Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Dziwna praca sprężarki (co jakiś czas przerywa)


perlacco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Do niedawna klima chodziła jak należy ale przed około tygodniem zaobserwowałem dziwne zachowanie sprężarki: po kilku sekundach od załączenia (słychać dźwięk załączania sprężarki i pojawia się śnieżynka na panelu) klima zaczyna chłodzić i po chwili leci ciepłe powietrze (śnieżynka nadal świeci ale słychać,że sprężarka nie działa) i znów po paru sekundach chłodzi idealnie :angry:

Dodam,że głównie się to dzieje na biegu jałowym, obroty delikatnie falują i słychać jakby sprężarka próbowała się włączyć "a nie mogła" :)

Jak jadę "na trasie" chłodzi cały czas równo...

Kody błędów na panelu następujące:

22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)

22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa

*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie

Niestety nie kumam co to za część i jak się fachowo nazywa :( :( :( Czy to się wymienia czy naprawia???

Dodam,że klima raz na rok serwisowana tj. dobijany gaz+olej (w zależności od potrzeb) i odgrzybiana.

Proszę o uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, tez mi sie wylancza jak stoje w korku, czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuugiej lekturze forum :naughty:doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie padł wentylator klimatyzacji. Dziś , na zimnym silniku klima od razu zaczęła ładnie chłodzić ale gdy auto się zagrzało, sprężarka zaczęła się wyłączać.

Po wciśnięciu śnieżynki sprawdziłem wentylator i nie kręcił się - ruszyłem go "ręcznie" :wink4:i zaczął działać.

Mimo długiej lektury nie udało mi się dowiedzieć jednego: czy wentylator w mojej wersji (po I lificie) ma dwa biegi tzn. pierwszy włączą się wraz z klimą a drugi w razie potrzeby przy większej temperaturze/ciśnieniu w układzie klimatyzacji. Pomoże ktoś w tej kwestii???

No i rozumiem, że to nie wina tego wyłącznika wysokiego ciśnienia?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie też mi się coś takiego dzieje

-raz chłodzi

-za chwilę tylko dmucha (syczy wtedy)

-ciągle sprężarka się załącza

-i nie zauważyłem aby wentylator chodził

Podczas gdy silnik pracował dotykałem dodatkowego wentylatora (po lekkim dociśnięciu go w stronę chłodnicy zaczynał trochę kręcić-ale tak jakby nie miał siły)[br]Dopisany: 02 Lipiec 2009, 09:31_________________________________________________dodam jeszcze że dotykałem tylko plastykowego wentylatora (nie całość z silnikiem)[br]Dopisany: 02 Lipiec 2009, 09:33_________________________________________________u mnie klimatronik pokazuje kod 5.1

kod 5.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)

5.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobaczponiżej)

5.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Do niedawna klima chodziła jak należy ale przed około tygodniem zaobserwowałem dziwne zachowanie sprężarki: po kilku sekundach od załączenia (słychać dźwięk załączania sprężarki i pojawia się śnieżynka na panelu) klima zaczyna chłodzić i po chwili leci ciepłe powietrze (śnieżynka nadal świeci ale słychać,że sprężarka nie działa) i znów po paru sekundach chłodzi idealnie :angry:

Dodam,że głównie się to dzieje na biegu jałowym, obroty delikatnie falują i słychać jakby sprężarka próbowała się włączyć "a nie mogła" :)

Jak jadę "na trasie" chłodzi cały czas równo...

Kody błędów na panelu następujące:

22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)

22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa

*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie

Niestety nie kumam co to za część i jak się fachowo nazywa :( :( :( Czy to się wymienia czy naprawia???

Dodam,że klima raz na rok serwisowana tj. dobijany gaz+olej (w zależności od potrzeb) i odgrzybiana.

Proszę o uwagi

boję się, że to wentylator do zmiany Cię czeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już swój wentyl rozebrałem, wszystkie cztery szczotki zajechane do samego końca, w środku dużo pyłu ze szczotek, wszystko wyczyściłem, wymieniłem łożysko na nowe, i teraz jeszcze muszę dobrać odpowiednie szczotki (7x8-około20mm z dodatkiem miedzi-zwykłe węglowe szybko się wytrą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Po demontażu i rozebraniu wiatraka okazało się, że jedna ze sprężyn szczotek była uszkodzona. Po wymianie klima chłodzi aż miło.

Koszt 10zł (wiatrak zdemontowałem i rozebrałem sam a elektryk wymienił sprężynkę)

Temat do zamknięcia.

W razie potrzeby chętnie udzielę instruktażu:):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...