Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej do manualnej skrzyni biegów w A4 B9


Owca007

Rekomendowane odpowiedzi

Hej szukam szukam i znaleźć nie mogę. Kupiłem A4 B9 2.0TDI w quattro i manualu. Rozrząd, pasek pompy oleju zmieniony silnik olej filtry też, została skrzynia z torsenem i dyfer tył. Ile i jaki olej tam lać 75-80 czy 75-90? Czy wystarczy spełnienie normy 501.50? ktoś coś wie bo mnie już trafia :). I wiem zaraz znajdzie się taki co napisze, że się nie wymienia- ja wymieniam raz na 100tys. Proszę o info jak posiadacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ta sama skrzyni a manualna co w  2.0 tfsi gen3b 2016 ? Tez szukam jaki olej prawidlowo wlac do skrzyni .

ktos zna specyfikacje jaki najlepiej wlac 

😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po wymianie, oleje wziąłem z ASO żeby nie nabroić w napędzie bo aktywny i za 4l wyszło z rabatami 880zł ale czego nie robi się dla zabawki :).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz quatro tak ? Ja ma zwykly wiec spokojnie . Ale znalazlem jaki olej musi byc do mojej skrzyni o oznaczeniu 0dj , rkd 

 Norma  G052549A2 . I wchodzi 2 ,5 litra wedlug danych . chyba jako nieliczny Spelnia norme narzucona przez audi. Troche sie na szukalem moze komus sie przyda taka informacja.

 

 

C8105369-73BA-4B04-A8CA-BFAA2E68EACB.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 1000 km moze zrobilem ogolnie malo jezdze tym autem . Ogolnie skrzynia pracuje bardzo ladnie nie czuje zeby bylo gorzej niz przed wymiana . Jedynie rano czasami ani wsteczny ani jednak nie chca wejsc tak Jak by cos blokowalo . Ale ostatnio juz jest lepiej I ten efekt zniknal. Bede obserwowal bo jesli cos bedzie sie dzialo to oryginalem zaleje. 
chociaz Mysle ze od razu najlepiej wybrac oryginal 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek powiem, że mimo iż w aucie jest manual to w skrzyni jest pompa oleju i magistrala olejowa żeby było według audi lepiej :). Ja już prawie 2tys. od wymiany zrobiłem. I to co pisana na forum było, że przed lift ma torsena to nieprawda fakt moja przejściówka 18-19 i w aucie czary mary sprzęgła i blokady, a nie torsen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Owca007 napisał(a):

I to co pisana na forum było, że przed lift ma torsena to nieprawda fakt moja przejściówka 18-19 i w aucie czary mary sprzęgła i blokady, a nie torsen.

Nie jest nieprawda. Były z torsenem i były napędy ultra gdzie miejsce centralnego dyferencjału zajął zespół sprzęgieł, i taki właśnie masz u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Owca007 napisał(a):

w aucie czary mary sprzęgła i blokady, a nie torsen.

 

jakie blokady ? gdzie ? w czym  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam u siebie napęd ultra i nie ma tak jak w B7 torssens, tylko za skrzynią sprzęgło na wale, a na dyfrze z tyłu silniczek odłączający dyfer od wału czy blokada mechanizmu różnicowego.

Edytowane przez Owca007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Owca007 napisał(a):

Właśnie mam u siebie napęd ultra i nie ma tak jak w B7 torssens, tylko za skrzynią sprzęgło na wale, a na dyfrze z tyłu silniczek odłączający dyfer od wału czy blokada mechanizmu różnicowego.

 

Daj VIN aż z ciekawości popatrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2023 o 23:47, Dev napisał(a):

 

Daj VIN aż z ciekawości popatrze 

WAUZZZF43JA0511948

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2023 o 14:00, Owca007 napisał(a):

WAUZZZF43JA0511948

 

zwykły manual z Ultrą, nic niezwykłego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.07.2023 o 21:47, Jakubbb napisał(a):

Z 1000 km moze zrobilem ogolnie malo jezdze tym autem . Ogolnie skrzynia pracuje bardzo ladnie nie czuje zeby bylo gorzej niz przed wymiana . Jedynie rano czasami ani wsteczny ani jednak nie chca wejsc tak Jak by cos blokowalo . Ale ostatnio juz jest lepiej I ten efekt zniknal. Bede obserwowal bo jesli cos bedzie sie dzialo to oryginalem zaleje. 
chociaz Mysle ze od razu najlepiej wybrac oryginal 

I jak obecnie się sprawuje mam tą samą przypadłość wymieniłem kompletne sprzęgło wlałem inny olej i coś ostatnio a jest coraz zimniej biegi ciężko wchodzą a dwujka przy jeździe czasem na rondzie jak jest przechyl to nie chce wejść i chyba będę musiał to zlać i wlać aso oryginal 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie bylo zadnych problemow Jak juz ruszylem . Ostatnio tak siedzialem I wciskalem sprzeglo z kilkanascie razy I o dziwo wszystko juz jest dobrze wiec nie wiem czemu tak sie dzialo . Nie jestem mechanikiem nie mam pojecia ale teraz biegu wchodzi normalnie wiec olej zostaje bo po co Zmieniam skoro dziala wszystko 😊 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...