Montaż licznika z Audi A6 C5
7 7

    162 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość Solskier

    Co nieco poszukałem w sieci i wyczytałem że jest problem z montażem licznika od Audi A6, że lubię rozwiązywać problemy kupiłem licznik od A6 i rzezałem go do A4 (originalny nie miął pełnego fisa i miał problem ze wskazówka paliwa - uszkodzenie układu ewentualnie problem w sofcie - nie szukałem rozwiązania bo nie było takiej potrzeby.). Licznik udało mi się trafić w dość dobrej cenie, pierwsze problemy po podłączeniu to różnica immobilizera - licznika immo 3 generacji, sterownik silnka immo 2 generacji - że dopasować się nie dało z prostej przyczyny różnicy sprzętu usunąłem immo na stałe, zajęło mi to jakieś 20s auto odpaliło, kolejny problem to podświetlanie zegarów - po odtworzeniu drzwi ewentualnie po zapaleniu lampki zegary przygasały, tutaj posiedziałem nieco dłużej bo aż 10 minut rozebrałem licznik szybka obdukcja i wnioski - brakuje potencjometr do regulacji ściemniacza (w audi A6 znajduje się on zaraz obok regulacji wysokości świateł), wlutowałem potencjometr i po podświetlanie ożyło :naughty:
    fe62627363defe83m.jpg Potencjometr użyłem ori ze starego licznika. Po usunięciu tych dwóch problemów pojawił się trzeci mianowicie wskaźnik paliwa pokazywał dokładnie idealnie wszystko na odwrót (pełny bak to pusty bak i odwrotnie). Zaczołem dłówkować potencjometry, oporniki, ludzie z elektory próbowali wstawiać różnego rodzaju układy - sam zbudowałem również coś w rodzaju zamiennika sygnału ale niestety bardzo mocno to oszukiwało, po dwóch dniach walki doznałem oświecenia wytoczyłem z szafy gumówkę obciołem czujnik wraz z potencjometrem i odwróciłem go na drugą stronę kosza (cały potencjometr z pływakiem) zachowując odpowiednie co do mm odległości. Kosz po przeróbcze wygląda tak:
    c178f9e14b0c82d4m.jpg
    Wczoraj był cały dzień testów - które wypadły bardzo pozytywnie licznik wskazuje dokładnie to co rzeczywiście jest w zbiorniku. Odwrócony kosz również mieści się do zbiornika bez większych problemów wystarczy jedynie przesunąć go minimalnie w prawą stronę tak około 10 stopni.
    Używając vaga w adaptacjach w kanale 30 można jeszcze dodatkowo doregulować rezystancje (wskazania wskaźnika) jak i również zrobić korektę wskazań spalania. Do licznika dorzuciłem odrazu ringi od diodo i efekt końcowy wygląda następująco:
    61285193e118f486m.jpg ff542f30ac300d02m.jpg
    Nie robiłem szczegółowych zdjęć z racji tego iż nie byłem pewny powodzenia całej operacji. Mam nadzieje że wiedza z tekstu zapeni teraz nie jednej osobie pomoc. Oczywiście to nie ostatnie story jakie na pewno wykonam, kto zna mnie z innych for wie co mam na myśli :drunk:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    Po podlaczeniu licznika itp fis odrazu dziala czy musiales sie troszke pobawic zeby nabral odpowiedniego wygladu????

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Solskier

    FIS działa od razu - jedynie wyłączyłem vagiem dwie funkcje do których nie mam czujników - kontrola żarówek i płyn w spryskiwaczach.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    masz manetkę do fis-a?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Solskier

    Jeszcze nie dopiero do mnie jedzie :> ale sprawdzałem kablami na krótko wszystko działa. Mam też możliwość przerobienia ori manetki (mam klawisze i cały układ z audi B4).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a nie wiesz czy na pół fisie w AJM moim da się wyświetlić coś poza temp otoczenia? Fis wyświetla też przebieg do serwisu, płyn chłodzący, klocki, brak paliwa, niskie ciśnienie oleju.

    na takim?

    schowek01l.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ladna robota :good:

    Moze komus sie przyda.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a zeby wyswietlalo sie jak sa otwarde drzwi i pokazywalo ile jest plynu w spryskach trzeba kable prowadzic i czujniki zakupic

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    (...)

    pierwsze problemy po podłączeniu to różnica immobilizera - licznika immo 3 generacji, sterownik silnka immo 2 generacji - że dopasować się nie dało z prostej przyczyny różnicy sprzętu usunąłem immo na stałe, zajęło mi to jakieś 20s auto odpaliło,

    Moje gratulacje.

    Pochwal się kolego jak wyłączyłeś immo, bo to bardzo wkurzające urządzenie a dla złodzieja to i tak żadna "zapora". :(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    siemka mozesz mi powiedziec jakie oznaczenia ma twoj licznik bo przymierzam sie do wymiany tylko nie wiem jaki kupic licznik,czy obojeynie aby byl od c5

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Powiedz ile dałeś za licznik jeśli to nie tajemnica? Klubowicze pisali ze są problemy ze wskazaniami paliwa na licznikach od a6 a u ciebie widze ze jest ok :notworthy:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Solskier

    Pochwal się kolego jak wyłączyłeś immo

    Łatwiejsza opcja przy użyciu vag can commandera, trudniejsza opcja programowanie wsadu.

    siemka mozesz mi powiedziec jakie oznaczenia ma twoj licznik bo przymierzam sie do wymiany tylko nie wiem jaki kupic licznik,czy obojeynie aby byl od c5

    Każdy po lifcie Ci podejdzie nawet z 2.5TDI można go spokojnie przekodować na 1.9.

