Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj udało mi się wyczyścić EGR i kolektor w moim aucie z tym, że silnik AVF i skrzynia manualna.(w AWX powinno być tak samo ale lepiej się upewnić). Pozwolę sobie wrzucić kilka zdj i opis do tego tematu, może rozwieje to czyjeś wątpliwości :wink:

Tak było przed czyszczeniem

ksXZPgw.jpg

6eBJm5F.jpg

Po rozkręceniu okazało się, że nie jest tak źle

HKqk7J2.jpg

WCDTO72.jpg

VvF7n45.jpg

aJ8kAKz.jpg

mYfmCWp.jpg

Do zabiegu kupiłem uszczelki o numerach:

028129717D - uszczelka kolektora szt. 1

N909273302 - oring 62x3 EGR szt. 1

069131547D - uszczelka 32mm szt. 1

038131547A - uszczelka 22mm szt. 1

Uszczelki nowe i stare (na zdj nie ma orignu EGR)

BjElLd0.jpg

Uszczelka 22mm znajdująca się miedzy łącznikiem EGR, a kolektorem wydechowym była troszkę inna niż stara ale pasuje bez problemu

DRs8rPK.jpg

Do czyszczenia użyłem benzyny ekstrakcyjnej pod ciśnieniem i śrubokręta żeby wydrapać tam gdzie była grubsza warstwa syfu.

lSunOdd.jpg

5p69d4g.jpg

WhkIVBz.jpg

muv66Yf.jpg

GDdM8TW.jpg

HrSFQUw.jpg

tohFbRH.jpg

Po złożeniu efekt cieszy oko, jak na razie jest czyściutko :wink:

btqPu41.jpg

QK6TiR3.jpg

Przy tym zabiegu można wymienić jeszcze oringi na szybkozłączkach węży z dolotu, numery były podane gdzieś w tym temacie oraz przewody podciśnienia. Jeśli ktoś ma jakieś pytania proszę pytać :wink: Uszczelki kupiłem w sklepie GETEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jakby ktoś potrzebował uszczelek to posiadam do 2.0 BPW oprócz kolektora ssącego ale tą można w każdym sklepie motoryzacyjnym kupić a moje uszczelki są z serwisu i numery pokrywają z tymi u góry więc myślę że pasują do większości modeli nawet do 1.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam a4 pażdziernik 2004 r kod silnika AVF Zawór egr cały zalany . Jest mi ktoś w stanie udzielic porady w jaki sposob zrobic zeby bylo dobrze bez kupowania nowego zaworu . Jestem laikiem i prosze mi powiedziec prostym jezykiem jakie weze mam odpiac i zaslepic jezeli jest taka mozliwosc moze byc nawet ta butelka :) Najprostsze byly by zdjecia ze strzalkami i opisem :) Pozdrawiam

Edytowane przez pawel72151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś rozbierał ten EGR? Oś zaworu pod gruszką podciśnienia nie jest z tego co rozumiem uszczelniona niczym poza spasowaniem osi w prowadnicy która się wyrabia. Jest tam może jakaś możliwość założenia na tą oś zaworu oringu czy uszczelniacza tak jak na zaworach w głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z egrem.Ośka z klapy gaszącej sie musiała wyrobic i puszcza olej ale nie w tym problem.Poza olejem puszcza też powietrze.Jak cisnienie w dolocie wzrasta to puszcza powietrze i do tego bardzo wtedy piszczy jakby pasek klinowy sie ślizgał.Pewnie z uszczelnieniem tego bedzie problem.Może ktoś z Was wywalał egra i wstawiał race pipe ???? Nie wiem tylko jak się to będzie sprawować bez klapy gaszącej obawiam się o dwumasę.Ma może ktoś jakieś doświadczenie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaże tutaj jak ogarnąłem swój egr, może komuś sie przyda...

Najpierw rozkręciłem wszystko, egr i ta rurka od wydechu na stół. Wszystko wyczyszczone do gołej blachy z tego czarnego gówna.

Później odrysowałem i wyciąłem z blachy alu zaślepki góra i dół. Na końcu wszystko złożone na wysoko temperaturowy silikon.

DSC_0960.jpg

Później w otwory pod grzybkiem poszły nity, bo jak wiadomo to jest najczęstsze miejsce wycieku. Oczywiście po zaślepieniu otworów należy odpiąć też sterowanie egrem, żeby był zamknięty :)

DSC_0958.jpg

Do tego oczywiście nowe uszczelki gumowe, wyczyscilem też dokładnie ten zagięty wąż dolotu i skręciłem na nowych opaskach(w ajm skręcane opaski a nie klipsy). Wymieniałem też siłownik klapy gaszącej bo mój miał rozerwaną membrane. Po około 500km kontrolnie zajrzałem jak to wygląda i jak na razie ani kropelki oleju a egr czysciutki jak nowy. Zobaczymy co bedzie dalej :naughty:

Edytowane przez misiek95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki zabieg zrobiłem jauz jakis czas temu.Zaślepki kupiłem na aledrogo.Egr został wyłączony podczas robienia rogramu i błędów nie wywala. Ale od 2 dni piszczy mi z okolicy ośki klapy gaszącej jakieś pomysły ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki zabieg zrobiłem jauz jakis czas temu.Zaślepki kupiłem na aledrogo.Egr został wyłączony podczas robienia rogramu i błędów nie wywala. Ale od 2 dni piszczy mi z okolicy ośki klapy gaszącej jakieś pomysły ???

raczej tego nie uratujesz, kup drugi uzywany bez tego defektu, pozaślepiaj z kazdej strony jak ja i powinno jezdzic.

jak masz wszystko w aucie sprawne tj poduszki dwumas itd to jakos bardzo sie nie telepie przy gaszeniu bez klapy gaszacej. moja nie dzialala od poczatku i gdyby nie to ze costam grzebalem i wpadlem na trop ze membrana jest przerwana to bym sie w zyciu nie domyslil ze auto moze jeszcze lepiej gasnąć :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tematach mechaniki jestem laikiem a chce zmienić w końcu plecionke bo wypaliło od oleju kapiącego z EGR to i przy okazji bym dał dla mechanika żeby mi to zaślepił.

