Zmiana kolektora ssącego

    30 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Tak sie jakoś złożyło że mam rozebrany na warsztacie kolektor dolotowy.

    Proszę mi podpowiedzieć czy zmierzam w dobrym kierunku???

    Czy zamiana na taki z audi tt ma sens i jeśli tak jakie można po drodze napotkać komplikacje.

    Czy kolektor wydechowy również należało by zmienić hmm .Ale to już kosmiczne koszta!

    Myślałem sobie że po takim właśnie zabiegu zamiany kolektora / ów zchipował bym swoja audinkę.

    A może ten który mam wypolerować od środka ???

    Co myślicie????

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem jak ty chcesz założyć kolektor od TT, bo tam jest silnik poprzecznie i trochę inaczej ten kolektor dolotowy wygląda.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Nie wiem jak ty chcesz założyć kolektor od TT, bo tam jest silnik poprzecznie i trochę inaczej ten kolektor dolotowy wygląda.

    No właśnie nie wiem jak ja chcem to zrobić, narazie pytam , troche pożno bo juz wszystko mam wyciągniete.

    Rozumiem ze nie jest to prosta sprawa , wiec sie raczej nie podejme tej roboty . Wiec teraz chciałbym wiedziec czy mozna liczyć na jakieś przyrosty mocy po wypolerowaniu tego kolektora i ... no właśnie co tam jeszcze można spolerować ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolektor wydechowy jest inny od TT - nie wejdzie do A4

    z kolektorem dolotowym nie wiem czy będzie pasować bo w sumie nie wiem po co miałbyć zmieniać - najlepsze kolektory w A4 były w AEB

    polerowanie możesz zrobić - jak nie szkoda ci czasu - jakiś gigantycznych przyrostów dzięki temu nie masz się co spodziewać, nawet minimalnych też nie :rotfl:

    po prostu jedź i zrób czipa :wink::bicz:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No to już wszystko wiem , bardzo dziękuje za rzeczową odpowiedz , program jest napewno do zrobienia ale powiedzmy ze na początek chciałbym jednak zabrać sie za przeróbki mechaniczne , co proponujecie , waszym zdaniem od czego warto by było zacząć.

    Pozdrawiam i czekam na wasze opinie

    [ Komentarz dodany przez: hack: 08-04-2007, 15:20 ]

    Przeniosłem temat do trochę bardziej tuningowego działu, bo porządek musi być... HACK

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    FMIC

    Turbina

    wydech

    dostrojenie programem... i masz 300KM :rotfl:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    FMIC

    Turbina

    wydech

    dostrojenie programem... i masz 300KM :rotfl:

    lapidarnie acz prawdziwie :rotfl:

    dodałbym jeszcze turbo inlet pipe z kwasówki no i oczywiście wtryskiwacze :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn
    Murzyn napisał/a:

    FMIC

    Turbina

    wydech

    dostrojenie programem... i masz 300KM

    lapidarnie acz prawdziwie

    dodałbym jeszcze turbo inlet pipe z kwasówki no i oczywiście wtryskiwacze

    zapomniales jeszcze o zaworku upustowym. Chyba przy takiej mocy bedzie juz konieczny troszku wiekszy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    i świece :rotfl::rotfl::wink: :twisted:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    FMIC

    Czyli ????

    Turbina

    Podejrzewam że chodzi o k04

    wydech

    Co konkretnie ??? Jakie modyfikacje??? Czy chodzi o jakiś dedykowany zestawik ???

    no i oczywiście wtryskiwacze

    A tu już chyba jest możliwa zamianka z TT - ale pewnie sie mylę

    zapomniales jeszcze o zaworku upustowym

    a to już jest ale narazie służy tylko mnie a nie silniczkowi

    Dziekuje za przeniesienie tamatu , tak wlasnie sie zastanawiałem gdzie to pasuje , porzadek ma byc:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn
    Murzyn napisał/a:

    FMIC

    Czyli ????

    duzy (efektywny) przedni intercooler

    Murzyn napisał/a:

    Turbina

    Podejrzewam że chodzi o k04

    moze byc ;)

    Murzyn napisał/a:

    wydech

    Co konkretnie ??? Jakie modyfikacje??? Czy chodzi o jakiś dedykowany zestawik ???

