Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Jak rozpoznać czy to świeca czy cewka? Pilne


tommylee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

dziś rano zawiodła mnie furka, silnik zaczął kuleć na 4 gary, chceck migał itp.

podpiąłem VAGa i wyszły mi takie błędy:

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

17658 - Fuel Level too Low

P1250 - 008 - Implausible Signal

Już kiedyś to przerabiałem, wymieniłem świece zapłonowe i po kłopocie. Ale świece wymieniałem jakieś 20 tys km temu. Trochę szybko się wywalają chyba?

Pytanie moje jest takie: jak mam rozpoznać że do wymiany mam świece czy może np cewkę zapłonową??

Mam akurat jedną cewkę w zapasie może to właśnie kwestia tej cholernej cewki. Proszę was o pilną odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na mój gust to cewka, nie świeca. Świece nie padają tak nagle po 20 tys. Odpal silnik i sprawdzaj każdy gar odpinając po kolei cewkę. Tam gdzie po odpięciu praca silnika się nie zmienia, tam masz problem. Wyłącz silnik i wyciągnij cewkę. Sprawdź oczywiście świecę. Ale jak masz cewkę zapasową, to od razu próbuj ją podmienić. Myślę, że to ona jest winna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na mój gust to cewka, nie świeca. Świece nie padają tak nagle po 20 tys. Odpal silnik i sprawdzaj każdy gar odpinając po kolei cewkę. Tam gdzie po odpięciu praca silnika się nie zmienia, tam masz problem. Wyłącz silnik i wyciągnij cewkę. Sprawdź oczywiście świecę. Ale jak masz cewkę zapasową, to od razu próbuj ją podmienić. Myślę, że to ona jest winna.

nic się stanie jak będę odpinał poszczególne cewki na pracującym silniku na 100%?? Żeby mi się tam coś bardzie nie popieprzyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przez chwilę bez obciążenia będziesz to robić, to nic się nie stanie. Przecież cewki potrafią padać ludziom w trasie gdy auta pędzą i nic się nie dzieje. Jak mi padła cewka, to też dokulałem się 500m pod firmę (szczęście, że akurat tyle mi do firmy zostało). Wymianka, skasowanie błędów VAGiem i po robocie. Fakt, że masz więcej roboty, bo to V6. Możesz na początku sprawdzić cewki bez odpalania auta. Moja np. była tak walnięta, że wyjąłem tylko połowę - złamana była. W takim przypadku od razu widać która jest zwalona. Spróbuj je najpierw wyjąc i obejrzeć, może od razu będziesz wiedziećm która padła. Powodzenia i daj znać jak poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to popróbuję zaraz po pracy[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2009, 14:21_________________________________________________no to po temacie.

Tak jak wskazywał VAG zapłon wypadał na 1 cylindrze. Zmieniłem cewę i wszystko wróciło do normy :)

Swoją drogą zastanawiam się dlaczego te cewki tak padają, nie wyobrażam sobie, że jestem gdzieś w trasie i nagle padają mi 2 cewki (ok jedną mogę wozić jako zapas)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, przecież VAG ci napisał który cylinder szwankował, nie zauważyłem :>. Ponoć nowe cewki są już bezawaryjne. Ta co padła z którego jest roku? Powinna być data wybita na głowicy cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, przecież VAG ci napisał który cylinder szwankował, nie zauważyłem :>. Ponoć nowe cewki są już bezawaryjne. Ta co padła z którego jest roku? Powinna być data wybita na głowicy cewki.

ta co padła to 2004 r, ta "nowa" to 2007 (kupiłem ją 1,5 roku temu i miałem w domu), tak więc nie wiem czy jest bezawaryjna;)

PS. co by było gdybym wsadził tam cewkę od 1.8T lub 2.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2004 roku cewki jeszcze padały, twoja nowa powinna być już ok. Podmiana cewek od 1.8T chyba nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi byc cewka, mialem to samo 3 dni temu, na szczescie kolega jest mechankiem. za cewke dalem 48euro. palila na trzy gary. musisz podmienic cewki w samochodzie. i wtedy nabierzesz pewności. Auto znow chodzi jak nowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...