Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ATJ] Pulsowanie pedału hamulca


kapete

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczęło się od tego, że pedał hamulca po wciśnięciu powoli, ale równo wpadał w podłogę. Została wymieniona pompa hamulcowa. Wydaje mi się, że solidnie odpowietrzyliśmy układ, ale przy delikatnym dohamowywaniu mam uczucie pulsujacego pedału hamulca. Jakby włączał się ABS tylko słabiej. Przy mocnym hamowaniu ok. Na przeglądzie hamowanie przedniej osi ok 4000 tył ok 2000 kg.VAG twierdzi, że nie ma błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem, przy hamowaniu gdy wskazówka od predkosciomierza jest na wysokosci 12-10 km/h slychac "brzdęk" podobny do ABS. Wymienilem 2 czujniki ABS z przodu (z wymianą nie mialo to nic wspolnego gdyz wbili czujniki na siłe młotkiem...). Wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzylem i było dobrze przez pare godzin i problem znowu powrocil... ;f

Pozdrawiam

P.S. Zastanawiam sie czy dobierac sie do tylnych czujników...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innych źródeł mam informacje, że przyczyna może leżeć w regulatorze siły hamowania kół tylnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęło się od tego, że pedał hamulca po wciśnięciu powoli, ale równo wpadał w podłogę. Została wymieniona pompa hamulcowa. Wydaje mi się, że solidnie odpowietrzyliśmy układ, ale przy delikatnym dohamowywaniu mam uczucie pulsujacego pedału hamulca. Jakby włączał się ABS tylko słabiej. Przy mocnym hamowaniu ok. Na przeglądzie hamowanie przedniej osi ok 4000 tył ok 2000 kg.VAG twierdzi, że nie ma błędów.

mam dokladnie to samo - odpowietrzenie nic nie dalo

mechanik mowi ze do wymiany pompa

a wszystko zaczelo sie po wymianie kompletu tarczy i klockow z przodu i z tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęło się od tego, że pedał hamulca po wciśnięciu powoli, ale równo wpadał w podłogę. Została wymieniona pompa hamulcowa. Wydaje mi się, że solidnie odpowietrzyliśmy układ, ale przy delikatnym dohamowywaniu mam uczucie pulsujacego pedału hamulca. Jakby włączał się ABS tylko słabiej. Przy mocnym hamowaniu ok. Na przeglądzie hamowanie przedniej osi ok 4000 tył ok 2000 kg.VAG twierdzi, że nie ma błędów.

mam dokladnie to samo - odpowietrzenie nic nie dalo

mechanik mowi ze do wymiany pompa

a wszystko zaczelo sie po wymianie kompletu tarczy i klockow z przodu i z tylu.

bicie spowodowane jest tym ze zle zostały oczyszczone powierzchnie przyłożenia tarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Od jakiegoś czasu mam problem z hamulcami w mojej A4 B5 Avant AFN. Żeby można było wyłapać jakiś błąd musze opisać całą historię, kolejność zaistaniałych faktów chronologicznie od 1:

1. Zapieczone zaciski tylnych hamulców:

Wymiana tarcz i klocków na girlling, odczyszczenie i uruchomienie prowadnic (przy przekładaniu pierściania ABS jeden pękł, nie miałem dostępu do nowej części wiec go pospawałem i założyłem na nową tarczę). Wszystko wydawało sie ok.

2. Raczej nie odrazu pojawiło się pulsowanie tak jakby tarcza była nierówna w jednymmiejscu grubsza w innym cieńsza. Samochód przy dojeżdżaniu do świateł hamował raz mocniej raz słabiej, nie można było tego odczuć na pedale hamulca.

3. Zużyte klocki z przodu:

Po oględzinach stwierdziłem że to pewnie zużyte klocki, więc je wymieniłem. Tarcze w miejscu bliżej piasty, na powierzchnii gdzie przylegają klocki rdzewiały i jakby klocek nie pracował w tym miejscu (nie tarł o tarczę). Przy hamowaniu z większych prędkości pojawiły się silniejsze drgania całym samochodem.

4. Wymieniłem Tarcze i Klocki na ATE. Na początku problem się jakby zmniejszył, ale teraz znowu się nasila.

- Czy w pieście powinien być otwór na tzw. kołek (śrubę) do centrowania tarczy? W tarczy miałem taki otwór na kołek a na pieście go nie było, wiec założyłem tarcze luźno i przykręciłem koło.

- Czy pospawany pierścień ABS może powodować te cyrki? Jeżeli nie ma być kołka to w jaki sposó wycetrować tarcze?

- Może kupiłem tarcze złej firmy?

Jeszcze troche i się wk****ę na te hamulce i kupie komplet nowych tylko czy to rozwiąże problem.

Na chwilę obecną na sumieniu mam ten pierścień ABS i chyba od niego zacznę...

Dodam jeszcze, że koła wyważone zawsze lux i zbieżność ustawiona lux.

HELP!!

Dajcie jakieś rady co mam zrobić nawet mechanik mówi, że nie wie co jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierściania ABS jeden pękł, nie miałem dostępu do nowej części wiec go pospawałem i założyłem na nową tarczę)

Według mnie pierścień powinieneś wymienić na nowy...Ale po spawanie,i sam pierścień nie ma nic wspólnego z pulsacją hamulca

- Czy w pieście powinien być otwór na tzw. kołek (śrubę) do centrowania tarczy?