    do pozka z tym, bo on u siebie chyba ma zrobiony. pusty 2,7" powinien starczyc ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dirty8, może tak: ile chcesz mieć koni :question: i zaczniemy rozmawiać :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dirty8, może tak: ile chcesz mieć koni :question: i zaczniemy rozmawiać :wink:

    1000 :eek:

    Tak na serio to myślę że na naprawdę dobry początek zadowoli mnie 200 km

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn
    zadowoli mnie 200 km

    to program wystarczy ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dirty, tak jak pisze Murzyn, mocny program i powinieneś być happy :smile:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie chcę programu , tzn chcę ale dopiero po mechanicznych przerobkach.

    poziek, jak wyglada sprawa z tym wydechem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    dirty8, ale zrozum, ze cokolwiek zmienisz i tak trzeba dostroic programem (no moze nie FMIC, ale on Ci mocy nie podniesie)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dirty8, ale zrozum, ze cokolwiek zmienisz i tak trzeba dostroic programem (no moze nie FMIC, ale on Ci mocy nie podniesie)

    No właśnie próbuje to jakoś sobie poukładać i co?>? żle kombinuje??

    Najpierw pozmieniać różne części a na koniec sofcik i mam w kieszeni pieniążki za jeden program , czy nie :twisted:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    jak chcesz miec 200KM to robisz program i € za graty zostawiasz w kieszeni

    jak chcesz miec 300KM to faktycznie dobrze kombinujesz

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ooooo dziekuje za konkrety , a tak na marginesie to chyba tez za szybko powiedziane zeby ze 150 konnego silnika, softem podniesc moc do 200 (185 to nie 200)

    A co to tych klamotów to jak bliżej wyglada taka zabawa??:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    dirty8, poziek i rex maja ponad 200

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dirty8, są dwie drogi tuningu 1.8T

    1. Rozsądna, sprawdzona, przetarta, pewna, która polega na tym, że pierwsze co wogole robisz w aucie to właśnie program który zbliży Cię do granicy 200 koni (będzie to w około 192 koni znając życie). Nie wydajesz żadnej dodatkowej kasy na wydechy, wdechy, Icki, zawory itp. Tym setupem będziesz się cieszył przez długi czas i w między czasie dalej będziesz doszkalał się w materii tuningu twojego silnika i nie tylko - bo trzeba pamiętać też o hamulcach i zawieszeniu. Te drogę Ci polecam...

    2.Nierozsądna, DROGA, niepewna, DROGA, chaotyczna która polega głównie na ślepym podążaniu za różnymi opiniami zasłyszanymi tu i tam, przeczytanymi na fachowych forach itp. Zrobie wydech i od razu 20KM więcej, stary zrobisz FMIC i kolejne 15 wpadnie a jak wypolerujesz kolektor dolotowy to przepływ tak się poprawia, że wogóle mozna turbiny nie używać...

    różnią się tym, że pierwsza jest efektywna a druga efektowna :cool:

    reasumując:

    na 200KM wycinasz katalizator, wstawiasz rure (nie strumienice) i jedziesz na program ceny od 700 złotych do 2000 złotych - wycięcie kata 100 zł

    na 250KM potrzebujesz:

    1. turbo KKK K04-15 - nowe 2550 zł - używka -trudno znaleźć

    2. wtryskiwacze 386ccm od Audi TT 225KM - 700-900 zł

    3. FMIC i orurowanie z kwasówki - rdzeń może mieć rozmiary: 50X20X6,5 - 700 FMIC+1000 orurowanie

    4. Wydech 3" downpipe i dalej 2,5" na dwóch puszkach z kwasówki - 1400-1800zł

    5. Zawór upustowy z mocniejszą sprężyną np. Forge 007 - 330zł

    6. TIP - czyli rurę która doprowadza powietrze do turbiny - najlepiej z kwasówki - 300 zł

    7. STROJENIE U WŁAŚCIWEGO TUNERA - różnie

    na 300KM powiem co potrzebne niedługo :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Iceman
    2.Nierozsądna, DROGA, niepewna, DROGA, chaotyczna która polega głównie na ślepym podążaniu za różnymi opiniami zasłyszanymi tu i tam, przeczytanymi na fachowych forach itp. Zrobie wydech i od razu 20KM więcej, stary zrobisz FMIC i kolejne 15 wpadnie a jak wypolerujesz kolektor dolotowy to przepływ tak się poprawia, że wogóle mozna turbiny nie używać...

