Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka poziomu oleju w A4 B6


Piotr-Edmcm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy może podpowiecie dla czego nie wyświetla się kontrolka poziomu oleju w silniku, mieści się 6l brakowało 2l i zero info na zegarach a4b6 2.4 bdv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy ktoś już wcześniej nie dał zworki na czujniku, bo nie było go stać na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czujniku wszystko w oryginale chyba trzeba by było po przewodach od czujnika lecieć może gdzieś jakaś fuszerka jest zrobiona 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 06:24, Piotr-Edmcm napisał(a):

Przy czujniku wszystko w oryginale chyba trzeba by było po przewodach od czujnika lecieć może gdzieś jakaś fuszerka jest zrobiona 

Po odpięciu kostki z czujnika poziomu oleju zapala się info na zegarach o niskim poziomie oleju i teraz czy czujnik uszkodzony czy info o poziomie oleju jest powyżej braku 2L oleju. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też może być. Wszystko zależy od konstrukcji miski olejowej, zauważ że czujnik wystaje tylko 3-4 cm powyżej powierzchni miski, w której zmieści się ok 3l oleju może? 

 

Swoją drogą, dużo dolewasz tego oleju skoro na raz straciło się 2l. W teorii cały stan na bagnecie to 1l, przy minimum jeszcze bezpiecznie można jeździć, także nie zdziwił bym się, gdybyś przy 2l miał dopiero komunikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr dolewałem i przez dużo spraw zapomniałem sprawdzić po 1000 przelocie później okazało się że brakuje 2L po dolaniu wzgledem max na bagnecie teraz po uszczelnieniu wycieków i zmianie na 5w40 dolewam 0.5L na 1000. Zastanawia mnie ten czujnik przy jakim braku oleju by się zapalił 🤦‍♂️ Jezeli wymieniać czujnik to tylko na ori ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd 5W40? Te silniki powinny jeździć na 5W30. Czujnik na moje oko jest dobry, mas zproblem.z konsumpcją oleju bo w wolnossącym silniku 0.5l/1000 km to dużo. Jak nie ma już wycieków to sprawdzić odmę czy działa, czy ładuje wszystko w dolot, potem albo zużyte pierścienie, albo głowice do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Piotr-Edmcm napisał(a):

Litr dolewałem i przez dużo spraw zapomniałem sprawdzić po 1000 przelocie później okazało się że brakuje 2L po dolaniu wzgledem max na bagnecie teraz po uszczelnieniu wycieków i zmianie na 5w40 dolewam 0.5L na 1000. Zastanawia mnie ten czujnik przy jakim braku oleju by się zapalił 🤦‍♂️ Jezeli wymieniać czujnik to tylko na ori ?

Powinno się zapalić czy braku około 1L,wejdź w zegary i w blokach pomiarowych w grupie 6,okno nr 3 masz wartość podaną w mm. Jeżeli ona spadnie poniżej 0mm to powinien wyświetlić się komunikat o niskim stanie olej. W oknieku 1 i 2 masz odpowiednio stany minimalne i maksymalne w danym interwale wymiany oleju. Również jak poziom oleju będzie na czujniku poziomu poznizej 36mm (grupa 7,okienko 1) to zapalić się powinien komunikat.Bagnet o ile masz ten z okrągła końcówką,to jest tak nieczytelny że nie ma sensu na niego patrzeć,tylko obserwować poziom oleju w zegarach. Możliwe że za dużo oleju masz w silniku kierując się wskazaniami bagnetu (np. bagnet niewłaściwy),lub masz uszkodzony czujnik poziomu.

20200515_170258.thumb.jpg.d3299e86a1aaaff86c577fd1f80369b7.jpg

1 godzinę temu, Langista napisał(a):

Skąd 5W40? Te silniki powinny jeździć na 5W30. Czujnik na moje oko jest dobry, mas zproblem.z konsumpcją oleju bo w wolnossącym silniku 0.5l/1000 km to dużo. Jak nie ma już wycieków to sprawdzić odmę czy działa, czy ładuje wszystko w dolot, potem albo zużyte pierścienie, albo głowice do roboty.

Te silniki (2.4 i 2.8) biorą trochę oleju i nie ma sensu ich remontować,nie ma to żadnego uzasadnienia. Po remoncie będzie nadal brał olej,a kasa wydana na remont nie zwróci się nigdy. Lepiej dolewać troszkę i nadal jeździć latami.

 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zapomniałem z tym tematem ale dziękuję za odpowiedzi jutro sprawdzę vcds poziom oleju i zobaczymy co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem poziom oleju no i jest na bagnecie 3/4 sprawdziłem VCDS i jest full więc czujnik oleju do wymiany, dodam że nie dawno wymieniałem olej i wlałem 6.5 litra.

20230805_180523.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.08.2023 o 18:14, Piotr-Edmcm napisał(a):

Dzisiaj sprawdziłem poziom oleju no i jest na bagnecie 3/4 sprawdziłem VCDS i jest full więc czujnik oleju do wymiany, dodam że nie dawno wymieniałem olej i wlałem 6.5 litra.

20230805_180523.jpg

Nie wiem czy Twój bagnet nie zaniża trochę,przy 18mm w 3cim okienku to powinno być ponad full z 1mm na bagnecie. Zrób zdjęcie numeru bagnetu,jest na uchwycie bagnetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...