Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana grafitowego wirnika w module centralnego zamka


valokuvaaja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio i mnie nawalila pompka centralnego i musialem wymienic grafitowy wiatraczek, ktory byl rozsypany w drobny pyl. Ponizej kilka krokow jak to zrobic aby nie stracic fortuny na nowa pompke.

Narzędzia potrzebne: kombinerki, zestaw śrubokrętow, wilgotna ściereczka

Czas: 30-60 minut

1. Wyciagamy modul centralnego zamka, ktory znajduje sie w prawym, tylnym nadkolu

2. Delikatnie podwazamy biała plastikowa pokrywe przy pomocy płaskiego śrubokrętu w miejscach

oznaczone strzałkami. Nie podwazamy w miejscach, oznaczonych czerwonym krzyzykiem, bo mozemy urwac klipsy. Otwieramy pompke.

64921577.jpg

56948486.jpg

3. Naciskamy w miejscu oznaczonym strzalka i wyciagamy plytke na zewnatrz. Ostroznie zeby nie urwac.

25770076.jpg

26853775.jpg

4. Odkrecamy trzy sruby, aby dostac sie do wnetrza silnika, gdzie bedzie nasz nieszczesny i pokruszony wiatrak. Uwaga bedzie pelno czarnego pylu, wiec radze miec pod reka wilgotna scierke.

61255767.jpg

98536493.jpg

5. Kombinerkami sciagamy nasadke w ksztalcie krzyzyka

66146109.jpg

88297474.jpg

6. Zakladamy nowy wiatraczek i krzyzak (wiatrak mozemy wycignac z padnietej pompki, gdzie nawalila elektronika albo dostac nowy wiatrak na ebay.co.uk). Do zmiany wiatraka nie trzeba wyciagac silnika.

47507261.jpg

.... i skladamy reszte

29818710.jpg

91993620.jpg

Zakladamy pokrywe i montujemy w samochodzie. Gotowe.

Koszt okolo 100-150 PLN albo mniej zalezy gdzie dostaniemy wiatrak. ASO oferuje zmanie calego modulu z przeprogramowaniem kluczykow za okolo bagatela 2000 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO oferuje zmanie calego modulu z przeprogramowaniem kluczykow za okolo bagatela 2000 PLN.

bandytyzm... :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś kiedyś napisał;serwis- ASO czyli (serwis- Audi Sobie Odpuść) :oklaski:

Pozdrawiam :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kazda pompka ma taki sam wirniczek? chodzi mi o audi bo sa dwa rodzaje pompek z jednym i dwoma wezykami i czy ta z jednym wezykiem spasuje(wirnik)do tej z dwoma??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki juz zrobilem kupilem silniczek na allegro i przełozylem caly,gosc od którego kupowalem powiedzial zebym absolutnie nie przekladale samego wirnika,ze wzgledu na to ze na powierzchni ciernej moze byc nierównosc,rysa przez która tam ten wirnik padl i to samo sie stanie z nowym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja, ja tez wymienialem wszystkie grafitowe czesci na nowe

gdzie zakupiłeś??

jak głośno pracuje zdrowa pompka, a jak taka która za chwilę padnie??

6. Zakladamy nowy wiatraczek i krzyzak (wiatrak mozemy wycignac z padnietej pompki, gdzie nawalila elektronika albo dostac nowy wiatrak na ebay.co.uk). Do zmiany wiatraka nie trzeba wyciagac silnika.

mógłbym prosić jakiś link??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kazda pompka ma taki sam wirniczek? chodzi mi o audi bo sa dwa rodzaje pompek z jednym i dwoma wezykami i czy ta z jednym wezykiem spasuje(wirnik)do tej z dwoma??

nie kolego!!!

wirnik od pompki z jednym wężykiem jest grubszy od tej z dwoma wężykami!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosciej jest wymienic cały kompresorek ze starej pompki:A4, A6, A100, A80/90. Może byc z jednym wyjsciem, pełno takich na allegro. Ja zastosowałem z golfa III - 80 zł ( też pasuje ) i wszystko pięknie działa.

http://www.allegro.pl/item755890639_pompka_centralnego_zamka_golf_iii.html

Trzeba tylko przeciąc za kablami plastikową rurke.

img4790ly1.jpg

Silnik najlepiej wyjąc z zewnatrz .Bolce trzeba wcisnąć w dół aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną.

Musiałem przełozyc te gumowe bolczyki z uszkodzonego silnika bo są inaczej zbudowane i nie pasowało w obudowie.

Kable wylutowac z płytki. Po wymianie silnika wiadomo wlutowac na nowo.

img4792fl1.jpg

Wkładamy silnik z kupionej pompki zakładając węzyk na wyjście z silnika oraz na plastikową rurkę którą wcześniej ucięliśmy.

img4796kn1.jpg

Zajeło mi to z 10 minut. :tongue4: No i gra muzyka.