Mógłby ktoś podrzucić jakie zaślepki kupić?

Łatwo się to rozkręca, tj. pod blokiem dam radę? Jest może jakieś fotostory? Byłbym mega wdzięczny :)

@edit

Znalazłem zaślepki EGR na allegro, teraz pytanie, są dwie aukcje które mnie interesują, na jednej zaślepka ma 2mm i 3mm a na drugiej aż 5mm + uszczelki. Ktoś doradzi co wybrać?

Edytowane przez lucabianco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tematach mechaniki jestem laikiem a chce zmienić w końcu plecionke bo wypaliło od oleju kapiącego z EGR to i przy okazji bym dał dla mechanika żeby mi to zaślepił.

Mógłby ktoś podrzucić jakie zaślepki kupić?

Łatwo się to rozkręca, tj. pod blokiem dam radę? Jest może jakieś fotostory? Byłbym mega wdzięczny :)

@edit

Znalazłem zaślepki EGR na allegro, teraz pytanie, są dwie aukcje które mnie interesują, na jednej zaślepka ma 2mm i 3mm a na drugiej aż 5mm + uszczelki. Ktoś doradzi co wybrać?

temat czytałeś??

Edytowane przez Marynarz____
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tematach mechaniki jestem laikiem a chce zmienić w końcu plecionke bo wypaliło od oleju kapiącego z EGR to i przy okazji bym dał dla mechanika żeby mi to zaślepił.

Mógłby ktoś podrzucić jakie zaślepki kupić?

Łatwo się to rozkręca, tj. pod blokiem dam radę? Jest może jakieś fotostory? Byłbym mega wdzięczny :)

@edit

Znalazłem zaślepki EGR na allegro, teraz pytanie, są dwie aukcje które mnie interesują, na jednej zaślepka ma 2mm i 3mm a na drugiej aż 5mm + uszczelki. Ktoś doradzi co wybrać?

temat czytałeś??

Przeglądałem na telefonie i przegapiłem filmik :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas się zastanawiam czy zastapić EGR tym http://allegro.pl/f92-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-1-9-tdi-awx-i4657968568.html

Tylko jak to będzie bez klapy gaszącej co z dwumasą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas się zastanawiam czy zastapić EGR tym http://allegro.pl/f92-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-1-9-tdi-awx-i4657968568.html

Tylko jak to będzie bez klapy gaszącej co z dwumasą ??

Miałem przez kilka tygodni tą flanszę zamiast egr... Ale szybko wróciłem do egra, którego zaślepiłem... Możesz spróbować, może Tobie nie będzie przeszkadzać mocne telepanie autem podczas gaszenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zaślepianie cieknącego zaworu EGR to tylko półsrodek. W ten sposób likwiduje się skutek a nie przyczynę, którą sa najczesciej nieszczelne turbo lub przedmuchy z silnika.

Chciałbym aby na forum wypowiedziała się osoba której poza zaślepieniu EGR:

1. Nie zwiekszyło się zużycie paliwa.

2. Nie wydłuzył się czas nagrzewania silnika w okresie zimowym.

3. Po dłuzszej eksploatacji nie uległ zatkaniu katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jeśli cieknie z dwóch lub z jednego z dwóch otworków pod srebrnym grzybkiem siłownika podciśnienia sterującego zaworem EGR to otworki zaślep kołkam

albo mam pomrocznośc albo ogólnie slepy jestem, bo szukałem przed chwilą z latarką i lusterkiem tych otworków i za groma nie wiem gdzie są :( Coś trzeba rozkręcać aby się do nich dostać ? Gdzie to cholerstwo jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba rozkręcać. Widać wszystko jak na dłoni.

zawor_egr_skoda_superb_vw_passat_awx_avf

w morde - to o te dziury chodzi ??? A ja zrozumiałem, że "pod grzybkiem" i macam z lusterkiem i latarka pod grzybkiem i ni hu hu żadnych dziurek nie wymacałem :D Teraz wszystko jasne

senkju ;)

przed chwilą zakończyłem drobne działania - faktycznie sądząc po śladach wywala olej tymi dziurkami. Idąc za radą z wątku zakupiłem loda "świderka" i faktycznie idealnie pasującym patykiem zaślepiłem obie dziurki. Żelazo wyczyściłem i zobaczymy. ;)

Mam tylko jedno zastrzeżenie - czy te otwory nie służą do wyrównywania ciśnienia dla pracującej membrany zaworu EGR ? Jeśli zawór pracuje poprawnie i wężyk podciśnienia jest podpięty to zaślepienie dziurek może zakłócić jego działanie .....czy nie mam racji przypadkiem ? Zawór u mnie pracuje poprawnie i nie chciałbym go zaślepić czy kombinować z odłączaniem wężyka podciśnienia

Edytowane przez COXymoX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te otwory mają właśnie wyrównywać ciśnienie i ich zaślepienie może zakłócać pracę membrany. Więc jeśli nie zaślepiasz EGRa to otwory również muszą pozostać drożne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...