Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

kamil-vag napisał:

EGR:

  • dla AVF/AWX - numer OE 038131501AL
  • dla AVB - numer OE 038131501AQ

W AVF/AWX zawór recyrkulacji spalin (EGR) ma większą średnicę od zaworu stosowanego w AVB

Kolego, przy czyszczeniu EGR i kolektora zaopatrz się od razu w komplet nowych uszczelnień:

  • Uszczelka kolektora ssącego - 028129717D
  • O-ring na łączeniu EGR - Kolektor - N90927302 (dla AVF/AWX) N90521601 (dla AVB)
  • Uszczelka rurki łączącej (od dołu EGR) - 069131547D
  • Uszczelka rurki łączącej (drugi koniec rurki) - 038131547A

Warto też wymienić uszczelki rur ciśnieniowych te na zapinki:

  • 3C0145117F - Na górze masz 2 sztuki.

To naprawdę nic trudnego. Parę śrubek do odkręcenia i EGR masz na wierzchu. A czym czyścić ? Najlepiej, żeby go nie porysować. benzyna ekstrakcyjna, płyn do mycia silnika... wszystko co rozpuszcza substancje smoliste. Zobacz sobie środek typu: KUCHENNY ŚRODEK ODTŁUSZCZAJĄCY MELLERUD. Nafta też dobrze sobie radzi z tym syfem. 
 Tu mniej więcej jak wyciągnąć EGR:

Temat o regeneracji siłownika klapy gaszącej: https://a4-klub.pl/topic/150098-regeneracja-si322ownika-klapy-gasz261cej/


Yaqb napisał:

Wymiana/czyszczenie zaworu EGR nie jest skomplikowane. Zaczynamy od sciagniecia obudowy/maskownicy silnika(3 zaslepki, pozniej 3 nakretki 10mm) i rur dolotu powietrza do filtra. Ukazuje sie nam przepiekny widok naszego silniczka ;). Z tylu silnika widzimy rure dolotu, ktora z jednej strony jest przymocowana do naszego EGR'a, a z drugiej do rury intercooler'a za pomoca 'spinek' (podwazamy je do gory aby uwolnic rure). Z prawej strony od filtra oleju rura jest jeszcze przymocowana srubka 10mm. Odpinamy czujnik cisinienia(G71/G72) i wyciagamy rure na zewnatrz( z tej czesci niestety nie mam zdjec). Zapewne zauwazcie sladowe ilosci oleju w rurze, nie ma sie czym martwic ten typ tak ma, zapewne olej z odmy ;)(oby nie z turbawki). Bierzemy sie teraz do odkrecenia zaworu EGR, ktory tryma sie kolektora na 3 ampolach/imbusach 5mm. Dwa sa widoczne (poniżej) od gory po prawej i lewej stronie oraz jeden po prawej stronie od spodu.


89142942.th.jpg
Dobrze jest wypiac przewod podcisnienia od pompy podwojnej, latwiej nam sie bedzie dostac to tego imbusa od spodu. Oczywiscie odpinamy podcisnienie od silownika klapy gaszacej i EGR'a. Po odkreceniu 3 imbusow zostaje nam odkrecenie rurki pomiedzy EGR'em a kolektorem (wydechem). I tu mamy dwie mozliwosci, albo dwie sruby od spodu EGR'a ( imbus 6mm)
16149083.th.jpg
lub 2 nakretki przy kolektorze(12mm). Ja osobiscie wybralem te przy kolektorze latwiejszy dostep.
15064689.th.jpg
Pozatym jak ktos bedzie czyscil kolektor dolotowy to i tak bedzie trzeba ja odkrecic ;). Wyciagamy EGR'ka i naszym oczom ukazuje sie caly syf osadzony na sciankach. Tak wyglada EGR po 15-20 kkm.
81764293.th.png
A tak nowy
85905303.th.jpg
Nastepnie bierzemy sie za odkrecenie kolektora dolotowego(imbus 6mm), 6 srub. Ponizej widac cztery z nich.
63691066.th.jpg
Po wyciagnieciu kolektora ukazuje sie nam jeszcze wiekszy syf osadzony na sciankach. (po 144kkm)
69843269.th.jpg
Po wyciagnieciu bierzemy sie za czyszczenie, ja uzylem benzynki do czyszczenia gaznikow ok. 1l( do kupienia w kazdym sklepie samochodowym w puszkach 0.5l w spray'u) lub zamoczyc w ropie na noc. Podczas czyszczenia proponuje zalozyc rekawiczki jednorazowe, bo jak czyscilem pierwszy raz to przez tydzien rak nie moglem domyc ;).Po wyczyszczeniu skladamy w odwrotnej kolejnosci i cieszymy sie ze autku lepiej sie oddycha ;) . Czas pracy ok.2-3h, gdzie wiekszosc czasu pochlania nam czyszczenie. Mi odpadlo czyszczenie EGR'a, bo go wymienilem. Jak kupilem autko to go czyscilem i byl spokuj na ok. rok (ok .15-20 kkm)a potem znowu zaczal cieknac. Mozna rowniez po wyczyszczeniu zalozyc oil catch tank'a ( o ile EGR jest sprawny), ktory tez rozwiaze ciekniecie oleju z EGR'a.

