Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana uszczelki miski olejowej


amokk

Rekomendowane odpowiedzi

czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki :wink4: wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki :wink4: wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa

i w moim a4 ahu 97 tez jest metalowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki :wink4: wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa

Ja mam a4 po lifcie i miska jest metalowa pchali co mieli w magazynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył:)

Temat można chyba zamknąć.

na nauke zawsze jest czas :decayed: ciesz sie kolego bo ominelo Cie kawal uciazliwej roboty ! :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki :wink4: wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa

Ja mam a4 po lifcie i miska jest metalowa pchali co mieli w magazynach.

na to wyglada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie dało sie podnieść silnika tak wysoko żeby miska wyszła (bez demontażu przodu lub innych rzeczy).

Dało się uszczelkę przełozyć za to między miską a smokiem.

Potwierdzam najgorzej z tym wspornikiem który blokuje śruby trzymające miskę (po kiego go tam dali....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dziś właśnie wymieniałem u siebie uszczelkę pod misą olejową.Nie jest to łatwa operacja ale da się ją wykonać samemu,potrzeba tylko trochę sprytu i cierpliwości.Mechanik krzyknął mi 250 pln za samą wymianę+ 95 pln uszczelka(metalowa zalana gumą).Więc wziąłem się za to sam,cała operacja zajęła mi około 5h(wymieniałem jeszcze osłonę przegubu zewn.) niestety nie zrobiłem fotek :( ,byłby dobry materiał na fotostory(chyba nie ma w dziale warsztat :naughty: Jak będę miał znów chwile czasu porobię fotki i zrobię reportaż :rolleyes: .A tym czasem służę poradą na PRIV jakby ktoś takowej potrzebował :naughty: .U mnie miska jest metalowa więc przychodzi uszczelka,kumpel ma też AFN-a rok starszego i ma miskę aluminiową i tam przychodzi pasta montażowa,jest to zależne od tego czy auto posiada czujnik minimalnego poziomu oleju,jeżeli tak,ma misę aluminiową,jeżeli nie ma czujnika,ma miskę metalową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył:)

Temat można chyba zamknąć.

Odgrzewając kotleta informuję, że jednak wymienię tę uszczelkę bo chętnych do kupna nie było, a silnik troszkę się poci w okolicach miski olejowej :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył:)

Temat można chyba zamknąć.

No to do boju kolego :decayed:

Odgrzewając kotleta informuję, że jednak wymienię tę uszczelkę bo chętnych do kupna nie było, a silnik troszkę się poci w okolicach miski olejowej :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie Do wymiany uszczelki pod miska nietrzeba demontowac zawieszenia.... Wystarczy uniesc troszeczke slilnik tyle ile sie da....i miska wyjdze ale niestety trzeba wykrecic smoka bo tak to niewyjdzie nam miseczka niestety...Robiłem to pare razy nic trudnego ale narozkrecac sie trzeba...A Jak cos to dawajce dobry silicon na uszczelke Moze Byc Dirko czy cos takiego.Nio Pamietajcie ze po skereceniu wszystkiego min 5 godzin poczekajcie i dopiero lejcie olej.....Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył:)

Temat można chyba zamknąć.

Odgrzewając kotleta informuję, że jednak wymienię tę uszczelkę bo chętnych do kupna nie było, a silnik troszkę się poci w okolicach miski olejowej :wink4:

A jednak uszczelkę zostawię w "spokoju", bo po zmianie oleju z półsyntetyka 10W40 (Motul 6100 Synergie+) na pełny syntetyk 5W40 (Motul 8100 X-cess) silnik przestał się "pocić".

Czyżby to przez to, że pełny syntetyk jest rzadszy i mniejsze ciśnienie panuje w misce olejowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Prometeo

Witam.

Ja jestem w połowie zabiegu wymiany uszczelki. Zdemontowałem ze znajomym ławę i wyjęliśmy miskę. Jutro będzie skręcanie wszystkiego do kupy.

Jak to jest z tym silikonem panowie ?? Dawać go pod uszczelkę czy nie ??

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Na zakupionej uszczelce - Elring - są zdrapane numery seryjne bodajże. Sami zobaczcie :

afdrS.jpg

Dla porównania stara uszczelka :

gYKj0.jpg

Co o tym myślicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Prometeo

No trochę to dziwne żeby uszczelka Elring'a miała zamazane numery, a jest identyczna jak stara.

Dawać sylikon na uszczelkę czy kłaść ją bezpośrednio ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze... demont ławy do miski... :shocked: po co. odpinasz poduchy silnika boczne, ograniucznik przedni i do gory motor ciagniesz ile sie da, potem demnt smoka olejowego i miska sama wylatuje... po co takie schody... nielepiej sobie sciagnac knige Sam Naprawiam i poatrzec poczytac- instrukcja krok po kroku...

a jak pójdziesz do serwisu to myślisz ze co dostaniesz....?? nigdy się z czymś takim nie spotkałeś ze zeszlifowany jest numer oryginału i logo producenta marki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Prometeo

Wiesz co, wolałem zdemontować ławkę niż się bawić nad nią w odkręcanie śrubek od miski. Odkręcasz ławę i masz lux dojście. A sam demontaż ławki to wcale nie taka mozolna robota. Ja to robiłem ze szwagrem u niego w warsztacie gdzie on pracuje. Nie wiem ile nam to zajęło czasu ale poszło wg mnie błyskawicznie. 2 pneumaty i robota idzie bardzo sprawnie. I ze smokiem nie trzeba się bawić :)

Miałem kiedyś ową "knigę" ale gdzieś mi się zapodziała :)

Nie przesądzam, który sposób jest "lepszy", każdy robi tak jak chce. Mi po prostu tak było wygodnie. Wszystko poskładane, zbieżność i kąty ustawione, Motul 8100 X-cess zalany. :)

A na Twoje pytanie co do numerów - nie, nie spotkałem się z czymś takim. Nie znam się za bardzo na częściach więc mnie to zdziwiło.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam kilka pytań do ekspertów w kwestii wymiany uszczelki miski olejowej. U mnie już dość mocno przecieka więc trzeba wymienić, misa stalowa. Plan mam taki:

- delikatnie unieść silnik bez zdejmowania przodu (ile można go unieść zanim coś zacznie przeszkadzać, wentylatory itp), silnik do góry za uchwyty po uprzednim odkręceniu go od przednich poduch

- opuścić przednią część sanek pod silnikiem (wg książki sam naprawiam tylnych śrub sanek nie ruszać bo trzeba będzie ustawić zbieżność)

Czy taka operacja się uda ?? Dziękuje za wszelkie sugestie i wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...