Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Jakby Ci ten pływak z a6 zalegał, to ja go chętnie przytulę. Wal na PW z ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj trochę powalczyłem z licznikiem :naughty:

Kolega vauxhall podał mi myk na to żeby uruchomić temperaturę oleju - wymieniłem więc silniczek od wskazania oleju na taki przedliftowy, odciąłem go od reszty

płyty licznika zostawiając tylko masę na górnej nóżce, potem patrząc od przodu podałem sygnał z czujnika temp oleju z podstawy filtra na nóżkę lewą a na prawą +12v - jak widać na zdjęciu sposób działa :D.

Do tego podpiąłem sygnał świec żarowych bo u mnie była do tego zwykła żarówka - masę z niej podałem na odpowiedni pin w liczniku. Podpiąłem też immo - odciąłem nożem masę od diody od immo, do masy zaś podłączyłem sygnał immo z wiązki licznika. Dokładniej to temperaturę oleju i sygnał immo wyprowadziłem sobie na szarą wtyczkę na nieużywane piny 31 i 32 :).

Założyłem poduchę skasowałem błędy i jak widać zapalił mi się airbag na liczniku, jutro spróbuję podać sygnał odwrotny poduszki bo mam w wiązce i taki i taki.

Wymieniłem też pływak na taki od a4.

Został mi jeszcze jeden problem - może ktoś ma pomysł ?

Tak jak wcześniej pisałem po zapaleniu świateł przygasa mi bardzo mocno panel klimy, nie podświetlają się też jego przyciski. Nie ma ktoś pomysłu co to może być ?

Tu zdjęcie licznika stan na dziś ;)

licznikok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt super.Co do airbag,to w polifcie idzie inne sterowanie lampka.Albo wymiana na sensor nowszy sensor airbag,tylko zeby na 2 poduchy znalesc moze byc problem.Albo jakis inwenter.Mam schemat ale mi sie nie udalo tego stworzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poduchy dzisiaj się biorę za to - jak nie podejdzie sygnał odwrócony to zrobię ten inwerter - to w sumie jeden tranzystor, a co do podświetlania klimy poczytałem trochę i wychodzi na to że do klimy nie dochodzi mi sygnał 58d i klimatronik myśli że mam na desce ustawione podświetlenie na minimum, jako że całą klimę dokładałem razem z licznikiem możliwe że ten pin mi gdzieś "uciekł" po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wiktorsam, rozumiem, że nie masz sensora w misce olejowej?

nie,miska seryjna.A niby nie da sie bez sensora :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pytam, bo mam mały problem z tymi wskazaniami oliwy. Mam AJM i sensor w misce, ale nie pokazuje mi temp. oliwy. Wsadziłem już drugi czujnik, sprawdziłem wiązkę, żadnych błędów nie ma, a mimo to nie działa ;( Mechanik wspomniał mi coś o kodowaniu, ale nic nie znalazłem na ten temat. Ma ktoś jakiś pomysł?

A czy w AJM też jest czujnik temp. przy filtrze oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pytam, bo mam mały problem z tymi wskazaniami oliwy. Mam AJM i sensor w misce, ale nie pokazuje mi temp. oliwy. Wsadziłem już drugi czujnik, sprawdziłem wiązkę, żadnych błędów nie ma, a mimo to nie działa ;( Mechanik wspomniał mi coś o kodowaniu, ale nic nie znalazłem na ten temat. Ma ktoś jakiś pomysł?

A czy w AJM też jest czujnik temp. przy filtrze oleju?

Wybacz kolego, że zadam durne pytanie, ale... Pojeździłeś parę kilometrów, żeby się olej rozgrzał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradziłem sobie z przygasającym panelem klimatronika - okazało się że miałem pomieszane piny 58s i 58d i to nie tylko do klimatronika ale i z sygnałem na deskę. Po poprawnym ich połączeniu panel świeci jak powinien :).

Została poducha, obmyślam już inwerter sygnału.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiktor daj znać jak wyślesz pływak - przelew jednak poszedł za pierwszym strzałem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde sporo czytania mam tylko pytanie czy podejdzie mi licznik do mojej audi mam teraz licznik bez fisa a chcial bym z fisem od polifta pasuaj kostki czy trzeba przerabiac ??

jakies nowe kable trzeba ciagnac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 96 rok więc licznik od polifta podejdzie ale trzeba zmienić wszystkie 3 wtyczki (dokładniej zmienić dwie i jedną dołożyć).

Jest trochę roboty ale wszystko do zrobienia. Ja sobie zrobiłem przelotki z starych gniazd od napędu dyskietek ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz schemat od starego licznika i schemat od polifta ??

jak bym kupował licznik to odrazu z kostkami a polaczyc to to juz pikus ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

A czy w AJM też jest czujnik temp. przy filtrze oleju?

za pomiar temperatury odpowiada sensor w misce

wiem o tym bardzo dobrze, że za pomiar temp. odpowiada ten sensor,

Wybacz kolego, że zadam durne pytanie, ale... Pojeździłeś parę kilometrów, żeby się olej rozgrzał?

zrobiłem nawet kilkadziesiąt tysięcy :)

odkąd wymieniłem licznik na pełny FIS, czyli jakiś rok temu, wskazówka temp. oleju cały czas leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz schemat od starego licznika i schemat od polifta ??

jak bym kupował licznik to odrazu z kostkami a polaczyc to to juz pikus ;)

swir, bodajże na 123 stronie osobiście wklejałem nie schemat, ale rozpiske wtyczek z przedlifta i z polifta. To wystarczy to przerobienia wtyczek, nie potrzebujesz schematu... Szkoda, że mnie w Polsce nie ma, bo bym Ci pomógł przy tym, niedaleko mam do Ciebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że większość kolorów kabelków z przedlifta zgadza się z tymi w polifcie więc jak kupisz oryginalne wtyczki z kawałkiem wiązki to jeszcze łatwiej dojść co gdzie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem,otóż czy da się zamienić licznik UK NSI bez fis-a z 4 zegarami na licznik VDO z fis-em i 6 zegarami,nie wiem gdzie szukać,nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi tylko jakieś teorie albo że ktoś komuś mówił że jego znajomy zmienił itp itd moja niunia to B5 1.9 TDI z 99r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak podwyższyć spalanie na FISie ??

auto tankowane zawsze pod korek w tym samym dystrybutorze i spalanie rzeczywiste 4.9

FIS pokazuje 4,7

w grupie 03 podnosiłem wartości z nominalnych 100 do 115, każdy przeskosk jednostki o 5, to spalanie 0,2-0,3 w górę

a i tak siągle mało, czytałem, że regulacjia jest w tym kanale do 120 więc dlaczego u mnie to nie idze??

wina VAGa, 3,11 z neta i najtańszy kabel????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...