Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Analiza nowej przepływki


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to 2,5TDI AKN z 2000r. Dolegała mu padnięta przepływka więc wymieniono na nową. Nowa to zakup ze sklepu zamiennik BOSCH.

Proszę o weryfikację czy pracuje prawidłowo na podstawie poniższych logów.

Wg mnie przepływka dość ładnie pracuję (można by powiedzieć wzorcowo) ale mam jedną zagwostkę tzn. przy ok 2200 coś się dzieje czy to wynik że te silniki tak mają czy coś zaczyna niedomagać, mniemam że jak już to turbina.

Logi grupy 000

logi000.jpgxwykres000.jpg

Logi grupy 003

wykres003.jpg

Logi grupy 008

wykres008.jpg

Logi grupy 010

wykres010.jpg

Logi grupy 011

wykres011.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie przepływka dość ładnie pracuję (można by powiedzieć wzorcowo) ale mam jedną zagwostkę tzn. przy ok 2200 coś się dzieje czy to wynik że te silniki tak mają czy coś zaczyna niedomagać, mniemam że jak już to turbina.

Widze ze to wahanko cisnienia to standard dla 2,5tdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahania wahaniami, ale takie nie mogą być. Coś jest nie tak wg mnie i nie może być takiego dołka - gwałtowne obniżenie ciśnienia, dawki i pomiaru lmm - od razu N75 na to reaguje - może warto by podmienić N75 na próbę ? Chyba, że kierownice w turbinie wariacji dostają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też zwalił bym to na przebieg turbo a dokładniej przycinanie kierownicy bo to w "szczycie" doładowanie występuje.

Mówisz Łukasz podmienić N75 :mysli: pomyślimy - sprawdzę czy od EGR w 2.5TDI jest ten sam może je się zamieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też zwalił bym to na przebieg turbo a dokładniej przycinanie kierownicy bo to w "szczycie" doładowanie występuje.

Mówisz Łukasz podmienić N75 :mysli: pomyślimy - sprawdzę czy od EGR w 2.5TDI jest ten sam może je się zamieni.

Możesz spróbować podmienić N75 i N18 - nie są te same, bo różnią się literką "B", ale można spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w aucie to obecnie w mieście ok 13l, troche to dziwne wie ktoś moze od razu co nie tak? Wczesniej bylo miasto ok 9l, pozniej podskoczylo do 15-16l, po wymianie przeplywki co jakis czas spada obecnie po 30km jest 12 z groszem. Wtf ze tak spytam :decayed: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę spore te spalanie - najpierw doprowadź te wahania ciśnienia do normy.

Potem wypadałoby zrobić pełne logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie i to tak jak przeplywka zaczela sie walic podskoczylo do 15 i ostatnio zrobilem na 50l ok 400km :shocked::angry: gdzie normalnie w miescie wychodzilo ok 530-580, co prawda teraz spalanie jeszcze skacze ale w przyblizeniu pokazuje mi ze mam jeszcze do przejechania po 30km ok 500 wiec juz cos tu lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest OK.

lmm, jak również T - taki rozkład ciśnień jest prawidłowy.

to jest AKN - soft jest nieco inny [tak, by był mocny na dole], a sama T jest również nowego typu.

To co nie bawić sie z N75 i tematu z przycierającymi kierowicami też puki co nie ma?

Meszrum a co ze spalaniem? tak jak Buszek mówi to spada stopniowo. Zjedzie to poziomu jak miał na początku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo :wallbash:

jak na 50litrach robisz 500km to spalanie jest 10litrów - no nie ma jeszcze upalnego lata ale sądze że latem taki wynik to spokojnie w miejskiej jeździe na krótkich dystansach jest do osiągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo :wallbash:

jak na 50litrach robisz 500km to spalanie jest 10litrów - no nie ma jeszcze upalnego lata ale sądze że latem taki wynik to spokojnie w miejskiej jeździe na krótkich dystansach jest do osiągnięcia.

ok ale dlaczego w takim razie fis wskazuje ze pali ok 13l? poczekamy z tym jak w trase pojade zobaczymy czy spadnie czy cos robimy z tym N75?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo :wallbash:

jak na 50litrach robisz 500km to spalanie jest 10litrów - no nie ma jeszcze upalnego lata ale sądze że latem taki wynik to spokojnie w miejskiej jeździe na krótkich dystansach jest do osiągnięcia.

ok ale dlaczego w takim razie fis wskazuje ze pali ok 13l? poczekamy z tym jak w trase pojade zobaczymy czy spadnie czy cos robimy z tym N75?

