koszta serwisowe. Zarówno rozrząd jak i dwumas to części  zużywające się jak klocki czy tarcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FWD mniej spali i mniejsze koszta, bo przy Quattro dochodzi serwis torsena, wału napędowego, tylnego mostu i tylnych półosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie z dpfem. Jak kupisz auto z wysokim przebiegiem, musisz się  liczyć z wymianą części eksploatacyjnych i pytanie nie jest czy,  tylko kiedy należy je wymienić. 

Zawsze powtarzam, że auto to nie jest tylko cena jego zakupu, a także jego utrzymanie, co niektórzy zapominają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas czy rozrząd to raczej koszta jedne z łatwiejszych do wykrycia ... Jak martwi Cię koszt 2-3 tys za naprawę to może lepiej rozejrzeć się za tańszym autem, albo kupić nowe z gwarancją.

 

fwd mniej spali, serwisowo to raczej nie wychodzi dużo drożej, te napędy się raczej nie psują. jak bym miał wybór w tej samej kasie i wyposażeniu to teraz kupił bym quattro, chociaż ruszał by z miejsca w deszcz czy śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-3 tyś mnie nie martwi, myślałem, że to dużo więcej ;) w końcu Audi :D

Dzięki za wasze odpowiedzi, trochę mnie uspokojają.

Kwestia tylko teraz znalezienia dobrego modelu.

Czy na jakieś konkretne silniki muszę uważać? 

 

 

 

Edytowane przez niteb
usuniete ogloszenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2023 o 14:06, Langista napisał(a):

FWD mniej spali i mniejsze koszta, bo przy Quattro dochodzi serwis torsena, wału napędowego, tylnego mostu i tylnych półosi.

Napędy to chyba ostatnia rzecz która psuje się w Audi:wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby ostatnia ale z dzisiejszymi częściami już w trwałość napędu Audi nie zaufam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc i rady :) Jestem w trakcie zakupu A4 B9 Avant 2.0 benzyna 190KM z 2017, FWD :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...