Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Błąd 16804 - czy to katalizator ?


designer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś niespodziewanie zapaliła się kontorlka silnika na desce. Po zVAGowaniu wyskoczył błąd:

Address 01: Engine

Controller: 8E0 909 518 AA

Component: 1.8L R4/5VT 01 0001

Coding: 0011501

Shop #: WSC 35858

1 Fault Found:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Pytanie czy katalizator do wymiany czy coś z sondą? Jak to sprawdzić? Da się VAGiem? Błąd po wykasowaniu nie powrócił... Od czego zacząć?

A i jeszcze jedno. Od jakiegoś czasu przy odpalaniu po dłuższym postoju ( np noc ) zauważyłem białe kopcenie tak przez ok 10 sek. Ma to związek jedno z drugim? Innych błędów brak.

Pls o podpowiedzi. Z góry dziekuję :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Błąd świadczy o niskiej sprawności kata. Z zaobserwowanych objawów wynika że do komór spalania przedostaje się niewielka ilość płynu chłodzącego(biały dym). Być może to będzie powód niesprawności(ograniczonej)kata, gdyż jak piszesz błąd nie powraca od razu.Z reguły jeżeli kat niedomaga odczuwalny jest spadek mocy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki -> to jakiś nowy trop. Od soboty błędu brak, kontrolka też się nie zapala.

Co do mocy to ciężko mi się odnieść, bo na codzień autem jeździ żona, ale jak dziś się przejechałem to ciągnie tak jak poprzednio, turbo słychać, więc chyba wszystko ok?

Jak sprawdzić ( i ew którędy ) czy przedostaje się ten płyn do komór spalania? Jakiś uszkodzony wężyk czy co? Nie chciałbym od razu wymieniać katalizatora, bo jak wiadomo impreza nie tania i ciężko dostać zadbaną używkę. Poza tym nie wiem czy to kat, sonda a może cewka?

Nie dopisałem jeszcze że auto ma 262kkm przebiegu, a gdzieś czytałem że po 200kkm kat potrafi powiedzieć papa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna droga którą płyn może dostać się go komory spalania to chyba wywalona uszczelka głowicy :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobrze mówią, trochę przecieka, prawdopodobnie na uszczelce i stąd niedomaganie katalizatora. Nie czekaj, bo uszczelka sama się nie naprawi, a katalizator to tez duży wydatek.

Zdrówka :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem powinno ubywać płynu w zbiorniku. Po kasacji check engine komputer testuje ( adaptuje) po kolei sondę i katalizator zajmuje mu to około 20 km dlatego błąd nie wskakuje od razu. Mam ten sam problem błąd 16804 sąda wymieniona 2 razy katalizator wymieniony rok temu i do dis nie mogę znaleźć co moja niunie boli. :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze to pech :confused4: Mam nadzieję że mnie to nie spotka. Jutro robię logi, zobaczymy co wyjdzie.

A jak u Ciebie z mocą? Czuć spadek czy nie? Cewki spradzałeś? Bo to jeszcze może być przyczyna. Kopci Ci przy odpalaniu?

Sprawdzę poziom płynu.

PS Przejechałem już więcej niż 20 km i nie ma check engine ( odpukać :wallbash: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu .

Dotyczy A4 B6 1,8 t - błąd P0420  System katalizatora (Blok 1) - Wydajność poniżej progu granicznego

i z rana dymi na biało na całe osiedle ??? 

I co można z tym zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...