 

niekrasz napisał:

EGR zaślepiony, wszystko super ale w nowszych rocznikach (powyzej 2002/3) pojawia się błąd i zapala kontrolka silnika na desce. Na forum tylko sugestie ze można wyłączyć przy okazji chipowania.

Ale przy okazji korekcji dawki paliwa udało mi się go usunąć na stałe:

Wybieramy Engine

11 - login dla 1.9TDI jest 12233
10 - adaptacja

W adaptacji kanał 003 - współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) Ustawiamy wartość maksymalną na ile VAG pozwoli - BŁĄD EGR nie powraca (tydzień już tak jeżdżę, miałem na próbę ustawioną wartość minimalną ale błąd następnego dnia wrócił)

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr'a wymienilem bo lal i to mnie wkurzalo, a dolot wyczyscilem przy okazji. zawsze to lepiej dla silnika jak tego nagaru nie ma :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale to nie spowoduje braku oleju w dolocie :naughty:

tylko OCT ratuje albo wymiana/czyszczenie filtra odmy (jako takiej) a tego drugiego raczej nikt nie zrobi... choć jeden zielony planuje :wink4:

wcześniej czy później nowy EGR bez OCT będzie lał tak samo jak stary... wiec radze nie wyrzucać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w sprawie kolektora dolotowego. Zajmuje się właśnie czyszczeniem EGR-u i mam problem z wyciągnięciem kolektora dolotowego odkręciłem 6 śrub lecz dalej nie chce wyjść. Czy trzeba odkręcać kolektor wydechowy bo u mnie tak jak by przytrzymywał z boku przy głowicy kolektor dolotowy. Miał ktoś podobny problem :wallbash:

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy tam gdzies nie ma jeszcze jaies sruby, nie do konca jestem pewien czy tam bylo 6 ?? pozniej postaram sie sprawdzidz dokladnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy po czyszczeniu egr'a i kolektora dolotowego trzeba wymieniać jakieś podkładki? Chodzi mi o podkładkę miedzy kolektorem a silnikiem , miedzy egr'em a kolektorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba... do EGRa chyba 2szt. i do kolektora też 1szt.

nie trzeba bodajrze wymieniać uszczelki pod pokrywę zaworów jakby ktoś chciał odmę czyścić bo jest gumowa - wielorazowa...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do egra oring od frontu (4fotka)pomiedzy egr a kolektor dolotu, plaska od spodu egra(metalowa)pomiedzy egr a rure recyrkulacji spalin i jedna pomiedzy kolektorem dolotu a silnikiem (metalowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi ci o trzpien egr (4 fotka)?? jak tak to delikatnie mozesz szczoteczka druciana lub dobrze namoczyc jakims srodkiem rozuszczajacym i szczoteczka do zebow doczyscic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wziełemsie za ponownieczyszczenie egra tzn tej rurki w środku egra (trzpień zdjecie nr 4) i nie moge jej przepchać czy ona wogule jest przelotna czy powinna taka być może ktoś to wie ( bo jak podłącze wężyk to automatycznie zaczyna sie dławić wiec chyba jest zapchany jak odłącze to wszystko wraca do normy

czekam na pomoc :hi:[br]Dopisany: 18 Październik 2009, 16:25_________________________________________________może go zamoczyć na noc w ropie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale to nie spowoduje braku oleju w dolocie :naughty:

tylko OCT ratuje albo wymiana/czyszczenie filtra odmy (jako takiej) a tego drugiego raczej nikt nie zrobi... choć jeden zielony planuje :wink4:

wcześniej czy później nowy EGR bez OCT będzie lał tak samo jak stary... wiec radze nie wyrzucać :wink4:

A mozesz kolego przedstawic co to jest oil tank ???

Bo mnie juz tez zaczyna denerwowac ciagle czyszczenie EGR bo co jakis czas zaczyna pluc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe dobre :polew: :polew: :polew:, ciekawe czy wytrzysci dolot z z centymetrowego nagaru. aa i ciekawe co sie dzieje z tym nagarem, dostaje nozek i wychodzi ???? normalnie copperfield hehhe :polew: :polew: czysci bez robierana zwlaszcza strone ciepla turbawki :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem swój egr na tej ośce w środku miałem nagromadzone osadu około 1cm. Czy takie wyczyszczenie jest wystarczające?

Zauważyłem że element do którego jest wpinany wężyk ( ale nie od klapki gaszącej ), który jest wkoło zagięty aby było szczelnie posiada na obwodzie takie 3 miejsca jakby było rozgięte/niedogięte?

umJQr.jpg

iHAir.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadaj do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i bierz coś do czyszczenia zacisków hamulcowych, smaru nagaru, generalnie do cięzkic, zapieczonych zanieczyszczeń. Coś Ci na pewno doliczą. Jak chcesz też czyścić kolektor ssący to weź tego specyfiku więcej i zaopatrz sie w rękawiczki gumowe bo później rąk przez tydzień niedomyjesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...