Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5]końcówki drążków kierowniczych


wiki

Rekomendowane odpowiedzi

od jakiegoś czasu, z prawej strony - przód dochodzą stuki podczas jazdy np. po bruku, podjazdu i zjazdu z krawężnika, byłem na szarpakach i kumpel stwierdził ze wachacze mam OK tylko właśnie prawa końcówka drązka ma wyczuwalny luz, sam sprawdzałem i jest to coś takiego jak przeskok na sworzniu, zalecił wymiane obydwu pomimo że lewy jest dobry, teraz pytanie czy rzeczywiście końcówka drażka może powodować stuki no i zbieżność jest raczej do ustawienia po wymianie tego elementu :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To typowy objaw wywalenia końcówki a po wym ustaw zbierzność a polecam FEBIEGO lub RUVILA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie trzeba robic zbieznosc.mozesz miec tez łacznk stabilizatora wywalony i tez taki efekt bedzie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki jak najbardziej moga powodowac stuki, jak dobrze wymienisz to nie trzeba ustawiać zbieżności tylko ja sprawdzić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiki, mialem identyczne objawy i nie byly to końcówki w moim przypadku

co lepsze nikt nie potrafił powiedzieć co stuka w kilku warsztatach nawet na szarpakach

wyszlo szydlo z worka gdy moj stary mechanior wyciagnął całą kolumnę czyli odlaczyl górne wahacze

górny tylny lewy a ja słyszałem jakby z prawej strony

po wymianie nastala cisza

tak wiec zobaczymy jak wymienisz koncowki u siebie czy to minie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie niemożliwe jest niewykrycie luzów w zawieszeniu. Jeśli jakiś warsztat tego nie umie zrobić to po prostu zmykać z tamtąd szybciutko.

Jak samemu sprawdzić zawieszenie jest napisane w oddzielnym temacie dot. górnych wahaczy. Metoda sprawdzania drążków jest taka sama - podnosisz auto na lewarku, jedna osoba macha kołem na boki ( tak jakby "ręcznie" chciała skręcać), druga w tym czasie kładzie rękę na główce końcówki (sworzniu) - jeśli jest luz - na pewno go poczujesz.

Uwaga - czasem możesz mieć również do wymiany same drążki - tego nie wyczujesz na samej główce, ale będzie widoczne "chodzenie" koła.

Z własnego doświadczenia nie polecam szarpaków, gdyż w wielowahaczowym zawieszeniu się one po prostu nie sprawdzają.

Co do wymiany - ja założyłem u siebie Febiego, ale to chyba jednak średnia półka - teraz wziąłbym jednak TRW

Przy wymianie wymień koniecznie śruby i nakrętki (śruba ze specjalnym łbem półokrągłym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(śruba ze specjalnym łbem półokrągłym)
cena w ASO 18,20 zł/szt. :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam numeru śruby ale ta ze ściętym łbem (półokrągłym) do końcówki drążka w ASO Ignaszak 18,20 piszemy o tej samej? Jeżeli tak to różnica cenowa bardzo duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam numeru śruby ale ta ze ściętym łbem (półokrągłym) do końcówki drążka w ASO Ignaszak 18,20 piszemy o tej samej? Jeżeli tak to różnica cenowa bardzo duża.

Owszem ta sama śruba - łeb półokrągły, bez nakrętki, stal 8.8 (biała - nie czarna :) )

Ceny rzeczywiście całkiem niezłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak samemu sprawdzić zawieszenie jest napisane w oddzielnym temacie dot. górnych wahaczy. Metoda sprawdzania drążków jest taka sama - podnosisz auto na lewarku, jedna osoba macha kołem na boki ( tak jakby "ręcznie" chciała skręcać), druga w tym czasie kładzie rękę na główce końcówki (sworzniu) - jeśli jest luz - na pewno go poczujesz.
ta metoda owszem dobra do sprawdzenia końcowek drążków

ale gornych wahaczy nie wymacasz tak gdyz jest zbyt duże naprężenie gdy koło nie jest podparte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wezmie rurke albo lomik i zrobi dzwignie, ze kolo bedzie chodzilo gora-dol to wyczuje ewentualne luzy na wahaczach :cool:

to tak , trzeba zrobic dźwignie

bo same machanie kołem na boki czy gora/dół nic nie wyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...