Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Nierówna praca na benzynie + błąd VAG


Q3KinG

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio po hardcorowej jeździe mam problem z autkiem.

Na gazie wszystko OK, lecz na benzynie trochę szarpie przy niskich obrotach (coś jak siada cewka, ale to nie cewka, bo na gazie jest OK).

VAG pokazuje:

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too P1103 - 008 Implausible Signal - Intermittent

Przetłumaczyłem błąd na język polski, korzystając z serwisu: Rząd cylindrów 1, Sonda 1, za mała moc obwodu grzewczego.

Zauważyłem że jak trochę pojeździ się na benzynie to autko zaczyna pracować normalnie na benzynie, ale znów po przełączeniu na gaz i pojeżdżeniu trochę na gazie i przełączeniu na benzynę znów zaczyna szarpać na benzynie.

Czyżby komputer od gazu się rozprogramował?

Czy ma to związek z błędem VAG wykrytym przez auto?

LPG instalacja: PRINS

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie rozjeżdżają się mapy podczas jazdy na gazie.

Trzeba by zerknąć w parametry w blokach wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie rozjeżdżają się mapy podczas jazdy na gazie.

Trzeba by zerknąć w parametry w blokach wartości.

Jak to zrobić?

Co to są mapy?

P.S. Mam również interfejs do PRINS'A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega a to niejest przypadkiem tak że ci gżałka w sądzie poszła i zawsze zanim nagrzeje sie dobrze silnik to chodzi nierówno? albo masz to i to co pisał szogun0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że ci gżałka w sądzie poszła i zawsze zanim nagrzeje sie dobrze silnik

Nie ma to znaczenia, przy zimnym lub ciepłym silniku zawsze szarpie na benzynie. Jak pojeżdżę na benzynie z 30 minut problem ustępuje.

Więc jest to problem złej regulacji gazu? Muszę jechać do gazownika czy sam mogę sobie z tym poradzić mając interfejs PRINS? [br]Dopisany: 05 Lipiec 2009, 23:15_________________________________________________Jak to sprawdzić/ zrobić? Muszę lecieć do warsztatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nigdy nie miałem doczynienia z prinsem wiem tylko ze reduktory maja troche cienkie;) jakniemasz programu to mysle że na elektrodzie znajdziesz.

a probowaleś wykasować stałe wyuczone ECU silnika potem ojeździć troche na benzynie, dużo przelatałes na gazie? może wtryski sie przybrudziły? chciaż keich jest calkiem niezły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wtryski sie przybrudziły?

1. Po co czyścić wtryski od gazu, jak na gazie jest OK, a na benzynie szarpie?

2. Wyżej pisałem ze mam program, tylko nie wiem co tam ustawiać. Co to ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU to komputer prosto mówiąc pisaleś o interfejsie a to dwie różne rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie problem z ustawieniami w ECU w gazie, bo teraz już w ogóle nie da się jeździć na benzynie. Auto zachowuje się tak, jakby pracowało na 3 cylindrach. Nawet na benzynie zaczyna migać kontrolka "elektroniki", aby się natychmiastowo zatrzymać. Na gazie wszystko ok.

Ma ktoś pomysły? Ja przypuszczam, że może to wtryskiwacz benzynowy poleciał, albo pompka paliwowa? Jak uważacie? Dziś wieczorem podłącze auto do VAG'A i zczytam błędy.[br]Dopisany: 10 Lipiec 2009, 13:33_________________________________________________4 BLEDY !!

17511 - O2S Heating: B1 S1: Performance too Low

008 - Implausible Signal - Intermittent

16523 - O2S B1 S2: Signal too Slow

004 - No Signal/Communication - Intermittent

16684 - Wykryto wypadanie zaplonu -np: roznica cisnien

001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16687 - Wypadanie zaplonu w 3 cylindrze

001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

VAG-COM Version: Release 409.1-S

4 Faults Found:

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low

P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16523 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0139 - 004 - Please Register/Activate - Intermittent

16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0300 - 001 - Please Register/Activate - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

17511 Nie znany kod błędu

zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY

16523 Sonda lambda wolna odpowiedź (strona 1 czujnik 2)

obwód przerwany - BŁĄD SPORADYCZNY

16684 Losowe wypadanie zapłonu

zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

16687 Brak zapłonu cylinder 3

zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

Takie błędy dostałem z trzech różnych programów. Błędy pojawiły się podczas jazdy na benzynie. Na gazie wszystko jest OK.

Proszę o analizę i pomoc.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu analizować, problem z sondą przed katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do mechanika i mechanik dolał jakiegoś preparatu na przeczyszczenie wtryskiwaczy benzynowych. Po jeździe dwu dniowej na benzynie auto odżyło potem ustawiłem komputer od gazu.