Trzeba się poturlać i zobaczyć - nalelepiej sprawdzić po zatankowaniu na full i przejechaniu 100-150km dolać i policzyć ile wychodzi. FIS może ma jakiś algorytm na wyliczanie spalania i troche potrwa zanim wskaże normalnie.

Chyba że ktoś ma wytłumaczenie na te spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie spalania, to dane z FIS nie są w najmniejszym stopniu miarodajne - jedyna metoda to tradycyjne obliczanie na podstawie 'zalania pod korek'. dane z FIS możemy brać pod uwagę, z przymrużeniem oka, dopiero po przejechaniu ok. 1000 km.

samochód pali więcej, gdyż jest sprawny lmm - nie zaniża dawek, a zatem do silnika trafia więcej paliwa.

N75 i N18 zostawcie w spokoju. silnik w tym zakresie jest sprawny - nie naprawiajcie czegoś, co nie jest popsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Adadur - moim zdaniem przepływomierz faktycznie jest sprawny, a zaworek N75 doskonale radzi sobie z zadaną rolą.

Natomiast nie wiem jak Tobie ale mi cholernie by przeszkadzało gdyby w najciekawszym zakresie obrotów (pomiędzy 2 a 3 tyś. obr./min.) samochód odmawiał mi jazdy :no: . Przypuszczam, że w trakcie przyspieszania - w okolicach 2200 - 2300 obr. odczuwasz wyraźne urwisko siły witalnej silnika, być może w połączeniu z dosyć charakterystycznym sapnięciem turbiny ... .

Jeżeli tak - to znaczy, że zaczyna się problem z mechanicznym zużyciem niektórych elementów zmiennej geometrii łopatek i/lub samej gruchy sterującej ich pracą ... . Chwilowo nie będzie Ci to nadzwyczajnie przeszkadzało, gdyż nowy i wysocesprawny przepływomierz będzie rekompensował wyżej wspomnianą niesprawność ale jak wszyscy wiemy - po kilku miesiącach będzie już znacznie gorzej, wręcz nieznośnie gorzej ... .

Jeżeli moje domniemanie jest słuszne i gdyby nie pomogło spałowanie autka na autostradzie - sugerowałbym tymczasową podmiankę gruchy przy turbo. Wiadomo, że nie będzie to szczyt marzeń ale podczas kilku prób będziesz mógł się przekonać czy ten brzydki dołek zniknie. Gdyby nie zniknął - regeneracja zmiennej geometrii łopatek stanie się raczej koniecznością - najdalej za jakieś 30 - 40 tysięcy km. ... .

:hi:

PS: Logi innego AKNa - z niesprawną vacuumpompą (słabe podciśnienie sterujące) ale ze świeżo zregenerowną turbiną:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b07c9212ddfde1f.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i macie rację, ale mi się nadal nie podoba ten skok wszystkiego.

Robiłem logi AKN jakiś czas temu i trochę łagodniej to wszystko przechodzi więc trochę mnie to dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotruś - jak jechałem autem i robilismy logi to wlasnie nic nie czuc przy 2-3tys zadnego spadku skubany ciagnie lepiej niz wczesniej :decayed:

problem w tym ze tak nam logi wyszly no i te spalanie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

widze ze zdania dosyc skrajnie podzielone

wajchniecie ciśnienia jest i jak na moje oko [choc nosze okulary :cool1: ] nie jest ono naturalne ,przynajmniej nie w takim stopniu [troszke za duże :wink4:] ...

przeciez to po wykresach widac [szkoda ze nie wszystkie logi na forum sa tak robione - adadur :good: ]

ja bym pojezdzil troche dynamiczniej [zrobil z 10 razy logi bloku 010 i zobaczyl czy sie nie poprawia :wink4:]

p.s jak ja nie lubie tych logow z 2.5 TDI ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie spalania, to dane z FIS nie są w najmniejszym stopniu miarodajne - jedyna metoda to tradycyjne obliczanie na podstawie 'zalania pod korek'. dane z FIS możemy brać pod uwagę, z przymrużeniem oka, dopiero po przejechaniu ok. 1000 km.

samochód pali więcej, gdyż jest sprawny lmm - nie zaniża dawek, a zatem do silnika trafia więcej paliwa.

N75 i N18 zostawcie w spokoju. silnik w tym zakresie jest sprawny - nie naprawiajcie czegoś, co nie jest popsute.

:good:

zajmiemy się chyba faktycznie dynamiką jazdy bardziej i zobaczymy co nam turbina w tym temacie odpowie - auto jeździło jakiś czas na walniętej przepływce może to też nie jest bez znaczenia

przeciez to po wykresach widac [szkoda ze nie wszystkie logi na forum sa tak robione - adadur :good: ]

:oczko: co by wam oczu nie męczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...