Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy miał ktoś do czynienia z z HUD http://allegro.pl/projektor-lcd-hud-wyswietlacz-5-5-obd2-i6116610145.html?Czy wystarczy mieć licznik po 2000 roku aby to śmigało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A co ma licznik do tego? Tu chodzi o rocznik auta. A4 jest wyposażone w złącze obd, więc powinno to działać, tylko nie szkoda tyle kasy na taką "zabawkę"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto bogatemu zabroni :decayed: tylko z tego co piszą sterowanie takiego hud'a jest za pomocą CAN'a. Posiadam przerobiony licznik po 2000 roku oczywiscie z CAN, które przewody podłączyć z licznika pod OBD, aby było sterowanie CAN'em? Wg. schematu pod pin 6 w OBD - CAN H+ a pin 14 CAN L-, a liczniku z tego co pamiętam tych CAN są chyba ze 3 w kostce zielonej ze 2 i w szarej :

Schemat po II lifcie 99-01 PL

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie
1 - Zacisk 15
2 - Zużycie klocków hamulcowych

3 - Wyjście prędkościomierza 1

4 - Niewykorzystane
5 - Czujnik poziomu paliwa
6 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa OBD 2
7 - Zacisk 31 (masa czujnika)
8 - Temperatura płynu chłodzącego
9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)
10 - Ciśnienie oleju 2 (wysokie)
11 - Sygnał liczby obrotów
12 - Wyłączenie klimatyzacji
13 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika / kontrola rozgrzewania świec żarowych
14 - Regulacja poziomu
15 - Zacisk 58d
16 - Kierunkowskaz przyczepy
17 - Światła drogowe
18 - Kierunkowskaz lewy
19 - Niewykorzystane
20 - Zacisk 58s
21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy
22 - Niedobór płynu chłodzącego
23 - Zacisk 30
24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)
25 - Sygnał zużycia
26 - Światło postojowe po prawej stronie
27 - Światło postojowe po lewej stronie
28 - Wejście prędkościomierza
29 - Hamulec
30 - Styk S
31 - Wyjście prędkościomierza 2
32 - ESP/ASR

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone
1 - Czujnik stykowy drzwi (wszystkie drzwi)
2 - Transponder 1
3 - Niewykorzystane
4 - Niewykorzystane
5 - Przewód W
6 - Pokrywa tylna
7 - Kierunkowskaz prawy
8 - Niewykorzystane
9 - Niewykorzystane
10 - Poduszka bezpieczeństwa
11 - Komunikat o czasie postoju
12 - Zacisk 61 / kontrola ładowania
13 - Hamulec postojowy/BRAKE
14 - CHECK
15 - Poziom oleju / temperatura oleju
16 - Niewykorzystane
17 - Transponder 2
18 - Magistrala CAN high speed napędu (+)
19 - Magistrala CAN hjgh speed napędu (–)
20 - Magistrala CAN high speed napędu, ekranowanie
21 - ABS
22 - Magistrala CAN low speed Komfort (+)
23 - Magistrala CAN low speed Komfort (–)
24 - Magistrala CAN low speed Komfort, ekranowanie
25 - Pokrywa przedziału silnikowego
26 - Niewykorzystane
27 - Zamek pasa bezpieczeństwa
28 - Przewód K
29 - Wejście temperatury zewnętrznej
30 - Niewykorzystane
31 - Wskaźnik zakresów przełączania
32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 32-stykowe, szare
1 - Przełącznik menu
2 - Przełącznik menu (out A)
3 - Przełącznik menu (out
4 - Przełącznik menu (Enter)
5 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (+)

6 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (–)

7 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz - ekranowanie
8 - Czujnik stykowy drzwi po stronie przedniego pasażera
9 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z prawej strony
10 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z lewej strony
11 - Uaktywnienie
12 - Clock
13 - Data
14 - Światło hamowania
15 - Poziom płynu do mycia
16 - Tylne światło/światła mijania
17 - Komputer samochodowy z lewej strony
18 - Komputer samochodowy z prawej strony
19 - Komputer samochodowy - Reset
20 - Niewykorzystane
21 - Niewykorzystane
22 - Niewykorzystane
23 - Gałąź przycisków 1 nawigacji
24 - Gałąź przycisków 2 nawigacji
25 - Gałąź przycisków systemu Telematik
26 - Niewykorzystane
27 - Niewykorzystane
28 - Niewykorzystane
29 - Niewykorzystane
30 - Niewykorzystane
31 - Niewykorzystane
32 - Niewykorzystane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz can w swoim złączu obd? Nie masz czegoś takiego w swoim aucie.

