Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Kable głośnikowe obok zasialających?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym przewody z głośników przednich i połączeniowe wzmacniacza puścić lewym i prawym progiem (nie rozbierając tunelu środkowego - mniej roboty:) Moje pytanie:

Czy przewody głośnikowe należałoby puścić razem z zasilającymi wzmacniacza, np. lewym progiem, a kabel sygałowy odzielnie prawym progiem, czy odwrotnie glosnikowe+sygnałowe?

Gdzie puścić przewód sterujący?

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilające puść osobno,natomiast głośnikowe razem ze sterującym tylko nie wiem czy czasem prawym progiem nie leci jakaś wiązka elektryczna tekze najlepiej byłoby puścic środkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja jestem zwolennikiem prostych rozwiazań.Jesli nie chcesz mieć w aucie opery to kładz wszystkie przewody pod jednym progiem - wiem ze odezwa sie głosy przeciwko takiemu rozwiazaniu , ale z doswiadczenia kilku lat pracy przy CA przy zastosowaniu dobrych przewodów nie odczujesz róznicy a masz duzo czasu zaoszczedzonego , np na to zeby podziwiac swoje dzielo.

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zadne przewody sygnalowe ani glosnikowe ( nawet za kilka tysiecy zlotych) nie sa w stanie zniwelowac pola elektromagnetycznego ktore wytwarzaja wokole siebie przewody zasilajace. Te kilka lat pracy przy CA ........ Takie rozwiazanie ma tez swoje dobre strony - firmy car audio maja calkiem spory zysk na eliminowaniu zaklocen slyszanych w glosnikach , demontowaniu starej i polozeniu nowej instalacji itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, po cieżkich przeszukiwaniach netu znalazłem:

Przewody zasilające wzmacniacz i do głośników przednich układamy przy progu samochodu razem z główną wiązką, najczęściej z lewej strony samochodu. Wiele wzmacniaczy wymaga by, przewody zasilające zakończone były widełkami bądź oczkami . Powinniśmy zakupić oczka bądź widełki o odpowiednim rozmiarze i pamiętajmy wszelkie oczka , widełki do przewodów zasilających, a także do przewodów głośnikowych lutujemy . Do głośników przednich układamy przewody o przekroju co najmniej 2,5 mm². Subwoofer , który jest blisko wzmacniacza w bagażniku, zasilimy przewodami o przekroju 4 mm².

Przewody sygnałowe , w zależności od wersji zastosowanego wzmacniacza i posiadanego radioodtwarzacza , układamy jedną parę lub dwie. W przypadku gdy nasz odbiornik posiada wyjścia RCA sterujące subwooferem układamy dwie pary przewodów , co najmniej jedna z nich powinna posiadać przewód tzw. remote, służący do załączania wzmacniacza. Gdy przewody sygnałowe nie posiadają przewodu sterującego- remote układamy razem z przewodami sterującymi pojedynczy przewód o przekroju 1mm. Ważna uwaga przewody sygnałowe układamy po przeciwnej stronie samochodu – po tej stronie gdzie nie ma przewodów zasilających pompę paliwową i gdzie nie ułożyliśmy przewodów zasilających wzmacniacz i głośniki przednie, jest to najczęściej próg z prawej strony samochodu.

z artykułu:

http://www.furious.pl/caraudio/publikacje/sami_zamontujemy_sprzet_audio.htm

źródło www.dobryton.pl

Może się przyda reszcie:]

pzdr[br]Dopisany: 12 Lipiec 2009, 12:19_________________________________________________pozostaje tylko jedna wątpliwość:

Czy napewno prawym progiem idą jakieś fabryczne kable zasilające?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He .Wiedziałem ze odezwa sie głosy przeciwko mnie :) I dobrze .Progiem ida przewody od swiateł , centralnego zamka .Trzeba zaczac sie zastanawiac do czego ma słuzyc ta instalacja - czy tylko do tego zeby podpiac pod nia głosniczki 25 Wat RMS ( prawdziwa moc 99,9 % głosniczków na naszym rynku , a nie jak jest napisane 1600 wat gdzie taki glosniczek o srednicy np 16 cm takiej mocy nigdy nie zobaczy a jesli by zobaczył to w sekundzie by wyparowała cewka ) czy tez naprawde dobry zestaw odseparowany pod konkretne auto. Osobiscie jestem zwolennikiem dobrego przodu ( wygłuszenie drzwi , zwrotnice , dobre głosniki ) + sub w obudowie zamknietej .Zreszta na ten temat mozna rozmawiac godzinami . Tylko ze jest duzo osób , ktore maja myslenie inne i patrzac na dane techniczne sprzetu mysla ze jest to prawda . Powiedzcie mi jedna rzecz - ile naprawde mocy maja radia na których jest napisane na panelu 4x50Wat ?? Powiecie no jak 50 wat na kanal , czyli radio ma 200 wat ?? To jakim sposobem w radyjku siedzi bezpiecznik 10 Amper ktory przy zasilaniu 14,4V spalilby sie po przekroczeniu 144 Wat. Jestem starej daty elektronikiem pamietajacym czasy Tonsila , unitry i wtedy na wzmacniaczach byla podawana prawdziwa moc - np Unitra At1100 2x27 Wat gdzie to byla prawdziwa moc jaka osiagał wzmacniacz przy 10% znieksztalceń. I potrafil naprawde rozbujac kolumny Altus 170 . Teraz wiekszosc na słowo 2x27 wat smieje sie mówiac ze to jest malo :) Dobra instalacja CA faktycznie jest taka ze osobno puszcza sie sygnal osobno zasilanie itp ale zeby to zrobic trzeba pamietac o wygluszeniach , dobraniu odpowiednich zwrotnic , przekroi przewodów zasilajacy i glosnikowych - tylko ze koszt tej instalacji jest nieporównywalnie duzy w stosunku do tego co wiekszosc ludzi ma w swoich autach - czyli radia za 300 zł - np chińskiego Blaupunkta ....

Ot maly referacik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...