Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oszczedna jazda z silnikem 1.6?


Gość elmo

Rekomendowane odpowiedzi

produkowane jest najwięcej energii z jednostki paliwa.

No a gdyby jechac na tak wciśniętym do ponad połowy gazie bez wybiegu? Wtedy tez jest najwięcej energi produkowane z jednostki tak?

[ Dodano: 09-04-2007, 17:52 ]

i nie piszcie bzdur typu a mi sie udalo zejsc ponizej 7 litrow.

A jednak ;)

Już to Ci chyba pisiałem, moze problem z elektryka masz albo coś z samochodem nie tak.. może gips? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przyspieszanie

Jeszcze sprawa hamowania silnikiem, w czasie jazdy na luzie silnik spala paliwo (niewiele ale spala) przy hamowaniu silnikiem nie ma tego

Napisałem

To nie jest przyspieszanie i hamowanie
produkowane jest najwięcej energii z jednostki paliwa.

No a gdyby jechac na tak wciśniętym do ponad połowy gazie bez wybiegu? Wtedy tez jest najwięcej energi produkowane z jednostki tak?

Tak, ale wówczas opory gwałtownie wzrosną przy pojawieniu się przpływu turbulentnego (w przypadku A4 około 110-120). Energii będzie produkowane najwięcej z danej ilości paliwa, ale będzie dużo tracone na oporach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sprawa hamowania silnikiem, w czasie jazdy na luzie silnik spala paliwo (niewiele ale spala) przy hamowaniu silnikiem nie ma tego

No fakt, mówimy nie o hamowaniu (czyli wyluzowanie i hamowanie samym hamulcem) a chyba jeździe oszczędnej bez hamowania ?

W sumie, opory toczenia w porównaniu do oporów jakie daje układ napędowy są nieporównywalne, a to paliwo spalane podczas 'luzu' w małym silniku mimo wszystko bedzie tańsze niż hamowanie silnikiem a potem zużywanie chyba większej ilości paliwa na przyspieszenie...

Ciężko mi sie wysłowić bez zbytniego obeznania w temacie spalania ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik potrzebuje energii, żeby się kręcić, w przypadku jazdy na luzie pobierana ona jest z paliwa, a w przypadku hamowania silnikiem z energii ruchu. Tylko, że przy większej prędkości obrotowej straty są większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale wówczas opory gwałtownie wzrosną przy pojawieniu się przpływu turbulentnego (w przypadku A4 około 110-120). Energii będzie produkowane najwięcej z danej ilości paliwa, ale będzie dużo tracone na oporach.

Ale w połowie wciśniętym gazie silnik nie zamyka budzika obrotowego, wbijasz 5 i silnik dochodzi do jakichś tam obrotów (powiedzmy 100kmh) i nie ma tego oporu i jest najlepsza sprawność .. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik potrzebuje energii, żeby się kręcić, w przypadku jazdy na luzie pobierana ona jest z paliwa

Zużycie paliwa jakieś tam minimalne

w przypadku hamowania silnikiem z energii ruchu

Zużycie paliwa zerowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w połowie wciśniętym gazie silnik nie zamyka budzika obrotowego, wbijasz 5 i silnik dochodzi do jakichś tam obrotów (powiedzmy 100kmh) i nie ma tego oporu i jest najlepsza sprawność .. ?

Nie zrozumiałem pytania :confused:

Przy gazie 60% rozpędzasz się do 100kph i co robisz dalej?

