Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI - Temperatura silnika poczas jazdy


MARTiiii

Rekomendowane odpowiedzi

ok. 50 zł wymiana, w ASO-nie mam pojęcia,cholera musze kupic termostat!! :sad: tym razem na 100% org :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj zbyt pochopne stwierdzenia. Może pierw pożadna diagnostyka. Po pierwsze koledza zaliciłbym załączenie 51 kodu na klimatroniku i odczytanie temp. płynu chłodzącego (wartość podawana na komputer). Czujnik jest 4 pinowy czyli 2a czujniki w jednym, jeden podaje na wzkaznik drugi do kompa. Jeśli wartosi te różnią się to dla upewnienia się można go sprawdzić omomierzem (patrz wykresy w książce Etholza). Potem albo wymiana czujnika a jesli sprawny to dopiero termostat.

oczywiście zamiast powyższej zabawy można podpiąć pod VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj zbyt pochopne stwierdzenia. Może pierw pożadna diagnostyka. Po pierwsze koledza zaliciłbym załączenie 51 kodu na klimatroniku i odczytanie temp. płynu chłodzącego (wartość podawana na komputer). Czujnik jest 4 pinowy czyli 2a czujniki w jednym, jeden podaje na wzkaznik drugi do kompa. Jeśli wartosi te różnią się to dla upewnienia się można go sprawdzić omomierzem (patrz wykresy w książce Etholza). Potem albo wymiana czujnika a jesli sprawny to dopiero termostat.

oczywiście zamiast powyższej zabawy można podpiąć pod VAGa.

Nie mam Klimy :lol: i na Vagu pokazuje 87 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więć tak, Ja mam klimatronik i temperatura /kod 51/ jest stała 90 oC oczywiście po nagraniu się silnika, a wskaźnik pokazuje od 80 oC /trasa/ do 90 oC /miasto lub szybsza jazda/. Czyli są tam dwa rózne czujniki, ten od klimatronika jest pewnie zamontowany w obiegu wewnetrznym, tym co ogrzewa wnętrze, a ten od wskaźnika gdzieś przy chłodnicy i pokazuje na trasie temperaturę płynu już nieco schłodzoną, stąd te różnice.

A i sprawdziłem na zimnym, temperatura stopniowo rośnie /na klimatroniku kod 51/ i gdy osiągnie dopiero owe 90 oC, zaczynają być ciepłe przewody do chłodnicy - wtedy otwiera się termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie szukalem wszedzie gdzie znajduje sie termostat i nigdzie nie mialem konkretnie podanej odpowiedzi zawsze odsylali do mechanika!!

Wiec sie pytam gdzie znajduje sie termostat i prosze o nie odsylanie do mechanika

Z gory dzieki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Goodspit

Termostat mieści się w miejscu w którym wąż od płynu wychodzi z pompy wodnej! Ściągnij sobie audi a4 sam naprawiam to na obrazkach zobaczysz dokładnie jak w Twoim silniku bo w profilu twoim nie widać ani co za auto masz ani jaki silnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba lipa. :cry: Jak nie "katuję" to mam ok. 75-80 stopni. Jak jadę dynamicznie i szybko to mam idealnie 90. Jednak jak tylko zwolnię tempo, to po chwili znowu 75-80! Chyba termostat... :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja muszę przejechać dobrych kilka km żeby się silnik nagrzał do 90 stopni. Jednak ostatnio jadąc przez Niemcy miałem dość dziwną sytuację...Mianowicie jak jechałem z włączonym tempomatem przez dłuższy czas ze sporą prędkością (powiedzmy 160km/h) to temp była ok, bo wyłączeniu tempomatu i spadku prędkości, temperatura spadała do około 85 stopni i potem znów wracała na 90...

uzupełnij profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba lipa. :cry: Jak nie "katuję" to mam ok. 75-80 stopni. Jak jadę dynamicznie i szybko to mam idealnie 90. Jednak jak tylko zwolnię tempo, to po chwili znowu 75-80! Chyba termostat... :audi:

AJM'y to chyba jednak bardzo wydajne silniki. Mam tak samo - w czasie jazdy stoi na 90, tylko jakiś postój lub zwolnienie tempa - wtedy spada. A raczej powinno być odwrotnie :rolleyes: Tak, czy owak jest już na forum kilkunastostronicowy temat o termostacie i czujniku temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba lipa. :cry: Jak nie "katuję" to mam ok. 75-80 stopni. Jak jadę dynamicznie i szybko to mam idealnie 90. Jednak jak tylko zwolnię tempo, to po chwili znowu 75-80! Chyba termostat... :audi:

AJM'y to chyba jednak bardzo wydajne silniki. Mam tak samo - w czasie jazdy stoi na 90, tylko jakiś postój lub zwolnienie tempa - wtedy spada. A raczej powinno być odwrotnie :rolleyes: Tak, czy owak jest już na forum kilkunastostronicowy temat o termostacie i czujniku temp.

To koledzy ja wam powiem co jest grane - w zeszłym roku tak jeżdziłem z tą temperatura 80 lub 90 tak jak u was a po zmianie termostatu bite 90 st. (no od 89 do 92), wiec proponuje do zimy zmienić termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj po zakupie wogole nie trzymal temperatury.

Po wymianie termostatu wszystko jest ok.

Czy w miescie, czy to na trasie 90 i ani nie drgnie.

Pozdro :afro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie też lipa od 82 do 88 stopni ale przez lato zostawie, na zime to wymiana musowa :tongue:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też poczekam do zimy, bo jak jeżdżę na klimatroniku to jest OK (90).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...