Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Zły odczyt /czujnik temperatury płynu


czaja77

Rekomendowane odpowiedzi

witam,problem jest następujący ,postanowiłem wymienić termostat na taki http://www.allegro.pl/item676287845_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html , objawy jakie były to ,spadek temperatury do ok 70 c lub podniesienie się nawet do 105.licznik i klimatronik kanał 49 dodam ze jest zamontowany nowy czujnik cztero pinowy z aso.na vagu temperatura pływała od 82 do 91c.wczoraj po wymianie termostatu ,temperatura dochodzi nawet do 107 c.odpowietrzony układ jest na pewno robiłem według instrukcji na forum,co mnie zdziwiło to to ze dziś/zimny silnik/ przed odpaleniem auta na kanale 49 temperatura jaka mi się ukazała to 54 c?po odpaleniu spadła do 40c.po przejechaniu ok 8km klimatronik pokazywał 100/99/1001c.zgasiłem silnik odpaliłem go po 5 minutach i temperatura jaka się pokazała to 87 c. teraz pytanie co jest usterką czujnik?termostat ?czy może wskaznik w liczniku/? proszę o nie kasowanie wątku /szukałem ale nie znalazłem podobnego przypadku,pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze temperaturę VAGiem

Przy takich skokach temperatury obstawiałbym czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś czujnik w ASO czy u tego allegrowicza który też ma w swojej ofercie czujniki? Pytam ponieważ kilkakrotnie polecałem tego Pana do którego nie miałem uwag co do jakości kupionych u niego części. Ostatnio jednak znajomy kupił u niego czujnik temperatury i okazało się, że jest wadliwy co wyszło dopiero przy pomiarze rezystencji gdyż na VAG-u w ogóle nie pokazywał żadnego błędu a auto cały czas było nie dogrzane. Podczas próby reklamacji sprzedawca oświadczył, że na czujniki nie ma reklamacji ale gdy znajomy udowodnił mu, że ma prawo go zareklamować to zaczął mnożyć różnego rodzaju problemy żądając wydruku z VAG-a. Znajomemu zaginął paragon i dał sobie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob vagiem dwa pomiary, na zimnym i na rozgrzanym silniku, a dowiesz sie gdzie jest bład. opisane masz to w tym watku: http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:thumbdown: witam a więc tak.rano auto zimne odczyt z licznika i klimatronika 57c,vag silnik kanał 7 23c i tyle samo na dworze ,na gorącym silniku vag kanał 7 88c,deska 107c i klima to samo 107c,ale co mnie zadziwiło to ze podczas nagrzewania się silnika na kanale 7 temperatura rosła fajnie do 88c a na desce i klimie doszło do 80c spadła do 40c i znowu skoczyła pomału do 105 co jest grane/???? czujnik?ale i na starym działo się podobnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to robiłeś ale należało by też w kostkę która zapinasz na czujnik psiknąć jakimś preparatem do styków. Sprawdź czy dobrze jest dociśnięta ta kostka na czujniku bo też to może mieć wpływ na wskazania. Ponadto my wówczas jak walczyliśmy z tym czujnikiem włożyliśmy ten stary oryginalny do takiego środka WC Sansed który wyczyścił z nalotu tą miedzianą część czujnika a co najdziwniejsze po tej operacji czujnik działa bez zarzutu do dzisiaj. Spróbuj jeszcze sprawdzić rezystencję czujnika włożonego do podgrzewanej wody. Nam wówczas wyszło, że czujnik kupiony na allegro nie działa prawidłowo. Tabela potrzebna do sprawdzenia znajduje się w książce sam naprawiam a4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik o ktorym mowa składa sie zazwyczaj z 2 połączonych ze sobą czujników - G2 i G62. jak widać G62 działa prawidłowo, niestety G2, który daje sygnał na licznik juz nie. Dobre wiadomości są takie, ze termostat masz dobry i dobra dawkę paliwa :good: spróbuj jak kolega napisał przeczyścić styki, a jak nie to wymiana na nowy - z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostkę dopinałem i psikałem ze sto razy.wieczorkiem podczas jazdy przez ok godzinę czujnik działał prawidłowo miałem 93c na klimatroniku a po zgaszeniu i odpaleni znów ok 105c,dodam jeszcze ze jak mam ok pół baku paliwa wskazówka od paliwa sobie powariuje ,może to jednak coś w zegarach? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...