    Powiedz ile dałeś za licznik jeśli to nie tajemnica? Klubowicze pisali ze są problemy ze wskazaniami paliwa na licznikach od a6 a u ciebie widze ze jest ok :notworthy:

    Za licznik dałem 350zł z kosztami przesyłki... Problemy były ale nie ma rzeczy których nie da sie przerobić są tylko takie które przerabia się łatwiej bądź ciężej :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Powiedz mi tylko z którego roku masz licznik? Ja znalazłem A6 C5 po lifcie (2,5 tdi 180km białe zegary :D) podejdzie on do mojego kaszlaka?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pochwal się kolego jak wyłączyłeś immo

    Łatwiejsza opcja przy użyciu vag can commandera, trudniejsza opcja programowanie wsadu.

    To ja wybieram tą trudniejszą opcję :>

    I pytanie za 100 punktów:

    - w której komórce wsadu jest immo i na jaką wartość ją zmienić aby było immo "OFF" ?

    pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Solskier

    Pochwal się kolego jak wyłączyłeś immo

    Łatwiejsza opcja przy użyciu vag can commandera, trudniejsza opcja programowanie wsadu.

    60 linia, co do wartości nie pamiętam, robię to automatycznie za pomocą programu.

    To ja wybieram tą trudniejszą opcję :>

    I pytanie za 100 punktów:

    - w której komórce wsadu jest immo i na jaką wartość ją zmienić aby było immo "OFF" ?

    pozdrawiam

    60 linia, co do wartości nie pamiętam, robię to automatycznie za pomocą killera.

    Powiedz mi tylko z którego roku masz licznik? Ja znalazłem A6 C5 po lifcie (2,5 tdi 180km białe zegary :D) podejdzie on do mojego kaszlaka?

    2001 rok zdaje się ze koniec roku wiec praktycznie 2002. Jeśli masz wtyczki 32 pinowe to będzie działał.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja pływak zrobiłem tak20111116193227.th.jpg

    wywierciłem otwór o średnicy jak w oryginalnym miejscu tylko że po drugiej stronie z zachowaniem odpowiednich wymiarów i kątów jak w oryginale, po prostu symetryczne odbicie. Dzięki temu jak mi sie znudzi od a6 i założe sobie licznik od a4 to pływak i tak sie nada, po prostu przełoże czujnik miejscami i już. Miałem obawy czy nie będzie się zapierał o ścianki zbiornika ale jest ok, bo włożyłem wszystko pod kątem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam takie pytanie, czy da się jakoś łatwiej obejść sprawę tego potencjometru ściemniacza? Nie zależy mi na regulacji. Po prostu żeby nie przygasał cały klimatronink po włączeniu świateł. ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja pływak zrobiłem tak20111116193227.th.jpg

    wywierciłem otwór o średnicy jak w oryginalnym miejscu tylko że po drugiej stronie z zachowaniem odpowiednich wymiarów i kątów jak w oryginale, po prostu symetryczne odbicie. Dzięki temu jak mi sie znudzi od a6 i założe sobie licznik od a4 to pływak i tak sie nada, po prostu przełoże czujnik miejscami i już. Miałem obawy czy nie będzie się zapierał o ścianki zbiornika ale jest ok, bo włożyłem wszystko pod kątem

    Wszystko ok, tylko powiedz mi jak załatwiłeś sprawę trzymania się samego tego pływaka na nowym otworze? Przecież jego nie da się tak zapiąć jak z org. strony? Czy coś źle wnioskuje z tego obrazka i oględzin swojego pływaka(taki sam).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kolego masz rację, trzymanie się pływaka załatwiłem w taki sposób że wykorzystałem istniejący tam otworek (otwór w który wchodził stalowy drut ramienia pływaka) i teraz wsadziłem pływak w nowy otwór i na trzpień (ten plastikowy który wsuwamy w nowy otwór) wsunąłem podkładkę a na końcu wsadziłem zawleczkę w ten mały oryginalny otworek w plastikowym trzpieniu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki, to się biorę za robotę;) Obawiam się jeszcze czy aby na pewno będzie to symetryczne odbicie pasowało, tzn właśnie czy ta góra od "uchwytu" pływaka nie będzie zawadzała po przełożeniu na druga stronę ale to musze już na żywo ocenić ale pewnie już nie będzie problemu.

    Jeszcze dzięki pomocy MaxsteRR'a doszedłem do wniosku jak załatwić sprawę przygasania panela klimatronika, zamiast wstawiać potencjometr, to na pin bodajże 15 -Terminal 58d dać 12v np. po stacyjce(wypiąć pin z kostki i wtedy na niego dać). Jeszcze nie próbowałem ale powinno działać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie wiecie jak za pomoca vag-a w liczniku z a6 zmienic jasnosc podswietlenia? bo jak wiadomo po przelozeniu do a4 licznika od a6 nie ma regulacji jasnosci podswietlenia licznika :/ a standardowe ustawienie jest za ciemne :/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego wmontuj potencjometr . Opis kilka postow wyżej, bo jak widzę za pomoca vaga to ciężko lub niemozliwe.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przy okazji tego wątku, sory jak coś przeoczyłem lub niedoczytałem :gwizdanie:,ale chciałem się dowiedzieć czy w modelu Audi z 99r. bez fis-a da się wstawić licznik z fisem :mysli:.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przy okazji tego wątku, sory jak coś przeoczyłem lub niedoczytałem :gwizdanie:,ale chciałem się dowiedzieć czy w modelu Audi z 99r. bez fis-a da się wstawić licznik z fisem :mysli:.

    do każdego modelu bez fisa da się go wstawic :good: od dawna się do tego zabieram, ale boję się zabawy z immo..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    7 7

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy