Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Kamilu, czy chcąc sprawdzić EGRa VAG COMem, wystarczy że zrobię próbę statyczną czy dynamiczna też musi być ?

U mnie od początku jak mam auto, EGR leje non stop i w końcu stwierdziłem że dość. Plan mam taki.

1. Zalogować go VAGiem.

2. Zdemontować i wyczyścić EGR.

3. Ponownie zalogować VAGiem.

4. Dać logi do oceny.

Jeżeli będą ok to nie będę wymieniał EGRa i chcę dorobić wystające z tych dziurek wężyki i odprowadzać olej do jakiegoś pojemniczka.

 

Ma to sens ? PS. zaślepiać póki co nie chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz statyczną i dynamiczną 003 oraz basic settings. To, że leje nie musi oznaczać, że jest niesprawny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od 2 tyg zaczelo wywalac blad 'egr przekroczony limit itp'. Co z tym zrobic? W AVB egr jest elekteyczny? Wczoraj odlaczylem podcisnienie zaslepilem nastepnie skasowalem blad. Niestety po ok 50 km powrocil.. Pomozcie, bo drażni mnie ten check..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum Ori EGR-y wahlera są po 350zl. Maly koszt, a od pół roku mam święty spokój z jakimikolwiek wyciekami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, harley22 napisał:

W AVB egr jest elekteyczny?

Nie - sterowany podciśnieniem.

 

3 godziny temu, harley22 napisał:

Wczoraj odlaczylem podcisnienie zaslepilem nastepnie skasowalem blad. Niestety po ok 50 km powrocil.. Pomozcie, bo drażni mnie ten check..

Od 2003r zaślepienie EGR już wywala błąd - więc albo wymiana na nowy, albo wyrzucenie w programie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kamil-vag napisał:

Od 2003r zaślepienie EGR już wywala błąd

nie do końca Kamil, ja mam z marca 03 i po zaślepieniu nie wywalało błedu ale i tak mam go ponownie właczonego ze wzgledu na szybsze nagrzewanie się tylko zw że VCDSem ograniczyłem jego otwieranie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w nagrzewaniu jest naprawdę zauważalna. Teraz kiedy ranki są zimne podłączyłem z powrotem swój egr(elektryczny). Podczas jazdy egr jest w pełni zamknięty tylko podczas pełnego wciśnięcia gazu przyspieszajac lub jego pełnym odpuszczeniu jadąc na biegu.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, MemberA4 napisał:

nie do końca Kamil, ja mam z marca 03 i po zaślepieniu nie wywalało błedu ale i tak mam go ponownie właczonego ze wzgledu na szybsze nagrzewanie się tylko zw że VCDSem ograniczyłem jego otwieranie :)

bo to jest jest jakoś od czerwca czy lipca :thumbup1: musiałbym popatrzeć to bym wiedział dokładnie :P też ograniczyłem i jeszcze dałem zaślepkę z otworkiem mniejszym niż średnica w rurce (łączniku) i nie wywala błędu. 

 

14 godzin temu, harley22 napisał:

Głównie chodzi mi o to czy to na pewno wina EGRa, bo wymienie a bład nie zniknie i sie wkurze :D

No jesli masz check i błąd EGR w pamięci ECU to wymiana powinna pomóc. Zawsze możesz sprawdzić sam EGR strzykawką i działanie zaworka N18 w BS 003 - ściągasz wężyk przykładasz palec i czujesz czy naprzemiennie zasysa. Masz dostęp do VAG-a ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam dostęp do vaga. W jaki sposob moge sprawdzic egr za pomoca strzykawmi? Mechanik sygerowal mi wlasnie ze to moze zaworek bo egr jest podcisnieniowy.

Edytowane przez harley22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz dużą "końską" strzykawkę i zakładasz z wężykiem na króciec EGR - na ten metalowy grzybek. Jak zaciągasz to będzie opór a to znaczy, że membrana jest cała (brak nieszczelności). 

A zawór sprawdzasz wchodząc w grupę 003, potem przełączasz na Basic Settings i będzie naprzemiennie wysterowane zasysanie przez N18 - jak ściągniesz wężyk z grzybka EGR to przykładasz palca i czujesz czy zasysa czy nie...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś chce to mogę mu wyłączyć EGR w sterowniku tak by nie było błędu, dla kolegów z forum oczywiście za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, wymontowałem rurkę pomiędzy egr a kolektorem i zaślepiłem blachą 2 i 4mm z allegro, ale nie odłączyłem przewodu od grzybka, tzn zawór nadal pracuje, czy musze odczepiać ten wężyk od podciśnienia który steruje zaworem, czy wystarczy tylko wyjecie rurki i zaślepienie otworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dałeś pełne zaślepki, zarówno na dole jaki na górze łącznika EGR z kolektorem wydechowym, to wężyk może zostać na zaworze. Mimo otwarcia i tak nie będzie dopuszczał spalin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, kamil-vag napisał:

Jak dałeś pełne zaślepki, zarówno na dole jaki na górze łącznika EGR z kolektorem wydechowym, to wężyk może zostać na zaworze. Mimo otwarcia i tak nie będzie dopuszczał spalin...

tak pełne zaślepki i tu i tu, błędów nie wywala, wiec jestem w trakcie testów jak auto reaguje bez egr'a, po 1,5 roku czyszczenia było sporo tego szlamu, a turbawka tez mi się przycinała, więc postanowiłem na początek egr odłączyć, na BS003 zauważyłem że pokazuje cały czas wartość ok 520-540 przy egr off i egr on

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na BS003 zauważyłem że pokazuje cały czas wartość ok 520-540 przy egr off i egr on

i tak ma być, silnik dostaje cały czas czyste powietrze... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...