Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wymiana płynu w chłodnicy


M@jk

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie jak wymienić płyn w chłodnicy w całości , bo jeśli spuszczę płyn odkręcają wąż od chłodnicy to część płynu zostanie w bloku silnika bo termostat będzie zamknięty. Czy jest jakiś sposób żeby pozbyć się płynu z całego układu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z dojściem do termostatu w 1,6 ale ja u siebie w 1,8 żeby zlać cały płyn wyciągałem właśnie termostat, kwestia odkręcenia 2 śrub, można by przy okazji wymienić go na nowy oczywiście razem z uszczelką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem termostat u mechanika w tamtym roku i żałuję że wtedy od razu płynu nie wymieniłem, a w którym miejscu jest termostat w 1.8??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdjąć osłone silnika i od dołu w pompie wody znajduje się termostat, prowadzi do niego dolny wąż od chłodnicy, odkręcamy element 15 na rysunku i pod nim jest termostat 13.

54962423.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu i zapytam:

1. A czy jak się ma instalację gazową, to czy przy spuszczaniu płynu chłodniczego reduktor nie będzie stwarzał jakiegoś problemu?

2. Czy można mieszać petrygo z borygo (czerwony z niebieskim)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie powinien, jeśli jest dobrze podłączony w obieg.

2. Tak, w większości są mieszalne teraz płyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze takie pytanie ile wchodzi płynu do układu tak mniej więcej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem nigdy dokładnie ale przygotuj 7 L, może ci trochę zostanie. 6 może być na styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ odpowietrzy się sam? czy trzeba zdjąć wąż od nagrzewnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawa z AEB wygląda tak samo jak opisał bin85?

jest tak samo, termostat jest pod spodem, ale zastanawia mnie jedna rzecz, przecież jest pod chłodnicą taki zaworek i czy przypadkiem nim też nie spuścisz całego płynu ? przecież to trochę bez sensu za każdym razem odkręcać termostat, a bez sensu było by montowanie zaworu przez który nie spuścisz całego płynu [br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 22:14_________________________________________________i odpowietrzy się sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest zaworek patrząc od przodu w prawym dolnym rogu ale odkręcając go wylatuje tylko płyn z chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego bo właśnie termostat trzyma płyn w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło czego konkretnie jest ten zaworek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyjąc kratke w zderzaku tą przy przeciwmgielnym

87340317.jpg

[br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 22:28_________________________________________________

no niby tak, ale dalej uważam że odkręcanie za każdym razem termo jest bez sensu bo można zapalić silnik i termo sam puści i wszystko wyleje

Też według mnie to trochę głupie, wcześniej miałem cinquecento i tam też trzeba było wyciągać termostat :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak spuszczę płyn i odpalę silnik żeby termostat puścił, to auto nie zacznie się grzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przecież po to ma się nagrzać żeby ci termo puścił, a przecież nie będziesz go kręcił przez godzine tylko chwilę aż wypluje wszystko[br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 23:02_________________________________________________a temperatury szybo ci nie złapie, bez obawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by zrobić tak że nie spuszczając płynu rozgrzać silnik aż termostat w pełni się otworzy (gorąca chłodnica) i wtedy odkręcić korek spustowy w chłodnicy tylko że tam jest mały otwór i możliwe że zanim płyn wypłynie termostat może się już zamknąć spowrotem.

I jeszcze jedno jeżeli stary płun masz mocno zabrudzony to możesz cały układ najpierw przepłukać wodą ale do tej operacji przydało by się wyciągnąc termostat było by łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by zrobić tak że nie spuszczając płynu rozgrzać silnik aż termostat w pełni się otworzy (gorąca chłodnica) i wtedy odkręcić korek spustowy w chłodnicy tylko że tam jest mały otwór i możliwe że zanim płyn wypłynie termostat może się już zamknąć spowrotem.

Taaa, świetny pomysł... Tylko możliwe że zanim płyn całkiem wypłynie Ty będziesz już w szpitalu chwalić się swoimi poparzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...