Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycięcie katalizatora i montaż tłumika (fotostory)


darekaudi4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dziś przeprowadziłem wybicie wnętrza katalizatora w moim AFN-ie.

Problemy, jakie miałem to:

- niemożna było odkręcić nakrętek od strony turbiny (popuchnięte)

- paskudny dostęp do śrub od strony skrzyni biegów (przeszkadza łapa i osłona przegubu)

Rozwiązane:

Na śruby to był potrzebny młotek i przecinak( może być śrubokręt ślusarski), a na ciężki dostęp szlifierka kątowa :wink4: .

Po rozkręceniu śrub od strony turbiny trzeba zdjąć łącznik pomiędzy rurą, a środkowym tłumikiem (po to była potrzebna szlifierka, bo śrub nie było szans odkręcić :shocked: )

Po małym siłowaniu (trzeba pokombinować i poprzekręcać na różne strony) z wyjęciem całości przez komorę silnika (przechodzi bez wykręcania przewodu olejowego od turbiny) ja ściąłem jak ktoś ma więcej szczęścia to rozkręci pozostałe śruby. Bierzemy długie dłuto i rozbijamy tą ceramikę w drzazgi. Do montażu potrzebne są dwie nowe uszczelki (10 i 14 zł) oraz w moim przypadku nowy łącznik (24zł). Składamy wszystko do kupy i jazda !!!!!!! Autko lepiej chodzi i została oryginalna pucha!

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy wiem że mam 1.6 i nie poraża to mocą więc od razu mówię darujcie sobie te komentarze :decayed: ale mam takie pytanie nie wiecie jak to jest w tym 1.6 tzn można coś takiego przeprowadzić i nie będzie jakiś problemów z sondą lub przeglądem? http://www.allegro.pl/item904078639_strumienica_katalizator_audi_a4_passat_antpol.html warto to by było wsiąść czy lepiej zwykła rurkę wstawić. Ogólnie tak bym sobie chciał troszkę w tym kierunku pomodzić jak nadejdzie wiosna :> mocy to nie doda ale przynajmniej troszkę odetchnie po tylu latach :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jutro mam zamiar zabrac sie za wywalenie kata i wstawienie rury i teraz moje pytanie jest takie czy jak mam u siebie w 1.9 TDi chyba AHU mam inaczej EGR tzn. w druga strony czy wyjdzie mi ta rura tlumika do gory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moje pytanie jest takie. co sie stanie jak w 1. adr wywale kata?? i co musze wstawic w to miejsce zeby bylo cicho no i troszke mocniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, zgodnie z polskim prawem w pojeździe z silnikiem ZS katalizator nie jest wymagany. Mało tego, pewnie nie wiecie, że filtr FAP równiez nie jest wymagany. W dieslach badaniu na stacji diagnostycznej podlega zadymienie spalin i jeśli jest w normie to jest OK. Norma dla silników z turbo to 3 m^-1 o ile pamiętam. Nowoczesny diesel nawet bez FAPa normę spełnia z wielokrotnym zapasem :). Oczywiście diagnosta może się "przyczepić" do tego, że brak jest fabrycznego wyposażenia pojazdu ale to tylko tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś może mi wyjaśnić jaki jest cel tej operacji ?

gdzieś kiedyś słyszałem ze wzrasta moc samochodu jak katalizator się wywali, ale nie wiem ile jest w tym prawdy.

aktualnie mam 110KM a ile bym miał gdybym sie puszki pozbył ?

z góry dzięki za odpowiedź

ja wiem czy mi koni przybyło chyba nie ale na pewno lepiej się na obroty wkręca, ja u siebie zrobiłem to ładne parę tysięcy kilometrów temu i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka dni temu wywaliłem kata i wspawałem rurę (nie chciało mi się bawić). Długo się zastanawiałem nad tym zabiegiem. Ale nie żałuję, autko zyskało DUŻO mocy przy przebiegu 280tyś km. Teraz wycięcie kata to będzie czynność przy każdym następnym moim samochodzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZy ktoś może zwymiarować jaki tłumik przelotowy tam wejdzie? Chciałbym kupić coś takiego , ale nie chcę wtopić. http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-tlumik-srodkowy-rm-motors-rm01-i2316853981.html Do tego pytanie czy warto domówić to wygłuszenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do wycięcia katalizatora i przy okazji mam pytanie czy ta plecionka jest już do wymiany?

http://img232.imageshack.us/img232/8464/39276506.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie moge kupić taką plecionke?

EDIT:

Ok, plecionka zakupiona, tylko mi powiedzcie czy dobra? 55x100 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zmierzyć sobie , w AFN jest to wymiar 55x120, a nie tak jak wszyscy opisują 55x100, skąd te dane. Dla tych co wymieniają plecionka 55x100 + kat to ten wymiar jest ok, ale dla tych co wymieniają samą plecionkę to te 2 cm robią dużą różnicę. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jutro mam zamiar zabrac sie za wywalenie kata i wstawienie rury i teraz moje pytanie jest takie czy jak mam u siebie w 1.9 TDi chyba AHU mam inaczej EGR tzn. w druga strony czy wyjdzie mi ta rura tłumika do gory ?

Jaki efekt miałeś po tym zabiegu ? Były jakieś problemy z całą operacją ? Przymierzam się do tego u Siebie i wolę zapytać zanim zacznę płakać nad rozbebeszonym wydechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pytanko o jaka nowa uszczelke tam chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vego, chodzi o dwie uszczelki, jedna przed katalizatorem, druga za.

wydech.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro to zamawiac czy w jakims sklepie lepiej ? ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ma znaczenie gdzie kupisz?

Zrób według tej instrukcji i nie będziesz miał problemów:

http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/patroszenie-katalizatora-267549/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...