Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Swap z ET42 na ET45


macieek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chcialem sobie zmienic felgi z 16stek na 17stki.

Fotka zamieszczona poniżej przedstawia z lewej nową felge, z prawej zaś starą.

abcd0002w.jpg

Stara felga to 16stka ET42 - 8E0 601 025 BC

Zaś nowa to 17stka ET45 - 4F0 601 025 AF

Po założeniu na przód tej 17stki z oponą 225/50/17 okazało sie, że krawędź opony jest bardzo blisko wachacza, dosłownie pół centymetra, dlatego ich nie kupiłem, mimo, że nic nie tarło. I tu rodzi sie pytanie - jeśli kupie te 17stki z oponami 235/45/17 to czy bedzie to chulać i odstęp będzie w miare możliwy? Widziałem juz wiele B6-stek z tymi felgami, więc wydaje mi sie, że nie powinno być problemu jeśli opony będą w rozmiarze 235/45/17 ale wolałbym sie upewnić u osób obeznanych w temacie.

Dziękuje za wszelkie wskazówki :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 wyjeżdzały na takich z fabryki także będą :good: Poza tym zawsze możesz założyć dystanse :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16" takie jak Twoje mam na zimę. Na lato mam 17" o takich samych parametrach (7,5" ET45 + 235/45) - nic nie trze i nie obciera (zawieszenie S-Line -20mm). Zakładaj - nie powinno się nic dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką macie odległosc krawędzi opony od gornych wachaczy? Bo jak zalozylem 225/50/17 to było coś ok 5mm co mnie odstraszyło od zakupu. Co prawda nic nie tarło. Czy można jeździć na czyms takim? co z błotem - pewnie bedzie mi pryskało po wachaczach aż milo :kwasny:

Boje sie, ze gdy założe 235 to ta odległosc jeszcze zmaleje i zacznie trzec, ale skoro u was nic nie trze to troche dziwne. A co z dystansami? Zakladaliscie? Jesli tak to jakie, koszta, nr częsci etc

Dzieki i pozdro :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - ja mam 18x8" ET 43 i nic nie ociera - przecież te felgi są fabrycznie montowane w S-Line, więc jak ma się cokolwiek dziać?? :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - ja mam 18x8" ET 43 i nic nie ociera - przecież te felgi są fabrycznie montowane w S-Line, więc jak ma się cokolwiek dziać?? :szukaj:

Ok nie ociera i nie powinienem sie przejmowac ze nie moge wcisnac palca miedzy wahacz a opone?

:naughty: Sorry ale jestem laik w sprawie kół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale miales troche wiekszy profil opony bo 50 ... zakladaj 45 i bedzie ok !!

No to extra... w takim razie szukam tych fel z oponami 235/45/17

Dzieki za rozjaśnienie tematu. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt dystansów w Poznaniu - sprawdzona firma 200zł razem ze śrubami - kupiłem 17mm i wrzuciłem na tylną ośkę. Jednak w Twoim przypadku nic takiego nie będzie potrzebne - zakładaj ori i na pewno będzie gites.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie potrzebujesz dystansu do tych felg... niec nie będzie ocierać... ten wahacz tak wygląda niby blisko, ale będzie ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok chlopaki dzieki jeszcze raz za rady, ciagle szukam tych felg na ebayu z mozliwymi oponami,

pozdr[br]Dopisany: 20 Lipiec 2009, 23:46_________________________________________________

Witam,

chcialem sobie zmienic felgi z 16stek na 17stki.

Fotka zamieszczona poniżej przedstawia z lewej nową felge, z prawej zaś starą.

abcd0002w.jpg

Stara felga to 16stka ET42 - 8E0 601 025 BC

Zaś nowa to 17stka ET45 - 4F0 601 025 AF

Po założeniu na przód tej 17stki z oponą 225/50/17 okazało sie, że krawędź opony jest bardzo blisko wachacza, dosłownie pół centymetra, dlatego ich nie kupiłem, mimo, że nic nie tarło. I tu rodzi sie pytanie - jeśli kupie te 17stki z oponami 235/45/17 to czy bedzie to chulać i odstęp będzie w miare możliwy? Widziałem juz wiele B6-stek z tymi felgami, więc wydaje mi sie, że nie powinno być problemu jeśli opony będą w rozmiarze 235/45/17 ale wolałbym sie upewnić u osób obeznanych w temacie.

Dziękuje za wszelkie wskazówki :gwizdanie:

No i zakupilem te felgi s line tylko, że z oponami 235/45/ZR17 dunlop sport maxx - jeździ sie bardzo przyjemnie, nie czuje, żeby było bardziej twardo a co do dynamiki to wydaje mi sie, że może minimalnie wolniej ciągnie ale to może byc tylko iluzja w głowie ;)

Wie ktoś co oznaczają te literki ZR? R to radius a Z ?

Mam pytanko następujące: jakiej różnicy w spalaniu powinienem sie spodziewać po przesiadce z 205/55/16 na 235/45/17? Niestety nie mam pełnego fisa (jeszcze) :confused4: Czy ktoś zrobił takiego swapa?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem wcześniej - identyczny komplet (zarówno felgi jak i opony) mam u siebie. Jeśli chodzi o spalanie - wszystko zależy os stylu jazdy... W moim przypadku spalanie podnosi się o ok. 0,5l - Na zimowych 16" (Goodyear UG7+) przy prędkości 110km/h FIS wskazywał mi spalanie 5l, na letnich 17" (Pirelli) przy tej samej prędkości mam 5,5l - nie wiem jak mocne znaczenie ma tutaj kwestia opon zima/lato.

Jeśli chodzi o wrażenia po przesiadce - za każdym razem gdy zakładam 16" wydaje mi się że auto zaczyna fruwać :) Gdy wiosną wróciłem do 17" byłem załamany, wydawało mi się że auto strasznie muli - wystarczy pojeździć kilka dni i efekt mija :) Po prostu przyzwyczajenie... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem zatem, że różnica w spalaniu może wynieść ok 05-1l w skrajnych przypadkach np miasto. Trudno - za to audik spoko wygląda :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...