Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Ułamana część odmy


Tom A4

Rekomendowane odpowiedzi

:hi: panowie podczas ostatnich ogledzin mojego silniczka okazalo sie ze silnik jest w okolicach kolektora ssacego jest caly nasaczony olejem po dokladniejszych ogledzinach okazalo sie ze mam ulamana czesc odmy i moje pytanie jest takie jaki moze byc koszt tego elementu bo szukalem na allegro ale niestety nie znalazlem prosze o pomoc ponizej fotki z gory dziekuje :notworthy:8178b29824292216m.jpg 536bf7d19dd9dfa8m.jpg 6eeae7f23173e31am.jpg c7a57c34b515be26m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do ASO i będziesz wiedział... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja w serwisie audi płaciłem cos kolo 30 euro tylko ze do a6 c5 AEB, jak znajde paragon to potwierdze cene :)

dokladnie 28 euro zaplaciłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też poszukać na forum bo było już o tym nie jeden raz. Ułamana odma to niestety częsta przypadłość w tych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, nie wiedziałem że taki mały pierdoł (bo inaczej kawałka plastiku nie można nazwać) tyle kosztuje :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: panowie podczas ostatnich ogledzin mojego silniczka okazalo sie ze silnik jest w okolicach kolektora ssacego jest caly nasaczony olejem po dokladniejszych ogledzinach okazalo sie ze mam ulamana czesc odmy i moje pytanie jest takie jaki moze byc koszt tego elementu bo szukalem na allegro ale niestety nie znalazlem prosze o pomoc ponizej fotki z gory dziekuje :notworthy:8178b29824292216m.jpg 536bf7d19dd9dfa8m.jpg 6eeae7f23173e31am.jpg c7a57c34b515be26m.jpg

a tak na marginesie jak u ciebie z dostepem , bo w AEB ciezko bylo ale dałem rade:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak bede zakladal ta czesc to bede musial wyciagnac alternator bo inaczej nie ma dostepu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może przy okazji rzucę coś takiego:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97437

Co o tym myślicie?

Jak to co, dobra rzecz :good:

Zatrzyma cały syf co leci do kolektora ssącego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile czasu zajelo zdjecie kolektora bo zastanawiam sie nad zdjeciem moze faktycznie bedzie prosciej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile czasu zajelo zdjecie kolektora bo zastanawiam sie nad zdjeciem moze faktycznie bedzie prosciej :)

Z tego co oglądałem to jest z tym trochę pracy, ale warto się zastanowić. Po zdjęciu alternatora wcale takie łatwe dojście nie będzie, bo trzeba odpiąć węże które idą do przepustnicy. Znowu wyjęcie przepustnicy moim zdaniem to koszmar, chyba że ktoś ma jakieś świetnie dopasowane klucze. Niektórzy piszą tu że zajęło im to 1,5h. Szczerze to bardzo się dziwię bo mi zajęło to pół dnia a jestem dość obcykany w takich rzeczach. Po prostu jest koszmarne dojście do 2 śrub imbusowych. Dobrze że mam jeszcze szczupłe ręce bo gdybym miał dwie łopaty to już w ogóle nie dałbym rady.

Tak więc przy tych wariantach zdejmowania kolektora to wcale nie taki głupi pomysł. Od razu przy tym będziesz miał proste dojście do samej przepustnicy - można ją wyczyścić tak jak i sam kolektor ssący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile czasu zajelo zdjecie kolektora bo zastanawiam sie nad zdjeciem moze faktycznie bedzie prosciej :)

Witam, w moim przypadku (a wcale nie mam szczupłych rąk :) ) wyjęcie kolektora zajęło za pierwszym razem około godziny, za drugim około 30 minut. Nie jest to wcale skomplikowane, śruby imbusowe przy przepustnicy spokojnie da się wykręcić po zdjęciu plastikowej rury doprowadzającej powietrze (można tych śrub nie wyjmować a już tym bardziej przepustnicy), potem trzeba odkręcić dwie nakrętki (klucz 13) od spodu kolektora - dostęp całkiem dobry, na koniec rozpiąć opaski zaciskowe przy łącznikach gumowych (przy samej głowicy) - da się to zrobić tak żeby była możliwość ponownego ich założenia. TYLE i kolektor w górę

Odnośnie tematu odmy - w IC 86 zł ori audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dzisiaj wymieniałem tą czesć plastikowa o która piszecie w temacie

udało mi sie wymienic ja bez odkrecania alternatora i kolektorów.kregosłup,uda wszystko :)mnie tak nawala ze wolałbym komus zapłacic zeby mi to wymienił:)zajeło mi to 5 godziny :(.pomyslcie,podumajcie i napewno sie uda..odrazu mówie napewno nie bedzie łatwoo.

Pozdrówka 4ALL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wyciągałem kolektor ssący aby zajrzeć do odmy. I powiem tak. Jeśli będę musiał jeszcze kiedyś zajrzeć do przepustnicy, podstawy filtra oleju, czy czegokolwiek do czego kolektor będzie mi blokował dojście to wyciągnę go bez zastanowienia. Wyjęcie go to niecała godzinka pracy. Polecam to rozwiązanie każdemu kto będzie coś grzebał w tych okolicach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...