Nie ,nasze piasty nie mają otworu na śrubę ( ustalającą -przykręcającą tarcze do piasty)

Czy dobrze wyczyściłeś :

Piasty -styk tarczy z piastą ?

Czy gumki od prowadniczek wymieniłeś na nowe (nie są z użyte?)

prowadniczki nie są krzywe ?

Czy zaciski dobrze wyczyściłeś miejsca z tyku z klockiem h.

Czy któraś z piast nie jest krzywa ? Nie rzuca kierownicą podczas jazdy?

No i ostatnie.....Może byś wadliwa któraś z tarcz h. ma bicie ...ale to można sprawdzić raczej przyrządem -zegarem do tego typu rzeczy ....

To tyle mojej sugestii Może ktoś inny jeszcze coś dołoży do tego ....:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze są osadzone łożyska w tarczy ?

w jaki sposób zostały oczyszczone przednie piasty przed montażem tarcz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że bicie masz tyko przy hamowaniu? - jeżeli nie , sprawdź/wyważ koła, zamień przód z tyłem

jadąc ze stałą prędkością jeżeli nie słychać szumu łożysk? - to nie łożyska

auto nie ściąga jadąc powiedzmy na luzie?

auto nie ściąga delikatnie hamując?

jak stary masz płyn hamulcowy?

to tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska? Zbieżność? - ok.

Piasty -styk tarczy z piastą ? - tutaj może być problem, nie przyłożyłem się do tego, założyłem bez czyszczenia (czy jak teraz wyczyszczę to może się poprawić?)

Czy gumki od prowadniczek wymieniłeś na nowe (nie są z użyte?) - nie wymieniałem, w jaki sposób te gumki mogą mieć wpływ na siłę hamowania?

prowadniczki nie są krzywe ? - to już chyba tylko specjalista może sprawdzić, nie mam pojęcia...

Czy zaciski dobrze wyczyściłeś miejsca z tyku z klockiem h. - tak

Czy któraś z piast nie jest krzywa ? Nie rzuca kierownicą podczas jazdy? - nie rzuca, piasty są w porządku.

No i ostatnie.....Może byś wadliwa któraś z tarcz h. ma bicie ...ale to można sprawdzić raczej przyrządem -zegarem do tego typu rzeczy .... - bicie było tez na starych tarczach, do sprawdzenia

dobrze są osadzone łożyska w tarczy ? - wygląda na to że tak - tarczy z tyłu? tak są dobrze osadzone

w jaki sposób zostały oczyszczone przednie piasty przed montażem tarcz ? - brak czyszczenia

rozumiem, że bicie masz tyko przy hamowaniu? - jeżeli nie , sprawdź/wyważ koła, zamień przód z tyłem - tylko przy hamowaniu

jadąc ze stałą prędkością jeżeli nie słychać szumu łożysk? - to nie łożyska - nie słychac szumu

auto nie ściąga jadąc powiedzmy na luzie? - nie ściąga

auto nie ściąga delikatnie hamując? - nie ściąga

jak stary masz płyn hamulcowy? 2010 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw ustal czy ci bije przód czy tył ?

hamuj samym ręcznym jak stukać będzie to tył , a jak nie to przód do przepatrzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle wyczyszcone piasty

Trzeba je wyczyscic do zera szczota na szlifierce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę czyszczę pisaty. Odpowiem czy pomogło.

Pozdrawiam.

---------- Post dopisany at 23:38 ---------- Poprzedni post napisany at 22:45 ----------

Mam tylko obawę, że w moim przypadku po przejechaniu już kilku tysięcy km na tych tarczach jest za późno na czyszczenie piast bo np. tarcze pokrzywiło. Ale spróbuję.

---------- Post dopisany 03-03-2014 at 23:19 ---------- Poprzedni post napisany 27-02-2014 at 23:38 ----------

Po wyczyszczeniu piast do białości brak poprawy. Dodatkowo przegoniłem auto po autostradzie i zauważyłem drgania przy prędkości 100 - 120 km/h, powyżej tej prędkości drgania trochę mniejsze ale też są.

Wygląda na to, że trzeba zrobić wymianę tarcz (niezła kolekcja mi się zaczyna zbierać w garażu...)

Co myślicie o takim zestawie:

TARCZE BREMBO KLOCKI PRZÓD VW PASSAT B5 AUDI A4 A6 (4008652010) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Czy lepiej do tarcz brembo kupić klocki ferodo?

Coś to auto jakieś pechowe dla mnie... niestety trzeba będzie je chyba sprzedać w lepsze ręce : ( - ale przed tym ostatnia szansa, tym razem kupie czujnik zegarowy i pomierzę wszystkie bicia. Jaki czujnik ze statywem polecacie?

Pytanie jeszcze z jakich powodów pista może dostać bicia może coś skojarzę... Bicia piasty jeszcze nie wyeliminowałem.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Ferodo & Ferodo

Z allegro od magiczny2

Po takim przebiegu czyszczenie nic nie da

Tarcza jest juz dobita.

Mozesz ją przetoczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...