Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problemy z obrotami biegu jałowego, tryb awaryjny w trakcie obciążenia


Buba

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie za 100pkt. Co moze dawac takie objawy:

Objaw 1: Stoje na swiatłach i nagle obroty zaczynaja szalec. Z tendencja do spadania.

Objaw 2: Podczas jazdy nagle auto przestaje reagowac na gaz (pierwszy raz zdarzylo sie to podczas wyprzedzania kolumny tirow, w polowie auto poprostu przestalo jechac :disgust:), wciskam sprzeglo i tak samo jak w pkt 1. Wrzucam bieg i dopiero po chwili delikatnie przyspiesza szarpiac.

Wylaczam silnik i odpalam i dziala normalnie.

Bledy VAG: czujnik temperatury cieczy chlodzacej ale wydaje mi sie ze nie ma zwiazku przyczynowo-skutkowego.

Na benzynie i gazie jest tak samo.

Dobra flaszke stawiam bo brak mi pomyslow :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wyglada jak notlauf :mysli:

A co to konkretnie znaczy? szukalem w necie ale jakos nikt nie napisal co to jest. Najbardziej mnie przerazila wypowiedz ze to objaw PSJ, czyli piz*owaty Styl Jazdy (kierownice sie blokuja od wolnej jazdy) :embarrassed: wniosek z wszystkich wypowiedzi byl taki ze moze byc wszystko albo auto tak ma poprostu i ze wystepuje to w dieslach i benzynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wyglada jak notlauf :mysli:

A co to konkretnie znaczy? szukalem w necie ale jakos nikt nie napisal co to jest. Najbardziej mnie przerazila wypowiedz ze to objaw PSJ, czyli piz*owaty Styl Jazdy (kierownice sie blokuja od wolnej jazdy) :embarrassed: wniosek z wszystkich wypowiedzi byl taki ze moze byc wszystko albo auto tak ma poprostu i ze wystepuje to w dieslach i benzynach.

jakie kierownice? w k03 nie ma kierownic, notlauf to przeladowanie i ecu wpada w tryb awaryjny, zrob logi przeplywki, podlacz wskaznik doladowania sprawdz sonde to podstawy zeby cokolwiek wiecej powiedziec bo przyczyn moze byc mnostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i o to mi chodzilo bo nie wiedzialem z czym to wogole kojarzyc i od czego zaczac szukanie przyczyny :good: [br]Dopisany: 30 Maj 2009, 18:56_________________________________________________logi1m.jpg

w1556.png

logi2.jpg

w1556.png

Zerknijcie i ocencie. DV wiem ze mam do wymiany. Niedawno zalozony TIP do seryjnego filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp. za wysoka , czujnik napewno do wymiany być może termostat też

przepływka podaje jak trzeba

sonda idzie na bogato więc ok

wrzuć jeszzce wartości wyuczone sondy grupa 8 lub 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeplywka nie powinna pokazywac w granicach 150g?

Grupe 8 i 9 statyczne czy dynamiczne?

Czujnik do wymiany bo na vagu czasami pokazuje blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeplywka nie powinna pokazywac w granicach 150g?

Na pewno nie w serii.

Grupe 8 i 9 statyczne czy dynamiczne?

Wystarczy statycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi 8 i 9

logi3.jpg

w868.png

Dzisiaj jezdzilem z kompem. Sytuacja sie powtorzyla. Na uruchomionym silniku nie wyskoczyl zaden blad. Zgasilem i wywalilo

16514- Oxygen (lambda) Sensor B1 S1 Malfunction in Circuit

P0130 - 35 - 1- ---Intermittent

Wyswietlil sie raz i juz go nie ma.

Pozniej podczas jazdy znowu zaczal swirowac. Chcialem logi zrobic, zatrzymalem sie, odpalilem kompa ruszylem a silnik zaczal normalnie pracowac...

Coraz czesciej sie to zdarza. Po odpaleniu gdy zaczyna swirowac to zauwazylem ze przepustnica sama sobie pracuje. Wysiadlem z auta, patrze a jakby auto samo sobie gazu dodawalo. I kopci z rury...

Masakra :wallbash: Poczekam moze ktos cos wymysli a pozniej jakiegos mechaniora trzeba szukac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze raz logi taj jak masz wyżej w exelu.

Te są nieczytelne. Powinny być 4 kolumny dla każdej grupy a ty masz bóg wie ile.

Błąd który Ci się wyświetlił tyczy się obwodu sondy lambda i jest to błąd sporadyczny/przerywany, dlatego raz jedzie dobrze a raz nie.

na poćżatek najprościej będzie Ci sprawdzić wiązke kabli która idzie od sondy, być może jest jakaś przerwa (sprawdź dokładnie).

kopci? na jaki kolor? najprawdopodobniej jest to wina złego stosunku paliwo/powietrze który jest regulowany m.in przez sonde.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi08.jpg w450.png

logi09.jpg w387.png

Logi poprawione. Kopcil chyba jakos na szaro. Nie byl to niebieski ani bialy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tu widać to wszystko jest :good:

Dobrze by było jak byś powtórzył logi w momencie jak auto będzie kuleć bo pewnie jak robiłeś te logi to wszystko było ok.

Przede wszystkim spawdź obwód sondy.

Jak pojawi ci sie blad to nie kasuj tylko zrob pare kółek i wtedy zrób logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wczoraj chcialem zrobic ale zanim zdazylem podpiac kompa to wszystko wrocilo do normy :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widzę, że sonda jest do wymiany, nie ma wystarczających zmian napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...