mosquitosound 1 Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 witam mam pytanka czy cały układ chłodzący jest smarowany i dział na bazie czynnika R-134a (smaruje i chłodzi)??? jak powinien przebiegać prawidłowo serwis klimatyzacji w zakładzie który się tym zajmuje: -powinni opróżnić układ ze starego środka i wpompować nowy, -powinni wypompować stary środek i wpompować go wraz z nowym (w odpowiedniej ilości) -powinni dobić układ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daimos 2 Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Normalnie w serwisie podłączana jest klima pod specjalne urządzenie, które wypompowuje czynnik razem z olejem (po ilości wypompowanego czynnika wnioskuje się o jego brakującej ilości), następnie przeprowadzany jest test szczelności (wytwarzana próżnia w układzie) i na koniec pompuje się do układu nowy czynnik razem z olejem. Całość odbywa się automatycznie i steruje tym komputer. Dodatkowo można wpuścić do układu tzw kontrast który w przypadku nieszczelności pokarze nam ją przy świetle lampy ultrafioletowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@vant 1 Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Dodam jeszcze że taki zabieg powinno się przeprowadzac raz na dwa lata plus jeszcze odgrzybianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Układ smarowany jest specjalnym olejem, który krąży w nim razem z czynnikiem chłodzącym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabson765 0 Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 i nie zapominiajmy o wymianie filtra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosquitosound 1 Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 dzięki wszystkim za zainteresowanie i za odpowiedź. na razie klima chodzi dobrze (wymieniłem tylko filtr kabinowy-węglowy) przy wymianie oleju, ale chciałem wiedzieć na przyszłość, żeby nie szukać na szybkiego. Jeszcze raz dzięki chłopaki[br]Dopisany: 13 Lipiec 2009, 21:27_________________________________________________dodam jeszcze że wentylator miałem niesprawny, ale już naprawiłem (wymiana łożyska-8zł i 4szt szczotek z dodatkiem miedzi 30zł) :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domelq 2 Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 dzięki wszystkim za zainteresowanie i za odpowiedź. na razie klima chodzi dobrze (wymieniłem tylko filtr kabinowy-węglowy) przy wymianie oleju, ale chciałem wiedzieć na przyszłość, żeby nie szukać na szybkiego. Jeszcze raz dzięki chłopaki[br]Dopisany: 13 Lipiec 2009, 21:27_________________________________________________dodam jeszcze że wentylator miałem niesprawny, ale już naprawiłem (wymiana łożyska-8zł i 4szt szczotek z dodatkiem miedzi 30zł) :> Pamiętaj o filtrze przeciwpyłkowym i raz na kiedy odgrzyb instalacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrcar 2 Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 a mi koles w zakladzie dobil czynnik z olejem i z jakims srodkiem i mowil ze bedzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosquitosound 1 Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 co to znaczy z jakimś środkiem??? może coś do sprawdzania szczelności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrcar 2 Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 no jakims takim zoltym czynnikiem co pokaze gdzie jest dziura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domelq 2 Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 leje się czynnik tzw. kontrast i pod lampą UV wychodzi gdzie są nieszczelności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosquitosound 1 Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 panowie a jeżeli chodzi o osuszacz to czy da się go wymienić bez rozbierania przodu samochodu i czy zrobią to w serwisie klimy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domelq 2 Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 panowie a jeżeli chodzi o osuszacz to czy da się go wymienić bez rozbierania przodu samochodu i czy zrobią to w serwisie klimy?? w serwisie klimy na pewno to robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@vant 1 Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 I bez rozbierania przodu, wymienią go od spodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosquitosound 1 Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 właśnie o to miichodziło czy się tak da dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się