Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka smarowania i cykanie w silniku


maciekg

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)

silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie.

W czym moze byc problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cykanie to typowy objaw popychaczy

natomiast co do kontrolki to tak jak by było słabe cisnienie:

moze konczy sie pompa oleju

moze za rzadki olej

moze jakis kanał olejowy gdzies sie przytkal i przy wiekszych obrotach jest nie wyroba

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)

silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie.

W czym moze byc problem ?

dokładnie to samo ostatnio przerabiam. Nie wiem co to może być. Pisałem na forum tutaj i AKP i nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba się wybrać do mechaniora.

Maciekg jak byś coś się dowiedział to daj mi znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to ze za rzadki olej

10-40 i za rzadki ?? Cos tu innego jest chyba przyczyna. Ale dziwne jest, ze podczas gwaltownego ruszania zapala sie kontrolka, gdzie obroty wzrastaja wiec i cisnienie oleju tez.

Czy to cos groznego ? Czy z tym mozna dalej jezdzic ? Jaki olej mam kupic ?

Proponowalbym Ci podjechac do kogos kto Ci zbada cisnienie oleju.

Jezdzic z zapalajaca sie kontrolka to nie bardzo. Albo jak cos to zalej mineralnym i zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to ze za rzadki olej

10-40 i za rzadki ?? Cos tu innego jest chyba przyczyna. Ale dziwne jest, ze podczas gwaltownego ruszania zapala sie kontrolka, gdzie obroty wzrastaja wiec i cisnienie oleju tez. ?

Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.

Co Ty za glupoty gadasz. To jakbys gwaltownie hamowal z predkosci 220 to az do zatrzymania moze wcale by nie bylo smarowania bo olej by sobie uciekl do przodu?? hihihi. Inzynierowie napewno tak zaprojektowali miske i umieszczenie pompy oraz obliczyli ilosc oleju zeby nie dochodzilo do takich sytuacji.

I jak moze mniej pompowac jesli jest dosc oleju i jest zasysany przez pompe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat 125 miał tak , że przy ostrym hamowanku zapalała się lampka :mrgreen:

Ale A4 to nie 125 z technologią sprzed 40 lat :mrgreen: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat 125 miał tak , że przy ostrym hamowanku zapalała się lampka :mrgreen:

Ale A4 to nie 125 z technologią sprzed 40 lat :mrgreen: :razz:

W nowej BMW M5 chwalą sie że wlasnie maja taki system ktory zapobiega zasysaniu powietrza przez smok przy ostrych zakretach itd , myslisz ze w A4 to juz jest od 10 lat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowej BMW M5 chwalą sie że wlasnie maja taki system ktory zapobiega zasysaniu powietrza przez smok przy ostrych zakretach itd , myslisz ze w A4 to juz jest od 10 lat ?

No moze w Audi jeszcze nie bylo ale to sie tyczylo tez wczesniejszych wypowiedzi.

Wiec dla mnie jest smieszne, ze kontrolka by sie zapalala przy ostrym ruszaniu.

No a jesli sie myle to chyba w wiekszosci tych silnikow by sie zapalala, a juz na pewno jakby byl olej np. 0-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne że kontrolka nie powinna sie zapalać. Napisalem tylko że przy duzych przechylach jest taki problem.Więc po rondzie dlugo latac nie wolno bo silnik zatarty hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)

silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie.

W czym moze byc problem ?

A więc ja wymieniłem u siebie olej i jest już OK zalałem Mobil 1 10 W40.

A już myslałem że bedzie mnie czekał remoncik:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szogun0 napisał/a:

Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.

Co Ty za glupoty gadasz.

to nie sa glupoty tylko 100% prawda, mialem teraz minimum oleju i przy gwaltownym hamowaniu zapalala sie kontrolka (na komputerze (!) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapalala sie kontrolka (na komputerze (!) )

Moze Ci sie klocki koncza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie powinna Ci sie zapalic kontrolka z symbolem oleju?? Bo z tego co ja wiem to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie powinna Ci sie zapalic kontrolka z symbolem oleju?? Bo z tego co ja wiem to tak.

hehe to sie zle zrozumielismy. Oleju jest minimum, ale nie ponizej minimum. Jezeli byloby ponizej to faktycznie zapalala by sie kontrolka z symbolem oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...