Sposób podpatrzony na innym forum i opisany przez Łukasz_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja, ja tez wymienialem wszystkie grafitowe czesci na nowe

i gdzie zakupiłeś te nowe częśći??

A czy kazda pompka ma taki sam wirniczek? chodzi mi o audi bo sa dwa rodzaje pompek z jednym i dwoma wezykami i czy ta z jednym wezykiem spasuje(wirnik)do tej z dwoma??

nie kolego!!!

wirnik od pompki z jednym wężykiem jest grubszy od tej z dwoma wężykami!!

przełożyłem sam wirnik z pompki z audi 80 B4 (1 wężyk) i wszystko spasiło Plug&Play więc to co piszesz rozmija się trochę z prawdą

przy uszkodzeniu wirnika dobrym sposobem jest zakup starej pompki (ale w dobrym stanie) i przełożenie samego wirnika. Silniki w a4 i 80 delikatnie różnią się wyglądem, nie wiem jak tam parametry techniczne.

Prosciej jest wymienic cały silniczek ze starej pompki:A4, A6, A100, A80/90. Może byc z jednym wyjsciem, pełno takich na allegro. Ja zastosowałem z golfa III - 80 zł ( też pasuje ) i wszystko pięknie działa.

http://www.allegro.pl/item755890639_pompka_centralnego_zamka_golf_iii.html

Trzeba tylko przeciąc za kablami plastikową rurke.

img4790ly1.jpg

Silnik najlepiej wyjąc z zewnatrz .Bolce trzeba wcisnąć w dół aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną.

Musiałem przełozyc te gumowe bolczyki z uszkodzonego silnika bo są inaczej zbudowane i nie pasowało w obudowie.

Kable wylutowac z płytki. Po wymianie silnika wiadomo wlutowac na nowo.

img4792fl1.jpg

Wkładamy silnik z kupionej pompki zakładając węzyk na wyjście z silnika oraz na plastikową rurkę którą wcześniej ucięliśmy.

img4796kn1.jpg

Zajeło mi to z 10 minut. :tongue4: No i gra muzyka.

Sposób podpatrzony na innym forum i opisany przez Łukasz_pl

powiem ci tak - dziwny ten twój sposób demontażu tej pompki,

silnik z wirnikiem możesz rozkręcić sobie po całkowitym wyjęciu z obudowy, te gumowe amortyzatoro-chwytaki możesz wcisnąć z zewnątrz do środka srubokrętem, plastikowa rurka, którą przeciąłeś spokojnie wychodzi z tej płytki i cały silnik z wirnikiem jest na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak - dziwny ten twój sposób demontażu tej pompki,

silnik z wirnikiem możesz rozkręcić sobie po całkowitym wyjęciu z obudowy, te gumowe amortyzatoro-chwytaki możesz wcisnąć z zewnątrz do środka srubokrętem, plastikowa rurka, którą przeciąłeś spokojnie wychodzi z tej płytki i cały silnik z wirnikiem jest na wierzchu.

Wiem, że wychodzi ale pompki z jednym wyjsciem są inaczej zbudowane i nie da się tego połączyc bez cięcia. Chciałem tylko pokazac gdzie odciąc rurke.

Zdjęcie zakupionej pompki

318928215ej7.jpg

Po rozebraniu jej się okazało że wirnik jest 2 x grubszy (pewnie dzięki temu nie pękają tak łatwo, tylko czemu w a4 jest taki cienki ) i niestety nie pasuje do starej.

Po zmierzeniu rozmiarów mocowań padła decyzja że będzie przeszczep silnika.

Potrzebne narzędzia:

- śrubokręty (krzyżak, płaskie duże i małe)

- kombinerki

- nóż, malutki brzeszczot lub inne małe narzędzie tnące

- lutownica

Najpierw rozkręcamy starą obudowę, zaczepy wystarczy podważyć i dostaniemy się do środka:

img4786jo2.jpg

Wyciągamy płytkę (trzyma się na taśmie i 2 przewodach których nie urywamy). Następnie odkręcamy 3 śrubki aby dostać się do wirnika.

img4787ep0.jpg

Rozbieramy cały wirnik góra + środek + łopatki + podstawa. Na końcu będzie metalowa osłona z której odkręcamy 2 śrubki oraz 4 gumowe bolce. Bolce trzeba wcisnąć w dół aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną. Przecinamy zaraz za kablami plastikową rurkę ja użyłem malutkiego wiertła żeby na szybko się uwolnić a potem poprawiłem brzeszczotem aby było równo.

img4789wq5.jpg

img4790ly1.jpg

Wyciągamy cały stary silnik

img4792fl1.jpg

W zakupionej pompce robimy dokładnie to samo, bez cięcia plastików gdyż w niej zamiast plastikowej rurki jest gumowy trójnik który łączy silnik oraz wyjścia. Ten gumowy trójnik nie wyrzucamy ponieważ nam się przyda.

