Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie jest to moja koniec problemów z nowym licznikiem.

Po przekręceniu stacyjki włącza się podświetlane licznika, oryginalnie załączało się dopiero po włączeniu przynajmniej świateł pozycyjnych. 

Obecnie włącza się po przekręceniu stacyjki plus zaczyna świecić żarówka w schowku oraz co najdziwniejsze żarówki od podświetlania rejestracji...  Które de facto nie świecą pełną mocą tylko się zażą i reagują na ściemniacz w liczniku... 

Nadto coś brzęczy po kierowanicą po lewej stronie jakby jakiś przekaźnik/zasilacz oczywiście tylko wtedy właśnie jak nie mam włączonych np świateł 

 

Druga kwestia licznik nie wzbudza mi alternatora

 

Był goły licznik z przedlifta 1996 rok obecnie jest licznik z I polifta tzn z 3,6,9,12

Jakiś pomysł co może być nie tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ktoś się orientuje do którego pinu sterownika wpinam się kablem z fis żeby działał pomiar spalania? 2.4 ALF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzynce ECU berzowa kostka żółty przewód. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam problem z temperaturą cieczy, auto 97, licznik był przedlift całkowity. Teraz fis po 2lifcie i wskazówka cieczy się nie podnosi. kanał 49 pokazuje ciągle 30, kanał 51 rośnie do 90, ale po zgaszeniu i odpaleniu kanał 51 rośnie od +-35 i znów do 90. na ori liczniku pokazywało temperature normalnie. Panel klimy tak samo zmieniony z pierwszego lifta na 2.  Zastanawiam się czy adaptacja licznika wystarczy czy uwalone coś od wskazówki temp i czy na kanale 51 mimo zagrzanego silnika przy odpaleniu ma wzrastać temp? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po adaptacji wszystko powinno śmigać jak należy. Sprawdź też testem zegarów czy wszystkie działają, może ten z temperatury jest uwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2008 o 01:41, marad_co napisał:

Czytajac ten temat normalnie trafia mnie cos jak widze wypowiedz typu: "odezwij sie na priv to dam Ci rozpiske" A co to do diaska, wiedza tajemna czy co ? Duzo ludzi pisze rowniez ze byla na forum ale nie udalo mi sie znalez tego w miare szybko za pomoca wyszukiwarki i zeby bylo w jednym miejscu. Prosze wiec bardzo dla potomnych

Rozpiska pinow licznika z 1996 r:

blue, 26-pin

1 -not used

2 -Buzzer actuation

3 -Terminal 15

4 -Terminal 15

5 -not used

6 -Terminal 61

7 -Handbrake/brake malfunction

8 -ABS direct

9 -Airbag direct

10 -CAT

11 -ABS inverted

12 -Airbag inverted

13 -Right parking light

14 -Ignition lock, S-Contact

15 -Buzzer actuation

16 -not used

17 -not used

18 -Oil pressure 1.8 bar

19 -Terminal 58d

20 -Coolant level

21 -Right turn signal

22 -Main beam

23 -Speedometer input

24 -Brake fluid

25 -Brake pad

26 -Left parking light

yellow, 26-pin

1 -Terminal 58

2 -Terminal 58

3 -Engine-speed signal

4 -A/C compressor

5 -Time - output

6 -Vehicle speed signal 1

7 -Vehicle speed signal 2

8 -Door contact, driver's side

9 -Terminal 30

10 -Terminal 30

11 -not used

12 -Tank warning

13 -Left turn signal

14 -not used

15 -not used

16 -Belt buckle switch

17 -not used

18 -Terminal 31

19 -Terminal 31

20 -Diagnosis wiring

21 -not used

22 -not used

23 -Glow plug indicator lamp

24 -Immobiliser

25 -Fuel gauge sender

26 -Coolant temperature sender

black/grey?, 20-pin

1 -Consumption signal

2 -not used

3 -not used

4 -not used

5 -Ambient temperature

6 -Gear indicator

7 -not used

8 -not used

9 -Coolant level

10 -Hydraulic system pressure

11 -On-board computer - Reset

12 -Radio/telephone - Clock

13 -Radio/telephone - Data

14 -On-board computer, left

15 -Radio/telephone - Enable

16 -Tail lights/dipped beams

17 -Glow plug relay

18 -On-board computer, right

19 -Brake light

20 -not used

black, 4-pin

1 -Oil temperature sender

2 -not used

3 -not used

4 -not used

A tu mam po polsku z auta po 1998 (immo w liczniku i inne kostki)