Zobaczymy jak sprawy dalej się potoczą. Nowy wtryskiwacz benzynowy kosztuje 503zł :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie słuchaj bajek. Miałem dokładnie to samo w silniku 2,6. Samochód na gazie pracował jakby tylko na 3 cylindrach, a po jeździe ok 10 km na benzynie trochę się poprawiało. Jedź do gazowników bo to ich wina. Powiedz śmiało że "wtryski ci leją" i bez łaski jeśli masz na gwarancji muszą ci je wymienić. U mnie tak zrobiono i do dzisiaj mam spokój. Poprostu któryś wtryskiwacz nie odcina i samochód pracuje i na benzynie i na gazie jednocześnie na którymś garze. Daj znać jak wyjaśnisz sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja chyba miałem podobny problem. Na benzynie nie palił, gasł na gazie jak załapał dało się jechać bez problemów. Byłem u mechanika , po podłączeniu do komputera było sporo błędów. Odłączył przepływomierz powietrza i silnik bez problemów się uruchomił. Stwierdził że to to. Wymieniłem przepływomierz , kupiłem używany na szczęście. Wymieniłem sam i dalej to samo nie pali. Posiedziałem trochę w domu. Bo byłem zły. Sprawdziłem rurę powietrza , a tam dziura na trzy palce zakleiłem. I było wszystko ok tak jak by nie było w ogóle problemy. I pojechałem zrobić mechanikowi awanturę , Bo tak na prawdę to za co mu zapłaciłem? Samochód dostawał lewe powietrze i dlatego nie chciał palić na benzynie. Sprawdź dokładnie tę rurę może to ten sam problem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka 

Temat bardzo bardzo stary, ale pozwolę sobie odwieżyc. 

Q3KinG , (jeżeli tu jeszcze zaglądasz), mam chyba identyczny problem, do tego który opisałeś. Jeżdżąc na gazie jest niemal ok, drgania silnika na niskich obrotach są prawie niewyczuwlane, za to przełaczając na benzynę zaczyna jakby zapłon wypadać i strasznie trzesie silnikiem. Po przejechaniu kilkunastu km na benzie problem ustaje i drgania znów są bardzo bardzo leciutkie. Osoba obca nie wyczułaby ich.  To blędy odczytane z VAGa. 

17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow P0139 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent Readiness: 0000 0000

Pojeżdże teraz na samej benzynie i sprawdzę jeszcze raz błędy.

Q3KinG czy udało Ci się pozbyć problemu? Czy auto poszło do lamusa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2017 o 14:54, ŁUKASZ PRO napisał:

Witka 

Temat bardzo bardzo stary, ale pozwolę sobie odwieżyc. 

Q3KinG , (jeżeli tu jeszcze zaglądasz), mam chyba identyczny problem, do tego który opisałeś. Jeżdżąc na gazie jest niemal ok, drgania silnika na niskich obrotach są prawie niewyczuwlane, za to przełaczając na benzynę zaczyna jakby zapłon wypadać i strasznie trzesie silnikiem. Po przejechaniu kilkunastu km na benzie problem ustaje i drgania znów są bardzo bardzo leciutkie. Osoba obca nie wyczułaby ich.  To blędy odczytane z VAGa. 

17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow P0139 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent Readiness: 0000 0000

Pojeżdże teraz na samej benzynie i sprawdzę jeszcze raz błędy.

Q3KinG czy udało Ci się pozbyć problemu? Czy auto poszło do lamusa? 

No i jak sytuacja się rozwiązała? Mam podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2009 o 13:18, Q3KinG napisał:

Ostatnio po hardcorowej jeździe mam problem z autkiem.

Na gazie wszystko OK, lecz na benzynie trochę szarpie przy niskich obrotach (coś jak siada cewka, ale to nie cewka, bo na gazie jest OK).

VAG pokazuje:

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too P1103 - 008 Implausible Signal - Intermittent

Przetłumaczyłem błąd na język polski, korzystając z serwisu: Rząd cylindrów 1, Sonda 1, za mała moc obwodu grzewczego.

Zauważyłem że jak trochę pojeździ się na benzynie to autko zaczyna pracować normalnie na benzynie, ale znów po przełączeniu na gaz i pojeżdżeniu trochę na gazie i przełączeniu na benzynę znów zaczyna szarpać na benzynie.

Czyżby komputer od gazu się rozprogramował?

Czy ma to związek z błędem VAG wykrytym przez auto?

LPG instalacja: PRINS

Z góry dzięki za odpowiedź.

Witam, miałem identyczny problem, auto na gazie pracowało ok, po przełączeniu na benzynę pracowało na 3 gary. Winny był emulator wtrysku prins, taka kość sterująca wtryskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...