Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z hamulcem, buczenie i wibracja pedału


Cezar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Mam taki problem. Otóż gdy wciskam delikatnie pedał hamulca i autko prawie się już zatrzymuje, to słychać buczenie (jakby pierdnięcie) i drży mi przez chwilę pedał hamulca. Jest to bardzo irytujące i nie mam pojęcia co może by tego przyczyną, wcześniej się tak nie robiło. Nadmienię jeszcze, iż nie za każdym hamowaniem takie atrakcje się aktywują.

Doświadczeni Audi posiadacze pomóżcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącza sie ABS któryś czujnik źle czyta i przy malej prędkości dostaje info że koło jest zablokowane. Ja tak miłem bo czujnik był za daleko od zębatki dosunąłem i jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezar, po zdjeciu kola, z wahacza wychodzi przewod od czujnika.

Poszukując czujnika musisz zajrzec z tylu piasty, bedzie taki czarny w obudowie plastikowej

wchodził w piaste, a zebatka znajduje sie na przegubie.

Do regulacji najlepiej chyba bedzie wyjac polos, ale na 100 % nie jestem pewien.

A moze zasniedzial i wystarczy go przeczyscic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby szybko sprawdzić, który czujnik szwankuje, proponuję podpiąć VAGa i sprawdzić na kanałach (w Measuring Blocks) dane z czujników i przejechać się samochodem. Jeden czujnik powinien pokazywać inne parametry (prędkość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KRYKUS, miałeś rację. Dzisiaj sprawa doczekała się finału. Pojechałem na diagnostykę, gościu podpiął WAG-a i zaczęliśmy testować. Otóż podczas szybszej jazdy i hamowania z większej prędkości wszystko było ok. Problem zaczynał się przy małych prędkościach. wszystkie koła zgodnie pokazywały równe obroty poza prawym przodem, który wskazywał że koło stoi, a co za tym idzie uruchamiał pompkę abs, a wtedy zaczynały się pierdzioszki i drganie pedału hamulca. Diagnoza brzmiała popsuty miernik prędkości koła.

Wiedząc które koło zapłaciłem 50 PLN za diagnostykę, i pojechałem. Wjechałem sobie później na kanał i za poradą Krykusa zacząłem porównywać czujki. Okazało się, że lewe wejście (to dobre) w kształcie fajki jest ustawione równolegle do koła, natomiast prawe (to szwankujące) ma odchylenie w stronę koła o jakieś 45 stopni.

Więc poprawiłem to prawe na pozycję równoległą i lekko docisnąłem i ...... po problemie. BANAŁ!!!

W innym przypadku sprawa kosztowałaby jeszcze jakieś 180 PLN za czujnik plus robocizna, a tak poszło za 50 PLN.

Kolejnym pozytywem był fakt, iż przebieg (156 000 km) jest oryginalny, aż się mechanik zdziwił. Powiedział, że to niecodzienne zjawisko, aby audi z 1995 r. miało taki oryginalny przebieg. A jednak.

Jeszcze raz dzięki Krykus, jesteś the best. Rozpisałem się ale to dla wooojtusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnym pozytywem był fakt, iż przebieg (156 000 km) jest oryginalny, aż się mechanik zdziwił. Powiedział, że to niecodzienne zjawisko, aby audi z 1995 r. miało taki oryginalny przebieg. A jednak.
jak na ten silnik (benzynka) to dość normalny przebieg

skoro problem sie wyjaśnił zamykamy :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...