:arrowr: odejmujesz gazu i trzymasz 100kph (tak radzą inni i tak robię ja zazwyczaj, bo nie jestem hardkorowcem)

:arrowr: trzymasz dalej i rozpędzasz się (zaraz pojawi się przepływ turbulentny)

:arrowr: wrzucasz na luz i czekasz aż zwolnisz do 70, po czym 4. albo 5. bieg i do 100 (tak radzę ja, jeżeli chcesz uzyskać minimalne spalanie)

Silnik potrzebuje energii, żeby się kręcić, w przypadku jazdy na luzie pobierana ona jest z paliwa

Zużycie paliwa jakieś tam minimalne

w przypadku hamowania silnikiem z energii ruchu

Zużycie paliwa zerowe

Po czym rozpędzasz się i zużywasz całą masę paliwa w porównaniu to tej 'spoczynkowej', tylko przy hamowaniu silnikiem robisz to 2x częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten styl do 100 i 70 ...i znów do 100.... to tak jak kierowcy autobusów prawie:-) ja w trasie jeździłem 80-100km.h obroty 2-4 tys.... i nadal średnie spalanie 10 litrów ...a może tak być ze w trasie pali malutko a w mieście ... dużo typu 14 -16 .... i dlatego taka średnia wychodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dużo za dużo, jak na 1.6. Mi, przy dość ostrej jeździe po mieście (ale bez szaleństw) wychodzi koło 10-11l. Coś musi być nie tak, może sonda lambda (jak miałem brudną to zużycie +1:2l) albo coś innego, wartoby kompem sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze głupie pytanie .... to sonde sie czysci?

Sprawdziłem i wymeiniłem takie rzeczy jak:

- hamulce

- cisnienie w oponach

- czyszczenie przepustnicy

- czyszczenie przepływki

- wymiana filtru powietrza, swiec

Co jeszcze moze miec wpływ na takie spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc się wypala. Jak auto stało przez miesiąc (z okazji importu), to się zabrudziła. Po przejechaniu około 1kkm się poprawiło, ale jeżeli sonda padła, to jeżdżenie nic nie zmienia, tylko trzeba ją wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17978 i 561 ( to hi and to low - sporadyczny - mysle ze to ta dziura w plecionce ) takie błedy były jak kupiłem auto ale one wg tego co przeczytałem nie maja az takiego wpływu, ja juz mam 3tys km od zakupu tazke juz by sie poprawiło . Proboje jutro pojechac tak -> 90km/h non stop obroty meidzy 2 a 3 tys tylko.... zobaczymy..ale obawiam sie ze to nie da nic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po rozpędzeniu się puszczaj na chwilę gaz całkowicie, to powoduje zmianę składu mieszanki, powolne puszczanie gazu może nie dać takiego efektu i znacznie zwiększyć zużycie paliwa (około 10-20%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w połowie wciśniętym gazie silnik nie zamyka budzika obrotowego, wbijasz 5 i silnik dochodzi do jakichś tam obrotów (powiedzmy 100kmh) i nie ma tego oporu i jest najlepsza sprawność .. ?

Nie zrozumiałem pytania :confused:

Przy gazie 60% rozpędzasz się do 100kph i co robisz dalej?

:arrowr: odejmujesz gazu i trzymasz 100kph (tak radzą inni i tak robię ja zazwyczaj, bo nie jestem hardkorowcem)

:arrowr: trzymasz dalej i rozpędzasz się (zaraz pojawi się przepływ turbulentny)

:arrowr: wrzucasz na luz i czekasz aż zwolnisz do 70, po czym 4. albo 5. bieg i do 100 (tak radzę ja, jeżeli chcesz uzyskać minimalne spalanie)

Ah, przy gazie wciśniętym do 60% obroty są coś koło 3,5krpm przy jakimś tam obciażeniu, ruszam- 1,2,3,4,5 i trzymam cały czas w pozycji 60% gaz(na 5 biegu to bedzie koło 110-130 po jakimś tam czasie), czyli wtedy wg Ciebie jest najmniejsze spalanie(najwięcej energi z jednostki paliwa) (nie wliczajac tej metody 70-100-70-100-70..) ?

