Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Audi Drive Select opinie, doświadczenia


variocustoms

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli jest to system dzieki ktoremu ustawiasz zawieche w trybach individual, dynamic,comfort i auto, to ojciec ma to u siebie w b8 i jest strasznie zadowolony z tego, w trybie comfort auto plynie kiera lekko chodzi, w trybie dynamic kiera chodzi twardziej i kazdy nawet najmniejszy ruch przeklada sie na jezdnie, auto jest sztywniejsze w tym trybie, w trybie auto jest taki kompromis a individual to z tego co wiem to sie dopasowuje do stylu jazdy kierowcy, u nas w b8 sa 4 tryby, ale widzialem tez b8 bez trybu individual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to system dający możliwość dostosowania poszczególnych układów samochodu do indywidualnych potrzeb/upodobań

możesz modyfikować:

reakcję na naciśnięcie na pedał przyspieszenia

siłę wspomagania i o ile jest opcjonalny dynamiczny układ kierowniczy stopień przełożenia

zachowanie skrzyni biegów (tylko automat) - nie ma trybu "s" wybieranego dźwignią o ile jest drive select

zawieszenie o ile jest opcjonalne o zmiennej charakterystyce

tryb indywidual dostępny zdaje się przy pełnym MMI z navi :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha to ten uklad audi drive select tez jest w naszej b8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez MMI nie ma trybu Individual, w którym można każdy parametr osobno ustawić, jak kolega napisał.

Mam takie urządzenie (właśnie bez MMI).

W trybie Dynamic jest inna reakcja na pedał gazu (wrażliwy), mało wspomagana kierownica i twarde zawieszenie. W trybie Comfort na odwrót. BTW tryb Comfort w Audi, to trochę bardziej sztywne zawieszenie niż w typowym francuzie, nie mówiąc już o brykach z USA.

Jest tryb Auto, który teoretycznie ma dostosowywać się do jazdy ale raczej przypomina średnią z obu trybów.

Efekt jest np. taki, że jak pod światłami zmienisz z Comfort na Dynamic, i zapomnisz o reakcji pedału gazu to zrywasz asfalt, ew. całujesz w zderzak samochód przed Tobą.

Jest jeszcze osobny układ, który nazywa się Dynamic Driving i on w powoduje, że zmienia się przełożenie układu kierowniczego, zależnie od prędkości. Ja tego nie mam, to się ni wypowiem.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło już troszkę czasu - najprawdopodobniej system Drive Select jest Wam już lepiej znany ;)

Możecie powiedzieć coś więcej na temat zawieszenia w tym systemie? Jak to jest rozwiązane - jakiś dodatkowy regulator zmieniający twardość amortyzatora? (sprężyn to chyba nie dotyczy bo w takim przypadku zmieniała by się wysokość zawieszenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam zapytanie powyżej. Jestem na etapie poszukiwań b8 w 3.0 diesel'u i gdy widzę ADS w szczegółach oferty raczej opuszczam stronę. Czy jest się czego obawiać w kwestii awaryjności i serwisowania (głównie rozchodzi się o zawieszenie magnetyczne)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System jest mało awaryjny ale jak cos sie wykruszy to niestety koszta wielkie (amorki ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że firmy zewnętrzne jak Bilstein, Koni, Tein itd. takich amortyzatorów nie produkują? Czyli w razie biedy po zakup tylko do ASO? Na allegro widziałem używane części to w porównaniu do zawieszeń pneumatycznych koszta podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktos namiar jak ustawic parametry silnika, niestety nie mam ADS ale czytalem ze idzie skonfigurowac motor vagiem

Czyli masz sam DS ?

Do poczytania :wink:AudiEnthusiasts Vag Com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podepnę się pod temat. Przeglądam B8 w poszukiwaniu ideału i kilka razy trafiłem na samochody z ADS. Czy ten system wiąże się z innymi amorkami niż w standardzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gados82 napisał:

Panowie podepnę się pod temat. Przeglądam B8 w poszukiwaniu ideału i kilka razy trafiłem na samochody z ADS. Czy ten system wiąże się z innymi amorkami niż w standardzie ?

Tak ,oraz musisz się liczyć z wiekszym wydatkiem na ewentualne naprawy ich....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...