    sporna kwestia i to bardzo , niemasz racji smiejac sie z tego co napisałes :evil:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ciekawy temat. moze podacie jeszcze orientacyjne koszty poszczegolnych czesci?? (np. rozdzielajac je dodatkowo na nowki/uzywki)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    2.Nierozsądna, DROGA, niepewna, DROGA, chaotyczna która polega głównie na ślepym podążaniu za różnymi opiniami zasłyszanymi tu i tam, przeczytanymi na fachowych forach itp. Zrobie wydech i od razu 20KM więcej, stary zrobisz FMIC i kolejne 15 wpadnie a jak wypolerujesz kolektor dolotowy to przepływ tak się poprawia, że wogóle mozna turbiny nie używać...

    sporna kwestia i to bardzo , niemasz racji smiejac sie z tego co napisałes :evil:

    ICE zawsze jestem otwarty na konstruktywną polemikę

    zacznijmy od tego, że przede wszystkim zmiana jakichkolwiek części nie da tyle co prawidłowe strojenie auta. Dodatkowo - żaden wydech, wdech, FMIC czy Bóg wie co jeszcze nie będzie działało efektywnie bez poprawnego zestrojenia ECU.

    Pikanterii tematowi doda moja wyliczanka i porówannie aut: Rexa i mojego, silnik AVJ 1.8T oba 4x4

    na zlocie stanęliśmy na kresce, kilka razy - raz byłem przed nim na jedynce, a tak za każdym razem odchodził mi - fakt mam dziure w intercoolerze, która powoduje spadek doładowania od 5200rpm ale do tych 5200 Rex mi odchodził, minimalnie ale zawsze.

    teraz porównajmy:

    Rex 205-9KM nie wiadomo dokładnie bo ślizgało mu się sprzęgło na rolkach -na zlocie miał już nowe. Jakie modyfikacje......program i TYLE :exclaim: DODAM ŻE MA KATALIZATOR

    Poziek - 207KM modyfikacje:

    wydech 3"downpipe i dalej 2,5" do końca - BRAK KATALIZATORA - cena 1600

    TIP Samco - cena 130$

    Zawór DV Forge 007 - cena 110$

    Filtr powietrza Carbonio - cena 320$

    ten sam program co Rex

    porównajmy raz jeszcze: Rex poszedł 1. drogą i ma w kieszeni 3200 złotych

    ja poszedłem 2 drogą :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Iceman

    a program robiłes po modyfikacjach czy przed :question:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dołączam się do pytania Ice-a ???

    Myślę że warto wystroić autko już po mechanice bo tak to póżniej program ---- "tuning" --- i znow program a przeciez za darmoche nikt tego nie robi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    najpierw był program / modyfikacje / znowu program /

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    najpierw był program / modyfikacje / znowu program /

    Nie wiem czy coś przeoczyłem ale wynika z tego że twoj wkład w modyfikacje mechaniczne przyniósł dosłownie zerowe korzyści , kolega rex ma tyle samo mocy osiągniete jedynie programem , czy tak?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dokładnie tak, i zrozumicie, że te modyfikacje które zrobiłem nie dadzą dodatkowych koni - ograniczeniem w AVJ jest turbina i wtryskiwacze. Przede wszystkim turbina. I bardzo się cieszę, że tak szybko doszliśmy do konkluzji:

    Jeżeli nie zamierzacie w przyszłości wymieniać turbiny na większą, bardziej wydajną - wówczas zróbcie sam program.

    moje modyfikacje przydadzą się na przyszłość :wink: nie żałuję żadnej złotówki wydanej na mody ale zawsze początkującym będe polecał PIERWSZĄ DROGę :twisted:

    [ Dodano: 08-04-2007, 20:50 ]

    ak chcesz miec 200KM to robisz program i € za graty zostawiasz w kieszeni

    jak chcesz miec 300KM to faktycznie dobrze kombinujesz

    dokładnie na tym samym stanęło co pisał Murzyn

    [ Dodano: 11-04-2007, 02:31 ]

    Widzę, że chętnych do polemiki nie ma - przyjmijmy zatem status quo :

    najpierw STAGE I - CZIP

    Już niedługo będzie FAQ z 1.8T zamykam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy