Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Teoretyczne zmiany mocy, EGR, katalizator


aju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Interesuje mnie czy ktoś sprawdził czy zaślepienie EGR zmieniło jakoś moc w aucie? tak samo wywalenie KATa chodzi mi o TDI.

Każdy mówi że tak że będzie lepiej itp, ale czy ktoś z tego forum ma poparte to jakimś wtkresem?

Zastanawia mnie czy przed programem nie zaślepieć egra i nie wywalić kata? To coś da?

Jak się bawić to się bawić szczególnie że nic to nie kosztuje a pracę taką mogę wykonać sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie jak wywaliłem kata przy 193tyś przebiegu to zauważyłem, że lepiej się zbiera przy wyższych prędkościach przekraczających 100km/h.

Natomiast odłączania EGR nie zaleca się, powoduje to twardszą pracę silnika, wydłuża czas jego nagrzewania oraz zwiększa podobno spalanie (o ekologii nie wspominam :wink4:) dlatego darowałem sobie ten zabieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie odpowiem Ci czy dużo pomorze(napewno na +) wywalenie kata. W moim przypadku ja mam cały przelot 2.5 cala i jest różnica. Jeżeli chodzi o EGR to ja bym sobie darował jeżeli zostajesz tylko przy samym CHIP-sie. Ewentualnie możesz wyczyścic kolektor i egr przed softem bo pewnie juz jest mocno zabrudzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast odłączania EGR nie zaleca się, powoduje to twardszą pracę silnika, wydłuża czas jego nagrzewania oraz zwiększa podobno spalanie (o ekologii nie wspominam :wink4:) dlatego darowałem sobie ten zabieg.

:polew: :polew:

- nie ma nic do spalania,

- "twardsza" praca silnika?? :blink:

- ekologia to też mit (no może trochę)

- do nagrzewania silnika też nic nie ma

Na wolnych obrotach przepuszcza trochę spalin jeszcze raz przez komorę spalania żeby turbinka się nie przegrzewała. Jak wywalisz kata (odblokujesz wydech) to nie ma to większego znaczenia i EGR możesz też śmiało wywalić. Oprócz tego skutecznie zasyfia kolektor ssący. No i ma "wąskie gardło" (blokuje trochę przepływ powietrza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skalarx Ale kolega chce tylko samego chipa wiedz wywalanie EGRa to chyba gra nie warta świeczki na tym etapie :wink4:. Ja bym jedynie zaślepił rurkę od recyrkulacji spalin i wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla poprawienia dynamicznosci po chipie ja polecam usunięcie kata :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skalarx Ale kolega chce tylko samego chipa wiedz wywalanie EGRa to chyba gra nie warta świeczki na tym etapie :wink4:. Ja bym jedynie zaślepił rurkę od recyrkulacji spalin i wsio.

:good: - zaślepienie rurki = czysty kolektor (wyłączenie EGR powinno iść w parze z wywaleniem kata)

Dla poprawienia dynamicznosci po chipie ja polecam usunięcie kata :good:

też polecam. jak ja usunąłem kata to nie wiedziałem czy się zatrzymam :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a kata nie wywalać przed chipem? :mysli: bo po chipowaniu to chyba się dużo zmieni tak mi wydaje się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a kata nie wywalać przed chipem? :mysli: bo po chipowaniu to chyba się dużo zmieni tak mi wydaje się

oczywiście że wywal! do tego wyczyść najlepiej obydwa kolektory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za kata wstawić rurkę czy jakiś tłumiczek?

Podobno rurkę najlepiej. Ja nic nie wstawiałem. Wykręciłem kata, wybiłem środek i zakręciłem z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja opowiem moje wrażenia po wywaleniu kata który miał przejechane jakieś 260 000km, na próbnej jeździe pierwszy raz autko straciło trakcje (to automat) i mielił kołami jak szalony :D autkiem o wiele lepiej się jeździ :)

Dodatkowo ja zaślepiłem EGR gdyś ten tłoczek co zamyka dopływ spalin był nieszczelny i nawet jak jechałem 100/h to puszczał spaliny do slinika a nie powinien, przy wyższych prędkościach dużo lepiej się zbiera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja opowiem moje wrażenia po wywaleniu kata który miał przejechane jakieś 260 000km, na próbnej jeździe pierwszy raz autko straciło trakcje (to automat) i mielił kołami jak szalony :D autkiem o wiele lepiej się jeździ :)

Dodatkowo ja zaślepiłem EGR gdyś ten tłoczek co zamyka dopływ spalin był nieszczelny i nawet jak jechałem 100/h to puszczał spaliny do slinika a nie powinien, przy wyższych prędkościach dużo lepiej się zbiera :)

nie tyle prędkościach co obrotach. Ciągnie jak szalony do samego końca obrotomierza na każdym biegu. Ja niestety miałem jeszcze kata jak byłem u Rogala. Każde zwiększenie dawki powyżej 150PS powodowało zadymienie podwórka. I zostało 150PSów :polew:. Teraz nie mam kata, egr-u, mam kolektor z AWXa, turbo BRD i znowu wybiorę się do Witka :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...