Po rozkręceniu silnika ZAKUPIONEJ pompki (procedura jest taka sama jak opisałem wyżej) wyciągamy go oraz odlutowujemy 2 czarne kable które idą do małego uzwojenia przy wyjściu. Do pompki powinien być przylutowany tylko czerwony i niebieski przewód

img4795fb7.jpg

Gumowy trójnik o którym wcześniej mówiłem tniemy aby uzyskać rurkę

85584157oz4.jpg

W pomce z golfa III mamy dwie rurki - więc zabawa z trójnikem odpada.

Wkładamy silnik do starej pompki zakładając w tym samym czasie zrobioną przed chwilą rurkę na wyjście z silnik oraz na plastikową rurkę którą wcześniej ucięliśmy.

img4796kn1.jpg

Kable lutujemy do płytki w miejscu starych lub je po prostu łączymy czerwony to +

img4797ui1.jpg

Skręcamy obudowę wkładamy do auta i to by było na tyle Pompka pięknie działa bez żadnych efektów ubocznych poza zaoszczędzonymi pieniędzmi. Dzięki temu że wirnik jest o wiele grubszy niż ori z A4 pompka powinna działać wieczność

To jest instrukcja z innego forum.

Osobiście zrobiłem to inaczej (prosciej).

Użyłem takiej pompki:

GOLF III POLO POMPKA CENTRALNEGO ZAMKA VDO 1H0 962 257

179010cef1b0.jpg

Ja wyjmowałem kompresorek wciskając gumki od zewnętrznej strony (nic nie rozkręcałem - o ile pamiętam: podmieniłem kompresorki) i zamieniłem te gumowe chwytaki bo nie pasowały.

Ponadto nie bawiłem sie z trójnikiem bo w pomce z golfa III były dwa wężyki gumowe( jeden wykorzystałem : przyciołem nożyczkami bo był za długi) i połączylem.

Zajeło mi to 10 -15 minut i jest super.

Wymiana samego wirnika nie wchodzi w gre bo jest delikatnie inny.Zresztą wymiana całego kompresorka jest prostsza.

Ogólnie wymieniamy cały kompresorek wciskając gumowe chwytaki. Lutujemy 2 kabelki. Łączymy zamieniony kompresorek wężykiem z odciętą rurką.

Było tak:

img4787ep0.jpg

po zamianie tak:

img4797ui1.jpg

Proste jak budowa cepa. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Wiem, że wychodzi ale pompki z jednym wyjsciem są inaczej zbudowane i nie da się tego połączyc bez cięcia. Chciałem tylko pokazac gdzie odciąc rurke."

Nie no, spoko. Nie chciałem dowodzić Twojej niewiedzy, tylko chodziło mi o to, że łatwiej "operować" na tych grafitowych elementach (te 3 długie śruby+ wirnik i łopatki), kiedy silnik jest na wierzchu, ale to już sprawa każdego rezacza. Zaplanowałeś ciecie i jak widać działa, to git.

Pisząc, że wymieniłem sam wirnik chodziło mi o to, że podmieniłem całą tą grafitową sekcję tłoczącą od 80-ki. I nie zauważyłem żeby coś tam było 2x grubsze. Widać w golfach III było deczko inaczej. Ale jak działa to spoko, u mnie też działa i wszyscy są szczęśliwi.

Szkoda tylko, że nie da rady dokupić nowych tych grafitowych elementów, bo to by rozwiązywało problem na dłuuugi czas. Niedawno z nadzieją wybrałem się do takiego sporego zakładu, który zajmuje się produkcją różnych części z grafitu i pokazałem tam szefowi te elementy. Tak na odczepne powiedział, że co najmniej 150 sztuk trzeba było by zamówić, a potem jak drążyłem temat, dodał, że za dużo pitolenia by z tym było i ogólnie taki niechętny był. Odpuściłem

Aha, no i fotostory mucha nie siada :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padła mi może i pompka cos tam buczalo i juz nie buczy, i nie wiem co sie stało, ale najgorsze jest to że nie moge otworzyc bagaznika bo mam rozwalony zamek a siedzenia sie nie skladają pomnocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - u mnie również przeszczep sie udał :notworthy:. Dawcą był Golf 3 i pompka ze szrociku - koszt 40PLN, wszystko smiga idealnie.

Szacun za poradę/fotostory :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem w moim wczesniejszym aucie VW Vento. Pompka mi sie popsuła, wirnik sie posypał w drobny mak, za 80zł kupiłem drugą pompkę (używaną) troche inna i podmieniłem kompresorek przewodzik gumowy pasował i przelutowałem kabelki. Działalo az do dnia sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby coś to mam do oddania za małe pięniądze całą pompkę ze sprawnym wirnikiem i silniczkiem, do przekładki, za 80+KW oddam :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...