Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zapalająca sie kontrolka oleju podczas jazdy


gikn

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Wracałem z rajdu karkonoskiego i 200m przed domem zaświeciła się kontrolka niskiego poziomu oleju. Spokojnie dotoczyłem się pod dom i z braku czasu zostawiłem auto na kilka godzin. Po 4h przyszedłem do auta otwieram maskę wyciągam bagnet a na nim widzę 75% oleju. Uruchomiłem silnik i kontrolka się nie zapaliła. Z rana przed wyjazdem znów sprawdziłem i stan wynosił 75%. Minęło 3 dni i jakieś 100km i znów zapala się kontrolka. Zatrzymuje się sprawdzam stan oleju i jest 50% odczekałem chwile i znów sprawdzam jest 75% i po odpaleniu kontrolka się nie świeci. Co to może być?

Byłem u mechanika, który zadał mi szereg pytań (ile najechane jest km, w jakich warunkach się zapaliła kontrolka, ile już mam to auto itp.). Gdy odpowiedziałem na wszystkie powiedział że nie wie co jest grane i dodał że albo pada pompa albo silnik jest zajechany albo olej zły albo czujnik albo... za dużo tych albo :(

Jak myślicie co to może być? (VAG będzie dopiero w piątek narazie auto ma wolne od jazdy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak mechanik, może być wiele czynników

A przypadkiem ta kontrolka nie zaświeciła Ci się jak wchodziłeś za ostro w zakręty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat.

Ja wymieniałem olej nie dawno, bo była wymiana uszczelki pod głowicą. Przejechałem ponad 5 tyś. od tego czasu i ostatnio również zapala mi się kontrolka. Raz zapaliła się przy 2tyś. na 2'ce, a raz przy 3,5tyś. na 5'tce - także nie ma reguły. Vag nic nie ujawnia. Kable sprawdziłem przy czujniku. Na bagnecie mam ponad połowe oleju.Zrobić dolewkę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka oleju jest od zbyt niskiego ciśnienia w układzie a nie od ilości oleju jak jest w silniku.

mechanik może mieć rację że to pompa siada, ogólnie może być wszystko o czym powiedział bo ciężko jest na 1 rzut oka stwierdzić jednoznacznie - na pewno trzeba sprawdzić czujnik, pompa, kable (otarcia które mogą zwierać do masy gdzieś na zakrętach itp.) w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Kontrolka zapaliła się podczas jazdy na wprost po delikatnym łuku w lewo pod górę, ale przyznam że na wcześniejszych zakrętach nie zwalniałem. VAG nic nie wykazał.

Hmm to jak w końcu jest z tymi kontrolkami. Żółta kontrolka z konewką i napisem min informuje nie tylko o niskim poziomie oleju ale także o braku dostatecznego ciśnienia?

Nowy objaw! Jadę z bratem i kontrolka się zapala. Zatrzymuje się i na pracującym silniku otwieram maskę, która wyślizguje mi się z palców i zamyka się. Mój brat zauważył wtedy że kontrolka zgasła :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...