Aha każda z tych sieci Can z licznika nie służy do diagnostyki - jakiekolwiek dane przydatne takiemu hud to najszybciej znajdą się w Powertrain data bus ( czyli napędu z twojej rozpiski )

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli które to piny? Zgodzę się że pod pinem 6 i 14 w złączu obd nie znajduje się żaden przewód. Wg. Rozpiski właśnie w tych pisać jest can h i can l. Widziałem filmik jak to facet miał w swoim audi a4 b6. Licznik ten sam i mu to chodziło. Szukałem też złącza obd 2 z audi a4 b5 piny, lecz nikt jie ma czegoś takiego. Znalazłem z Passata b5 i on ma wpiete pod piny 6 i 14 w złączu obd dwa pomarańczowe przewody z czarnym paskiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4b6 ma zupełnie inne zaegary i ma już częściowo diagnostykę po can , paszek b5fl też. W moim c5 czy też poliftowym c5 - brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany a takie pytanko już dawno po wymianie licznika na polift ale zaślepiona kontrolka od immo bo miga. jakby wpisać aktualny pin do licznika to przestanie migać czy nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy posiada ktoś podoby opis, jaki znalazłem do golfa/passata, tylko z tym zeby to było audi :

pin 1 - bezpiecznik 5
pin 2 -
pin 3 - can-high bus (licznik, zielony wtyk pin 19)+ silnik diesel T121/7 + np airbag T75/74

pin 4 - masa
pin 5 - masa
pin 6 - can-h out (licznik, zielony wtyk pin 27)
pin 7 - linia K
pin 8 - k -can-h -(can-bus komfort) - podpinamy moduł komfort, climatronic, sterownik kierownicy multifunkcyjnej, regulacja reflektorów, zestaw komórkowy, radio delta
pin 9 - k -can-l -(can-bus komfort) - podpinamy moduł komfort, climatronic, sterownik kierownicy multifunkcyjnej, regulacja reflektorów, zestaw komórkowy, radio delta
pin 10
pin 11 - can-low bus (licznik, zielony wtyk pin 20)+ silnik diesel T121/6 + np airbag T75/75
pin 12
pin 13
pin 14 - can-l out (licznik, zielony wtyk pin 28)
pin 15
pin 16 - bezpiecznik 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak nic hipotetycznie nic nie ukręcisz bo ECU /ABS nie komunikują się po can czyli nie ma tych sygnałów , a to że podepniesz do licznika którya sxynę can to nic nie zmieni

W moim 2.4 AML mam komunikację z zegarami tylko po CAN

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam A5 B5 1.8T z 97r. licznik z zegarkiem analogowym (bez cyfr).

Chciałbym wrzucić licznik najlepiej z full fisem i białym podświetleniem.

Pytanie jakiego licznika najlepiej szukać? Z zegarkiem analogowym czy cyfrowy z bialym podswietleniem?

Oczekuje jasnej odpowiedzi, bo sie pogubilem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz z zegarkiem analogowym bez cyfr to nie będziesz miał za dużo do przerabiania. Trzeba będzie dołożyć 3 wtyczkę od obsługi fisa i manetkę. Jak kupisz z zegarkiem cyfrowym to również będzie trzeba dołożyć 3 wtyczkę, manetkę oraz przerobić wtyczki od licznika które obecnie masz w aucie.

Tylko liczniki z zegarkiem cyfrowym mają białe podświetlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z podłączeniem licznika po 2000 roku 8d0920980a.zastapic chciałem licznik z fis 2x26 1x20. Problem polega na tym że nie wiem jak połączyć masy pin 7/9 podłączyłem pod piny 18 w żółtej kostce 26pin, a 24 z niebieskiej 32pinowej pod pin 19 w żółtej kostce 26 pin. Dzieją się cyrki. Przekaźnik od zapłonu zaczyna świtowac i nie świeci pełna barwa, tylko jest przygaszony. Jak rozwiązać ten problem i jak połączyć te masy? Wskaźnik paliwa po takim podłączeniu pokazuje prawie pełny bak.

Druga sprawa to płyn chłodniczy z 20 pinu 26pin z niebieskiej kostki powinien trafić pod pin 22 z niebieskiej 32 pionowej. Ale w dalszym ciągu wyświetla błąd. Jak rozwiązać tą kwestię?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie założyłeś przypadkiem licznika od A6? Można go poznać po chromowanych ringach, podaj też oznaczenie licznika.

Jeśli tak to paliwo będzie pokazywane odwrotnie, trzeba przerobić wsad lub pływak.

Co do błędu płynu chłodniczego, musisz założyć zbiorniczek poliftowy, tymczasowo możesz odłączyć wtyczkę i zewrzeć styki to kontrolka przestanie się palić ale będziesz musiał sam kontrolować poziom płynu.

A co do problemu podświetlenia, może to być związane z brakiem potencjometru do regulacji ale tutaj nie jestem pewien.

Edytowane przez Fenrir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8d0920980A pochodzi z a4 ale nie jestem pewien co do podłączenia minusów. Odlaczajac minus z 19 pinu z zoltej kostki jest ok. Ale to jest mój wcześniejszy pin 24 z niebieskiej kostki 32 pionowej. Zmostkowalem wszystkie 3 piny minutowe 7/9 i 24 z niebieskiej 32 pionowej kostki i jest ok. Poziom paliwa w takim ułożeniu podnosi się do prawie połowy chodź w zbiorniku na starym liczniku pokazuje rezerwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrze pytanie. Jk nie miałem fisa, a teraz zakladam pelny fis to czy opis soulmastera dotyczacy przejscia z pol na pelnego fisa bedzie odpowiedni. Dokładnie chodzi o opis tylko szarej kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Chyba że masz aktualnie zegary po minilifcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...