Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Kiedy regenerować zaciski - co może furkotać ?


jkr80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne Grono.

Mam pytanie. Kiedy regenerować zaciski? Tzn. jak sprawdzić czy należy je regenerować. Mam zamiar wymieniać tarcze i klocki i zastanawiam się czy profilaktycznie nie zregenerować także zacisków.

Ponadto para klocków z prawej strony z przodu zużyła się dużo szybciej niż po lewej stronie (Pomimo że: zawieszenie ok, przy hamowaniu nie zciąga, kierownica też nie drży, różnica siły hamowania 2%, zaciski w prowadniczkach pływają jak w oleju) wnioskuję więc, że coś jest nie tak z tłoczkiem (stoi?). Mimo to spróbowałem go cofnąć i cofną się. Oglądając także te mocno zużyte klocki widać, że tarcza i klocki nie leżą w jednej płaszczyźnie, tzn blachy klocków nie są równoległe do tarczy.

Od czasu też jak kupiłem autko słychać tak jakby jakiś głuchy dźwięk dochodzący z okolic tegoż (PP) koła przy większych prędkościach coś jakby furkotanie, huczenie (łożyska ok) nasilajacy się od ok 80km/h i więcej.

Czy traktował już ktoś zaciski kortaninem? Na moich jest taka korozja wżerowa, że aż wstyd (płaty ok 0,5 mm grubości). Nie wiem, czy uda mi się oczyścić zaciski szczotką tak jak zrobił to kolega Gregory w http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t26836.0.html;highlight=malowanie+zacisków. Jestem prawie pewien, że nie. Jak zdarłem trochę tej rdzy to z numerem jaki był wybity.

Proszę także o link dotyczący regeneracji zacisków jak by ktoś miał na szybko, gdyż pomimo przeglądania forum nie natrafiłem na szczegółowy opis.

Ciekawy jestem co sądzicie o tych zaciskach i furkotaniu.

Pozdrawiam serdecznie

Józek R.

Ps. Czy montował ktoś już klocki Egbrakes produkowane w lublinie? (http://www.egbrakes.pl/). przejechałem na nich ok 30kkm i z jednej strony połowa a z drugiej nie ma już nic tzn prawy przód jak juz wspomniałem nieźle hamują i przwie nie piszczą z małymi wyjatkami. Ceny już dokładnie nie pamiętam ale ok 2 lata temu to ok 70 zł za oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz coś o zacisku tylnym : http://www.audi80.pl/all-regeneracja-tylnych-zaciskow-hamulcowych-vt9988.htm

To z Audi 80 ale podobno prawie to samo.

Jak poradzisz z tylnym to z przednim pujdzie jak z płatka :good:

Ja za swoje tylne biore się jutro bo mi płyn puściły. Wiadome że wymienie płyn na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Ponieważ szukam różnych informacji może przyda się komuś trochę info o smarach do hamulców http://www.hamulce.net/smary.pdf i o hamulcach generalnie http://www.hamulce.net/obsluga.pdf. Gorąco polecam wszystkim.

Pozdrawiam

Józek R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regenerujac zaciski przednie pamietajcie aby nie smarować prowadnic z przodu

tylne sie smaruje ale są dwa rodzaje smarów

jeden do tłoczków a drugi do prowadnic

warto od razu wymienić tłoczki koszt to ok 30 zł za sztuke

ja wymieniłem wszystko co sie da w zacisku przednim i tylnym

hamowanie= tego nie da sie opisać bezscenne :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cristoforo co masz dokładnie na myśli? Dlaczego nie smarować prowadnic przednich?

Pozdrawiam

Józek R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo są zupelnie do tego nie przeznaczone

zobacz jak wyglada tylna osłona gumki w którym pracuje prowadnica i porównaj to z przednim zaciskiem

inna konstrukcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jak będę robił to zwrócę uwagę. Chociaż z1,5 roku temu przesmarowałem wszystkie prowadnice Plastilubem i wymieniłem gumki - Efekt 0 zacięć dziś sprawdzane.

Pozdrawiam Józek R.[br]Dopisany: 13 Lipiec 2009, 23:02_________________________________________________Mam jeszcze jedno pytanie. Czy można do zacisku Lucas 54 Zastosować tarczę wentylowaną ate 24.0122-0152.1? Wg katalogu Ate można ale taka różnica w grubości? Pełna 13 mm a wentylowana 22 i to ma pracować w tym samym zacisku? A może te wentylowane są do zacisku ATE Teves?[br]Dopisany: 14 Lipiec 2009, 21:37_________________________________________________Odnośnie niepewności z tarczami sprawa wyjaśniona. Potrzebny był ETOS i VIN :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnij koła i polukaj jak to pracuje czy jest jakiś nagar/narost.

jak będzie to ściągaj i czyść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...