Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Składanie lusterek po zamknięciu samochodu


Oskaro

Rekomendowane odpowiedzi

silniczki szyb przod z modulami:

8E1 959 801

8E1 959 801 E

8E1 959 801 F

8E1 959 801 G

przelącznik regulacji lusterek 4 stopniowy czyli zeby sie krecił dookola

moduł komfortu nie kazdy współpracuje jak mi Bart-s podpowiadał u niego siedzi z koncówka BC u mnie tez wiec bedzie git

Musisz posprawdzac jakie masz te czesci Vag-Com kanał 46 Cent w polu vag numer jest numer modułu komfortu a w polach extra jakie masz w drzwiach

Masz 2002 wiec mozesz miec silniczki bez literki na koncu u mnie niestety były B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jednego nie rozumiem.... Po co komus 2 impulsy? Jest jeden jak przekrece pokretlo w pozycje "skladanie" i poki to pokretlo jest w tej pozycji (czyli idzie impuls) to lusterka sa zlozone. Przekrecajac pokretlo o 180° - wylanczamy impuls i lusterka powracaja do normalnej pozycji, zdadza sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze niby masz racje... jakis elektryk by sie przydal bo nie wiadomo jakie tam prady sa..czy caly czas plus na niebieski czy np przy skladaniu plus a rozkladaniu minus?? Hmm no i jak to zrobic zeby skladanie mozna bylo wylaczyc mechanicznie tzn no przełącznik w pozycji na skladane i wtedy dziala z pilota a jak wylaczymy przelacznik to zeby nie dzialalo skladanie to byl by wypas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jednego nie rozumiem.... Po co komus 2 impulsy? Jest jeden jak przekrece pokretlo w pozycje "skladanie" i poki to pokretlo jest w tej pozycji (czyli idzie impuls) to lusterka sa zlozone. Przekrecajac pokretlo o 180° - wylanczamy impuls i lusterka powracaja do normalnej pozycji, zdadza sie?

Niekoniecznie - trzeba by to sprawdzić elektrycznie. Jeśli składanie jest sterowane impulsem - to potrzebne będą dwa (impuls jak sama nazwa wskazuje jest so sygnał wysyłany raz przez krótką chwilę). Inna opcja to sygnał stały czyli np. "1" dla pozycji składania i "0" dla pozycji bazowej. Miernik analogowy do ręki i badać (cyfrowy może nie pokazać krótkiego peak-a).

Potwierdzę jeszcze raz - fabrycznie w B6 i B7 nie ma możliwości odpalenia funkcji składania lusterek przy zamykaniu auta. Można to zrealizować nie fabrycznym alarmem lub modyfikacją instalacji elektrycznej (fajny mod do obcykania przez jakiegoś zdolnego elektryka :)).

Co do zależności między funkcją składania a modułem komfortu - sterownik musi być w wersji HIGH (do tego miana załapują się wszystkie moduły obsługujące fabryczny alarm i pakiet oświetlenie). Jeśli auto ma szyber to także znak, że MK jest w wyższej wersji.[br]Dopisany: 08 Styczeń 2011, 07:19_________________________________________________Tak sobie jeszcze myślę - że jeśli składanie jest realizowane krótkim plusem, to może wystarczy zmostkować ten konkretny kabelek z przewodem sterującym otwieraniem i zamykaniem zamka?

Oczywiście trzeba by to lajsnąć z lewej i prawej. W fabrycznej instalacji po ustawieniu joy-a w pozycji składania sterownik w drzwiach kierowcy wysyła info do modułu komfortu (przez CAN) a ten z kolei powiadamia moduł w drzwiach pasażera (w ten sposób realizowane jest składanie prawego lusterka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zależności między funkcją składania a modułem komfortu - sterownik musi być w wersji HIGH (do tego miana załapują się wszystkie moduły obsługujące fabryczny alarm i pakiet oświetlenie). Jeśli auto ma szyber to także znak, że MK jest w wyższej wersji.

co do tego modulu - ja ostatnio u siebie w B7 wrzucalem skladane lusterka - modul komfortu mam 8E0 959 433 CC - bez alarmu, bez swiatla czyli raczej nie HIGH - ale skladanie lusterek obsluzyl. trzeba jednak zaznaczy, ze w samochodzie jest szyber[br]Dopisany: 09 Styczeń 2011, 13:59_________________________________________________

lukaszxxx a dużo jest zachodu żeby to przerobić co trzeba oprócz lusterek jakie części?

