Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Kłopoty ze skrzynią biegów


henias1987

Rekomendowane odpowiedzi

witam haczyly mi biegi i tez byly problemy z wrzuceniem i wywaleniem biegow, w koncu wymontowalem skrzynie i po ogledzinach doszedlem do wniosku ze brakuje synchronizatora 5 biegu mozna powiedziec ze caly sie praktycznie spilowal bo olej mosiezny a zadnych jego czesci nie widac 5 w prawdzie chodzila troche obcierala ale czasami byly problemy w wylaczneiem 5 biegu reszta synchronizatorow wyglada ok, jednak mialem problemy jeszcze z 1 2 i wstecznym czy brak tego 5 synchronizatora moze powodowac zaklucenia pozostalych begow? dodam ze z 3 i 4 nie ma zadnych problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam haczyly mi biegi i tez byly problemy z wrzuceniem i wywaleniem biegow, w koncu wymontowalem skrzynie i po ogledzinach doszedlem do wniosku ze brakuje synchronizatora 5 biegu mozna powiedziec ze caly sie praktycznie spilowal bo olej mosiezny a zadnych jego czesci nie widac 5 w prawdzie chodzila troche obcierala ale czasami byly problemy w wylaczneiem 5 biegu reszta synchronizatorow wyglada ok, jednak mialem problemy jeszcze z 1 2 i wstecznym czy brak tego 5 synchronizatora moze powodowac zaklucenia pozostalych begow? dodam ze z 3 i 4 nie ma zadnych problemow.

Raczej sie nie spiłował a go zmieliło ;-) (jest to znany problem -> synchronizator pęka i potem go mieli ;-))

Problem z blokowaniem biegów tkwi w opiłkach w oleju, może również są gdzieś kawałki syncho co blokują przesuwki...

Wyczyść to dokładnie, załóż synchronizator, potem zalej jakimś tanim olejem - przejedź 10-20 km - spuść olej, i zalej juz tym docelowym... pojeździsz do następnej awarii ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem takie dwa male kawaleczki i wychodzi ze praktycznie juz caly sie zmielil ale np z 3 i 4 to nigdy nie mialem problemow ale pewnie te opilki w tym oleju to tez mogly blokowac te biegi, jednakze zastanawia mnie to ze mielem proglemy glownie z 1 i 2 ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem takie dwa male kawaleczki i wychodzi ze praktycznie juz caly sie zmielil ale np z 3 i 4 to nigdy nie mialem problemow ale pewnie te opilki w tym oleju to tez mogly blokowac te biegi, jednakze zastanawia mnie to ze mielem proglemy glownie z 1 i 2 ;/

heheh, jak mi kiedyś synchro piątki pękł i go zaczęło mielić to cały mechanizm różnicowy rozwaliło i dziurę w obudowie skrzyni wywaliło ;-)

dobrze że jechałem tylko 50/h ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia juz naprawiona, cala rozebralem, na drobno, znalazlem wiecej czesci tego synchronizatora i lozysko stozkowe jednego walka jeszcze rozwalily te resztki synchronizatora ale teraz wsmienicie trybia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...