Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Grupa 003, silnik gaśnie podczas odczytu w trybie BS


mirq

Rekomendowane odpowiedzi

Poruszalem juz ten temat w innym watku, problem w tym ze na obrotach do 2000 obrotow silnik sie dlawi(zwlaszcza na jedynce), wykonalem logi statyczne, dynamiczne i z nich wynikalo ze nie ma problemu, z tym ze pomiary te robione byly na trzecim biegu. Jednak podczas proby uzyskania pomiaru w grupie 003 BS silnik gasnie, dostalem podpowiedz ze problemem moze byc EGR, wiec wymienilem na nowy.

http://www.allegro.pl/item669037202_zawor_egr_audi_skoda_seat_vw_tdi_038131501_aa.html

Po wymianie troszke poprawila sie dynamika auta jednak problem jedynki nadal pozostal, po wcisnieciu pedalu gazu do oporu auto jedzie mulowato nawet na wiekszych obrotach(powyzej 2000). Oczywiscie po wymianie probowalem raz jeszcze uzyskac pomiary grupy 003 BS, efekt ten sam, rozniaca taka ze zanim silnik zgasl udalo mi sie zrobic przez chwile pomiary, wynik ponizej.

http://foto.otvk.pl/003-BS.JPG

Dodam jeszcze pomiar statyczny grupy 003, mam dwa rozne wyniki, pierwszy:

http://foto.otvk.pl/statyczne-003-II.JPG

Kolejny zrobilem po tym jak po chwili silnik zaczal dziwnie pracowac:

http://foto.otvk.pl/statyczne%20003.JPG

Co jeszcze moge sprawdzic, nie mam ochoty placic za podlaczenie do komputera i analize logow w serwisie, ale jesli bedzie taka potrzeba ...

Prosze o jakies sugestie.

Pozdrawiam

mipq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyskakuje Ci jakiś błąd w engine? ja też mam problem z egr i wyskakuje mi błąd związany z nim :wallbash: lecz nie mam problemów z dynamiką silnika. Przy próbie bs zawór się zamyka i otwiera, a gasić go może ponieważ obok egr jest - siłownik klapy gaszącej ten czarny i on nim steruje i wiem że jak u siebie nim podziałam to właśnie silnik gaśnie. U ciebie problem z dynamiką może być to, że dostaje za dużo spalin i dlatego silnik jest mułowaty tak mi się wydaje :gwizdanie: u mnie problem jest odwroty, gdyż silnik prawie w ogóle nie dostaje spalin :confused4: Może posprawdzaj wszystkie wężyki i elektrozawory.

A mam pytanie do Ciebie bo przymierzam się do kupna egr z allegro czy kupowałeś u tego gościa co dałeś link i jak wszystko w porządku było z zaworem i kupnem? :gwizdanie:

Jak wpadnie mi coś do głowy to Ci napisze :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bledow nie mam, gdy kupilem EGR to w komplecie byl ten silownik, mam 12 miesiecy gwarancji na ten zawor, co do aukcji to zamowilem w czwartek a zawor dostarczono mi w piatek(rewelacja) :) . Posprawdzam jeszcze te wezyki no i elektozawory( co to jest i gdzie tego szukac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawiam czy przypadkiem problem nie lezy po stronie n239, silnikiem trzesie podczas analizy 003 BS kiedy silnik gasnie, pytanie jak sprawdzic czy n239 poprawnie streruje silownikiem klapy gaszacej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podmienic na nowy na testy ...

sprawdz wszsytkie podcisnienia ...

p.s czy w 011 bs sterownik podnosi obroty do 1400 rpm ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar z grupy 011BS -> http://foto.otvk.pl/011-BS.JPG.

Razem z kolega obserwowalem zachowanie klapy gaszacej i dziala prawidlowo tz. przesuwa sie podczas gaszenia silnika. Zatkalem wezyk idacy do silownika EGR i auto pracowalo poprawnie, na jedynce jechalo az milo i 003BS tez moglem odpalic bez problemu. W jaki sposob sprawdzic wszystkie podcisnienia?

Dziwne ze przed czyszczeniem turbiny nie mialem tego problemu, mozliwe ze mechanik zamienial mi ktores wezyki, te od n18 i n239 sprawdzilem, sa podlaczone prawidlowo, sprawdze jeszcze te przy n75, pozatym czuje spaliny kiedy nachylam sie silnikiem, czy to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar z grupy 011BS -> http://foto.otvk.pl/011-BS.JPG.

Razem z kolega obserwowalem zachowanie klapy gaszacej i dziala prawidlowo tz. przesuwa sie podczas gaszenia silnika. Zatkalem wezyk idacy do silownika EGR i auto pracowalo poprawnie, na jedynce jechalo az milo i 003BS tez moglem odpalic bez problemu. W jaki sposob sprawdzic wszystkie podcisnienia?

Dziwne ze przed czyszczeniem turbiny nie mialem tego problemu, mozliwe ze mechanik zamienial mi ktores wezyki, te od n18 i n239 sprawdzilem, sa podlaczone prawidlowo, sprawdze jeszcze te przy n75, pozatym czuje spaliny kiedy nachylam sie silnikiem, czy to normalne ?

zatkanie egr jest rozwiazaniem ale polowicznym ...

pprzyczyny musisz szukac w obrebie EGR-u nic innego sie nie da wymyslec via net ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zgodnie z tym schematem http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_tdi_schemat_polaczen_wezy_podcisnienia_dla_silnikow_avb_awx_avf-t62206.0.html [br]Dopisany: 20 Lipiec 2009, 15:50_________________________________________________Po odpaleniu auta, na biegu jalowym, egr jest otwarty, po chwili(okolo 2-5 min) zamyka sie, dopiero po przygazowaniu znowu otwiera sie i tak nieustanie. Chyba poprostu zaslepie ten EGR, tyle ze szkoda bo kupilem nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu auta, na biegu jalowym, egr jest otwarty, po chwili(okolo 2-5 min) zamyka sie, dopiero po przygazowaniu znowu otwiera sie i tak nieustanie. Chyba poprostu zaslepie ten EGR, tyle ze szkoda bo kupilem nowy.

to jest prawidłowa praca EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...