jako, ze jestem na swiezo po tym modzie to napisze, z czym mialem najwiekszy problem - najwieksza rzeznia dla mnie bylo usuniecie starego lusterka oraz wpasowanie w pianke nowego. do przewodu lusterka tasmami przyczepione sa uchwyty, ktore mocuja kabel do blachy drzwi (zeby nie latal). o ile w dolnej czesci nie ma problemu, zeby to rozlaczyc o tyle w gornej czesci drzwi nie moglem siegnac do tych uchwytow no i durga sprawa to wpasowanie nowego lusterka w pianke i uszczelke - z tym tez troche zabawy bylo.

jest jeszcze rzecz, ktora mi wyszla pozniej - lusterka kupilem z fotochromem, wewnetrzne lusterko rowniez mam fotochromatyczne. niestety okazalo sie, ze brakuje mi przewodu, ktorym lusterko wewnetrzne steruje sciemnianiem lusterek zewnetrznych - to bylo dla mnie zaskoczenie i rezanie tego zostawilem sobie na pozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze rzecz, ktora mi wyszla pozniej - lusterka kupilem z fotochromem, wewnetrzne lusterko rowniez mam fotochromatyczne. niestety okazalo sie, ze brakuje mi przewodu, ktorym lusterko wewnetrzne steruje sciemnianiem lusterek zewnetrznych - to bylo dla mnie zaskoczenie i rezanie tego zostawilem sobie na pozniej.

Nie jest tak źle - przynajmniej ominie Cię instalacja przewodów w podsufitce. Wiązka dachowa jest już pod tym kątem przygotowana - brakujące kabelki są doprowadzone do pomarańczowej kostki 17-pin na panelu konektorów lewego dolnego słupka A (jest tak zawsze w przypadku gdy auto ma fabrycznie lusterko wewnętrzne z funkcją przeciwoślepieniową). Dokładasz 4 przewody (po dwa na stronę) i przeciągasz je przez czarne kostki 20-pin w słupkach A. Stamtąd już prosto do sterowników w drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak źle - przynajmniej ominie Cię instalacja przewodów w podsufitce. Wiązka dachowa jest już pod tym kątem przygotowana - brakujące kabelki są doprowadzone do pomarańczowej kostki 17-pin na panelu konektorów lewego dolnego słupka A (jest tak zawsze w przypadku gdy auto ma fabrycznie lusterko wewnętrzne z funkcją przeciwoślepieniową). Dokładasz 4 przewody (po dwa na stronę) i przeciągasz je przez czarne kostki 20-pin w słupkach A. Stamtąd już prosto do sterowników w drzwiach.

napisz mi jeszcze prosze jakiej grubosci przewody powinienem zastosowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz mi jeszcze prosze jakiej grubosci przewody powinienem zastosowac?

0,35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeb by zamontować jakies siłowniki w lusterkach :mysli:

B6 miało w opcji składane lusterka

Moja A4 jest z końca 2003' i takiej opcji elek.składanych lusterek nie posiada.

Nawet byłbym zainteresowany,ale pewnie trzeba zacząć od wymiany lusterek na elektr.prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja A4 jest z końca 2003' i takiej opcji elek.składanych lusterek nie posiada.

Nawet byłbym zainteresowany,ale pewnie trzeba zacząć od wymiany lusterek na elektr.prawda?

dwie stron watku i juz sie zaczyna :thumbdown: przewin sobie na gore strony :naughty:[br]Dopisany: 10 Styczeń 2011, 01:20_________________________________________________Panowie pogrzebalem troche i chyba bedzie problem z tym automatycznym zamykaniem bo po przekreceniu galki na pin 1 wtyczki do przelacznika lusterek wchodzi impuls pradu 0.8 volta i przy otwieraniu taki sam ale impuls nie ze caly czas.. a przy zamykaniu na kabel niebieski idzie caly czas 12 volt a przy otwieraniu juz nie wiec chyba wtedy prad idzie na rozowy.. faktycznie chyba trzeba bedzie jakis modul ale jest taki zeby dawał w jednym kablu mase w drogim prad a pozniej odwrotnie?? i jak rozwiazac 2 lusterko?? kurcze no.. :wallbash:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:szukaj:

Panowie , większość Waszych wątpliwości wyjaśni wątek:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=97638.msg1115639#msg1115639

Od siebie dodam, że pokazane schematy dotyczą składanych lusterek w a3 s3 a4 s4 a6 s6 a8 s8 allroad (1998 - 2002) .

W następnych modelach chyba zupełnie inne rozwiązanie zwłaszcza ze względu na magistralę can, ale póki co nie wiem jakie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...