[ Dodano: 09-04-2007, 19:00 ]

Aa.. skąd czerpiesz wiadomości ? ;>

O tym przepływie turbulentnym, jakiejś zmianie mieszanki paliwa itd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ turbulentny słychać. Jedziesz sobie 100 i w środku można szeptem mówić. Ale przyspieszysz do 130 i już dużo głośniej, a przy 160 huk już niezły. Nagły przyrost oporów wiąże się ze wzrostem poziomu hałasu we wnętrzu. Zmiana mieszanki paliwa, nie pamiętam już nawet, mam znajoych, którzy brali udział w wyścigach na kropelce i częściowo to z ich doświadczeń korzystam wypowiadając się na temat spalania. Poza tym sporo mi ojciec wiedzy przekazał (trzasnął raz poldonem 100tkm w rok :eek: ) i sam potestowałem jeżdżąc :audi:

Ah, przy gazie wciśniętym do 60% obroty są coś koło 3,5krpm przy jakimś tam obciażeniu
Problem w tym, że przy gazie 60% nie jedziesz 110, tylko 140-150 i to jest już bardzo duży opór. Po prostu produkujesz dużo energii z litra paliwa, ale znacznie więcej na dystansie rozprasza się przez opór powietrza, przy przepływie turbulentnym opory wzrastają z sześcianem prędkości, czyli szybciej niż się to intuicyjnie odbiera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie kolegi moim zdaniem jest za wysokie, chyba że non stop cisnie do oporu.

Ja mając taki sam silnik zimą (co prada duzych mrozów nie było w tym roku) 100% miasto nie przekroczyłem 10 l choc było bardzo blisko. Styl jazdy raczej spokojny (czasem się depnie :twisted: ) hamuje silnikiem na luz wrzucam w 'ostatniej chwili'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

Yelo, gratuluję wiedzy merytorycznej.

Bardzo fajna dyskusja na poziomie. Nauczyłem się paru nowych rzeczy.

Najbardziej mnie zaciekawiła mnie sprawa zdjęcia na chwilkę nogi z gazu przy osiągnięciu oczekiwanej prędkości. Prosiłbym o rozwinięcie tej kwestii. Ciekawe czemu przy zaprzestaniu przyspieszania komputer od razu sam nie dobiera optymalnej i ekonomicznej mieszanki (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie kolegi moim zdaniem jest za wysokie, chyba że non stop cisnie do oporu.

Ja mając taki sam silnik zimą (co prada duzych mrozów nie było w tym roku) 100% miasto nie przekroczyłem 10 l choc było bardzo blisko. Styl jazdy raczej spokojny (czasem się depnie :twisted: ) hamuje silnikiem na luz wrzucam w 'ostatniej chwili'.

Ta napewno nie przekroczyles 10 litrow ale chyba w snach.I wlasnie przez takich bajko-pisarzy ludzie dziwia sie dlaczego 1.6 pali im 12-13 w miescie,bo ja twierdze ze to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czemu przy zaprzestaniu przyspieszania komputer od razu sam nie dobiera optymalnej i ekonomicznej mieszanki

Nie wiem czemu :confused: Ale jadąc autem ojca (bo u mnie nie ma fisa i moge tylko średnie spalanie analizować na stacjach) normalnie, ale bardzo delikatnie wychodziło mi do 11l, a puszczając na chwilę gaz 9,5. Słyszałem, że w innych autach jest podobnie. Przyczyna moim zdaniem może tkwić w problemie z działaniem sztucznej inteligencji. Takie popuszczenie gazu daje komputerowi czytelną informację, że przyspieszanie zostało zakończone. Problem dotyczy wszystkich aut z wtryskiem, tak przynajmniej mówił elektryk samochodowy.

1.6 pali im 12-13 w miescie,bo ja twierdze ze to norma.

Takie spalanie, to nie jest norma, masz albo gips na nodze, albo coś zrypane. Nie tłumacz sobie, że to norma, bo ja zimą również nie przekroczyłem 10l w mieście, przy dynamicznej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...