Wtyczka niebieska T32

Pin Opis

1 Zacisk 15, PLUS

2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego

3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego

4 Wskaźnik podłączonej przyczepy

5 Wskaźnik rezerwy paliwa

6 Poduszka

7 Zacisk 31, Masa czujnika

8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

9 Zacisk 31, Masa

10 Ciśnienie oleju

11 Sygnał obrotomierza

12 Wskaźnik sygnału alternatora, Zacisk 61

13 Wskaźnik podgrzewania świec żarowych (Diesel)

14 Wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego

15 wolny

16 Wskaźnik otwartej tylnej klapy

17 Wskaźnik świateł drogowych, zacisk 56a

18 Wskaźnik kierunkowskazu lewego

19 ABS

20 (Oświetlenie tablicy, zacisk 58b)

21 Sygnał otwartych drzwi

22 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

23 Zacisk 30, plus

24 Zacisk 31, masa

25 Diagnoza przewód K

26 Światło parkowania prawe

27 Światło parkowania lewe

28 Sygnał wejścia do prędkościomierza elektronicznego

29 Wskaźnik układu hamulcowego

30 Styk S

31 Sygnał dźwiękowy zapięcia pasów

32 Wskaźnik ostrzegawczy układu spalinowego

Wtyczka zielona T32A

Pin Opis

1 wolny

2 Cewka czytająca IMMO 1

3 Wskaźnik świateł postojowych

4 Magistrala danych szyny CAN

5 Przewód W

6 Wskaźnik braku płynu spryskiwacza

7 Zużycie klocków hamulcowych

8 Brzęczyk zewnętrzny

9 Zewnętrzny gong

10 Sygnał rezerwy paliwa

11 Sygnał czasu postoju

12 Odłączenie klimatyzacji

13 Wskaźnik hamulca ręcznego

14 Antypoślizg

15 Usterka układu przepustnicy

16 IMMO wyjście

17 Cewka czytająca IMMO 2

18 Sygnał temperatury oleju i ostrzeganie

19 CAN bus High sygnał wej.

20 CAN bus Low sygnał wyj.

21 Sygnał ostrzegawczy temperatury oleju

22 wolny

23 Call key MFA on top

24 Call key MFA below

25 Reset pamięci MFA

26 Input signal for outside temperature

27 CAN bus High-source signal

28 CAN bus Low-source signal

29 CAN bus screen

30 Source signal 2 of the electronic speedometer

31 Wählbereichsanzeige

32 Sygnał zużycia paliwa

Witam Panowie czy majac auto z 98 roku z pelnym fisem i zegarkiem analogowym (12,3,6,9). Kostki niebieska, zielona, czerwona Chcąc zalozyc licznik z roku 99 (biale podswietlanie i zegatek elektroniczny)  wymagana jest przekladka pinow w kostkach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro  ma teraz na cyferblacie analoga ale ma cyfry 3,6,9,12 to nie musi zmieniać pinow w tym momencie oprócz szarej kostki wszystko ma p&p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mój samochód to sedan 1999r bez fisu z analogowym zegarkiem. Podpiełem zegar od 2.5 TDI 920 z cyfrowym zegarkiem. Jestem w połowie przepinania pinów ale w zielonej kostce np. nie mam pinu 10 i 21, są puste. Czyli nie ma rezerwy i czujniku oleju, ktoś miał podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 było w V6 wersja USA

21 i tak byś nie mógł wykorzystać do poliftowego licznika bo w polifcie sygnał z czujnika oleju jest zupełnie inny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhym, no a teraz sytuacja taka że w 15 mam jakieś "światło obrysowe" a wg. schematu z 21 (zielonej kostki, pinu tego nie mam) musze wpiąć do zielonej 15 gdzie znajduje się światło obrysowe.

Drugie pytanie. W takim razie gdzie mam ten kabel od rezerwy?

Edytowane przez nevi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, wszystko ładnie mi dziala ale spalanie pokazuje 51 litrów, coś jest nie halo. Może trzeba coś w vagu ustawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod Pin 25 niebieskiej kostki masz podpięty sygnał spalania?

Jaka jest wartość w kanale 60 adaptacji licznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fazii napisał:

Pod Pin 25 niebieskiej kostki masz podpięty sygnał spalania?

Jaka jest wartość w kanale 60 adaptacji licznika?

25 mam pusty bo wcześniej miałem tam linie k która musiałem przepiąć do zielonej kostki bo nie mogłem się połączyć kompem. 

W grupie 60 miałem 1025 a ustawiłem 1024 (albo odwrotnie, nie pamiętam) bo nie działał mi obrotomierz. 

 

Ogólnie po przepięciu pinów z postu pierwszego (oprócz tych których nie miałem czyli tej rezerwy i oleju) wszystko działa jak należy. Oprócz tego sensora który się cały czas świeci i spalania które cały czas pokazuje 50l w górę 

Edytowane przez nevi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzynce ecu jest beżowa kostka a w niej żółty przewód. Przedłuż i podepnij pod pin 25 niebieskiej kostki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się upewnić, ten żółty wypinamy i ciągnę po niebieska kostkę, tak?

IMG_20181119_095539.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...