Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Łączenie to ewidentnie oring, a do pocenia z dziurek to puszcza już uszczelniacz na ośce grzybka... Także myśl powoli o zaślepieniu i zanitowaniu tych dziur, albo o kupnie nowego egra jak chcesz mieć sucho... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kamil-vag napisał:

Łączenie to ewidentnie oring, a do pocenia z dziurek to puszcza już uszczelniacz na ośce grzybka... Także myśl powoli o zaślepieniu i zanitowaniu tych dziur, albo o kupnie nowego egra jak chcesz mieć sucho... 

Zanitowanie dziur to zabieg tymczasowy? Mają one jakieś znaczenie? Bo jak tak to lepiej nowy kupić a jak nie to nity i uszczelka, zawsze to taniej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz je zanitować, to musisz jeszcze od spodu dać zaślepkę... to jest odpowietrzenie gruszki podciśnienia grzybka EGR, zanitowanie bez zaslepienia od dołu może powodować niekontrolowane otwieranie się grzybka i dopuszczanie spalin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Jak chcesz je zanitować, to musisz jeszcze od spodu dać zaślepkę... to jest odpowietrzenie gruszki podciśnienia grzybka EGR, zanitowanie bez zaslepienia od dołu może powodować niekontrolowane otwieranie się grzybka i dopuszczanie spalin...

Orientujesz się jak wygląda sprawa usunięcia EGR? Na forum widziałem podzielone zdania, jednym lekko na jałowym biegu drga albo inaczej gaśnie auto, u innych nic się nie dzieje. Zastanawiam się czy warto kupować nowy EGR czy całkowicie go usunąć. Z tego co wywnioskowałem to większość tunerów jest za usunięciem go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, czytałem tego dużo i doradzcie mi bo kupiłem zestaw zaślepek z podkładkami i w którym miejscu dać te blaszki - jedna cieńsza a druga gruba i podkładki rozumiem pod blaszki?? Czy ta rurkę trzeba zdemontować??IMG_20200729_073205.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubsza na dole rurki, bliżej kolektora wydechowego, cieńsza na górze, pod egr... I tak pod każdą podkładka, tylko na tą dolną powinna być metalowa, bo te z tworzywa lubi przepalić i wydmuchać... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kamil-vag napisał:

Grubsza na dole rurki, bliżej kolektora wydechowego, cieńsza na górze, pod egr... I tak pod każdą podkładka, tylko na tą dolną powinna być metalowa, bo te z tworzywa lubi przepalić i wydmuchać... 

Super, dzięki za rzeczową odpowiedź. Podkładki mam raczej nie tworzywo - cholera wie z czego to jest w środku siatka metalowa. A rurkę wyrzucamy mam rozumieć czy zostaje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka jak chcesz, może zostać, możesz wyrzucić, chociaż na 2 podkładki ciężko się to skręca jak zostaje. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Rurka jak chcesz, może zostać, możesz wyrzucić, chociaż na 2 podkładki ciężko się to skręca jak zostaje. 

Kolego bo mam pytanko, zaslepilem Egra ale pojawił się problem, błędu narazie brak ale podczas jazdy jest pisk raczej z turbo - mniejszy bądź większy w zależności od obrotów. Czy to może być coś wspólnego , czy coś źle zrobiłem?? Doradzcie coś o co może chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nieszczelność ? Dobrze to skręciłeś ? Dałeś te uszczelki pod te blaszki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kamil-vag napisał:

Może nieszczelność ? Dobrze to skręciłeś ? Dałeś te uszczelki pod te blaszki ?

Uszczelki dałem, a wężyki mają zostać na miejscu czy odłączyć bo nic nie ruszałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem jednak te zaślepki i spowrotem założyłem rurkę i działa Ok, nic nie piszczy. Trochę wiocha tak jeździć jak piszczy ?, może ktoś coś mądrego napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo musisz mieć takie jak ori uszczelki metalowe najlepiej... Załóż tylko jedna cieńsza blaszkę i podkładkę pod sam egr dla próby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba kupowac oryginalne oringi wybierane pod numer OE, czy mozna kupic zwykłe uszczelki 62x3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszą być z Aso, ale jak chcesz kupić w technicznym to muszą być odporne na olej i temperaturę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , w piątek zaślepiłem EGR blaszkami z allegro, rurke wywaliłem całkowicie, EGR wcześniej oczywiscie wyczyściłęm + nowy oring. W czasie jazdy było słychać świst przy zwiększaniu obrotów , i auto weszło w tryb awaryjny juz przy ok 80km/h. Okazało się że świst był  z EGR wiec zdjełem wężyk i go zaślepiłem śrubką , świstu już nie ma ale tryb awaryjny nadal pozostał ale przy ok 110km/h,  dodam że silnik ma wieksze wibracje na wolnych obrotach . jakieś pomysły?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak  do kolektora pozostawiłem metalową orginalną , a pod EGR dałem nową podkładke i zaślepke 1,5mm , przy podpiętym wężyku było słychać świst z membrany EGR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że silnik twardziej pracuje na jałowym bez EGR to normalne...z którego roku masz to audi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...