Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] Problem z temperaturą


lagu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto to Audi A4 b5 z 1998 z silnikiem 1,8 125 km

Problem zaczoł się jakiś czas temu auto ciężko odpalało na ciepłym silniku, badanie kompem wykazało uszkodzony czujnik temperatury (niebieski) po wymianie wszystko wróciło do normy, ale po pewnym czasie auto wskazywało na zegarach inna temperature niż na kompie, na klimatronicu test 49 pokazuje około 50 a test 51 równe 90. Wyczytałem i mechanik doradził wymiane termostatu. Wczoraj wymieniłem termostat zrobiłem wszystko jak w instrukcji i po 1 odpaleniu jak zaczął płyn schodzić podniosła sie temperatura zgodnie z zaleceniami wyłączyłem silnik dolałem płynu i po odpaleniu wskazówka nawet nie drgnęła. Dziś ponownie wykręciłem termostat i sprawdziłem oryginalny i ten nowy oba w trakcie gotowania sie otwierają. Po złożeniu całego układu i zalaniu go płynem i po długim odpowietrzaniu według wszelkich porad nic wskazówka dalej nawet sie nie podniesie.

Dodam, że dolny przewód gumowy ten od termostatu jest ciepły, ale nie jest tak gorący jak górny. Powietrza już raczej w układzie nie ma. Dzis na trasie około 100 km na klimatronicu test 49 pokazuje 45 do 47 a test 51 pokazuje 90. Co jeszcze można zrobić i który czujnik odpowiada za wskazanie temperatury na liczniku i gdzie jest on umieszczony? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam LAGU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien czujnik temperatury-jest na gorze bloku,nad wezami idacymi do klimy-nie pomylisz sie bo ma zielone gniazdo

strzalka pokazane ,gdzie szukac,bedziesz go widziec-zdjecie jest z 1,8T,ale ten czujnik jest wszedzie tak samo-odpowiedzialny za pokazywanie temperatury na wskazniku-kosztuje jakies grosze-wymienisz sam :wink4:

81708d0d0c4a5a93m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to czujniki miałem dwa jeden okazał sie nie od tego modelu(kupiony w sklepie) a drugi był dobry zakupiony na allegro więc zamiennik ale na kompie już nie pokazuje żadnych błędów.

I dodam, że po włączeniu ogrzawania leci naprawde gorące powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorace powietrze bedzie leciec bo to nie jest wina termostatu-wina lezy po stronie tego czujnika,o ktorym napisalem wyzej-wymien i bedzie pokazywac tak,jak powinno :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ten niedawno wymieniałem, ale wyminie raz jeszcze, dziś zamowiłem na allegro bo w sklepie nie ma i mówią, że hurtownia też tego nie ma. Ale ten czujnik ma jakieś 2 miesiące, możliwe żeby tak szybko padł ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ten niedawno wymieniałem, ale wyminie raz jeszcze, dziś zamowiłem na allegro bo w sklepie nie ma i mówią, że hurtownia też tego nie ma. Ale ten czujnik ma jakieś 2 miesiące, możliwe żeby tak szybko padł ???

Kup w ASO zamiast ładować kasę w jakiś badziew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnik

zprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na czujnik temperatury, pamiętaj, że przy jego wymianie musisz spuścić płyn, więc zapodaj już nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnik

zprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni...

to mam pytanie ile jest tam tych czujnikow? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnik

zprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni...

to mam pytanie ile jest tam tych czujnikow? :mysli:

dwa-jeden na bloku-drugi na dole chlodnicy na wezu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję podłączyć VAG-COMa, otworzyć sterownik deski (17-Instruments) i zrobić Output Test. Wtedy można wykluczyć złe działanie samego wskaźnika. Test jest prosty i polega na wysterowaniu wszystkich wskaźników. U mnie też temperatura skacze (+/- 10 st) na wskaźniku, a stoi na kompie, ale to przy początkowej fazie pracy silnika normalne, bo widać jak działa termostat i przelewa chłodziwo i małego obiegu do dużego. Zresztą sterownik silnika może brać temperaturę z dołu przy chłodnicy, a tam jest zawsze chłodniej niż na wyjściu z bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnik

zprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni...

to mam pytanie ile jest tam tych czujnikow? :mysli:

dwa-jeden na bloku-drugi na dole chlodnicy na wezu

dlatego możesz na klimatroniku wyświetlić sobie 2 temperatury

chociaż obawiam się, że Ty możesz mieć wyświetlane inaczej ....(autko z 1995 roku)

Poczytaj w poście o kodach klimatronika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po wymianie czujnika wskazówka zaczeła się podnosić ale niestety tylko do 65 i to samo pokazuje na klimatroniku. Co może być teraz ???

czujnik wymieniony,termostat tez ...ja sie poddaje...q***wa jeszcze tylko jeden czujnik zostal,na wezu od chlodnicy,na dole...moze to on jest winien... :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po wymianie czujnika wskazówka zaczeła się podnosić ale niestety tylko do 65 i to samo pokazuje na klimatroniku. Co może być teraz ???

Czujnik i termostat ori czy jakaś qupa z allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik i termostat oryginalne wrociłem z trasy 300 km caly czas 65 stopni po zgaszeniu silnika i po 5 minutach jak włączyłem zapłon pokazało około 80 ale po odpaleniu znów spadło do 65 stopni. Jest możliwe żeby termostat jakoś przepuszczał (załorzona nowa uszczelka) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie,ze to moze byc wina termostatu i to wyglada,jakby otwieral sie prawidlowo,tyle,ze troche za wczesnie... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...