Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

53 minuty temu, Fazii napisał:

Lutujesz sobie do niego przewód i ciagniesz do niebieskiej kostki

Okej, właśnie kończę.

Teraz pytanie czy ustawiam coś jeszcze na kompie cos żeby dobrze poakzywalo to spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

okej, wszystko zrobiłem i cacy.  Tylko że teraz z spalania 50l spadło na 15l w górę no ale na 1.9TDI to jednak za dużo. Pewnie trzeba coś w kompie pogrzebać, tak?

 

Druga sprawa że na starym liczniki wskazówka ustawiała się równo na 90 stopni, a tu parę stopni przed. 

Trzecia sprawa to raz mogłem zrobić testy wyjść licznika a teraz już nie moge, pisze że funkcja niedostępna. Czemu? Ani vag-com ani vcds nie da się tego ruszyć. Kabel kkl

 

 

Dodaje filmik podgladaowy jak to działa.

 

 

Edytowane przez nevi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nevi napisał:

okej, wszystko zrobiłem i cacy.  Tylko że teraz z spalania 50l spadło na 15l w górę no ale na 1.9TDI to jednak za dużo. Pewnie trzeba coś w kompie pogrzebać, tak?

na postaju i na sprzegle dane się nie aktualizuja. Pojezdzij trochę na pewno się unormuje. Jakie masz ustawione kodowanie licznika? 

Druga sprawa że na starym liczniki wskazówka ustawiała się równo na 90 stopni, a tu parę stopni przed. 

ktos źle osadzil wskazówkę 

Trzecia sprawa to raz mogłem zrobić testy wyjść licznika a teraz już nie moge, pisze że funkcja niedostępna. Czemu? Ani vag-com ani vcds nie da się tego ruszyć. Kabel kkl

 

 

Dodaje filmik podgladaowy jak to działa.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazi, tak na marginesie to chciałbym Ci podziękować za pomoc bo twoje rady okazały się bardzo pomocne. 

Zanim napisałeś post trochę czytałem o złych wskazaniach liczników na fisie. Zmieniłem jakieś parametry w grupie licznika, kanał 03. Było 100, ustawiłem na 85 i nie wiem czy to coś zmieniło czy nie ale teraz pojechałem 20km od domu, trochę wyprzedzania, trochę normalnej jazdy i mi pokazało spalanie 5,7l/100 na 17 calowych kołach. Wg. mnie to trochę mało realne ale jeśli to działa to zmienie to po zatankowaniu baku do pełna. 

Jeśli chodzi Ci o kodowanie to tam jest coś takiego: 000040 - to może być nie dokładne ale wszędzie są zera i jest jedna czwórka która sam ustawiłem bo ja mam 4 cylindry a było ustawione na 6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, nevi napisał:

Fazi, tak na marginesie to chciałbym Ci podziękować za pomoc bo twoje rady okazały się bardzo pomocne. 

Zanim napisałeś post trochę czytałem o złych wskazaniach liczników na fisie. Zmieniłem jakieś parametry w grupie licznika, kanał 03. Było 100, (w vcds jest podpowiedź jak wyliczyć odpowiednią wartość dla wskazań spalania.) ustawiłem na 85 i nie wiem czy to coś zmieniło czy nie ale teraz pojechałem 20km od domu, trochę wyprzedzania, trochę normalnej jazdy i mi pokazało spalanie 5,7l/100 na 17 calowych kołach. Wg. mnie to trochę mało realne ale jeśli to działa to zmienie to po zatankowaniu baku do pełna. 

Jeśli chodzi Ci o kodowanie to tam jest coś takiego: 000040 - to może być nie dokładne ale wszędzie są zera i jest jedna czwórka która sam ustawiłem bo ja mam 4 cylindry a było ustawione na 6. 

dobrze ustawiłeś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze mam już za sobą. Chyba wszystko jest okej. Nie chcę mi się rozbierać znów tego licznika żeby ustawić ta wskazówkę ;p.

 

A z ciekawości czemu nie mogę zrobić teraz testu zegarów?

 

 

Żeby nie świecił mi się ten sensor to emulator lub czujnik, innego wyjścia nie ma?

Edytowane przez nevi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się coś dziwnego. Odpalam teraz samochód, sensor jak się za każdym razem odpalał to się teraz nie zapalił, myślę sobie w sumie spoko nie zawsze się zapala. Ale patrzę na czujnik temperatury oleju i wskazówka wzrosła, poczekałem minutę i spadła. O co chodzi? :D

received_473975406341693.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik masz od polifta w misce olejowej czy przedliftowy w podstawie filtra oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobra już widzę posta z drugiej strony. 

Głupoty Ci pokazuje po prostu. 

Opcje są trzy:

Emulator - bezsensowny koszt

Wyłączenie czujnika w wsadzie - komunikat nie wyskakuje i wskazówka cały czas leży 

Montaż czujnika w miskę - jak już to z ori czujnikiem a nie z zamiennikiem, który praktycznie działa jak emulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Fazii napisał:

A dobra już widzę posta z drugiej strony. 

Głupoty Ci pokazuje po prostu. 

Opcje są trzy:

Emulator - bezsensowny koszt

Wyłączenie czujnika w wsadzie - komunikat nie wyskakuje i wskazówka cały czas leży 

Montaż czujnika w miskę - jak już to z ori czujnikiem a nie z zamiennikiem, który praktycznie działa jak emulator

A jest jakiś tutorial żeby wyłączyć go we wsadzie? Szukałem, nic konkretnego nie mogłem znaleźć. 

Czujnik dopiero na wiosnę a ten komunikat troche mi bije po oczacb. i przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2018 o 15:40, Fazii napisał:

Możesz i commanderem 

Działa. Zmieniłam z 1A na 0A i wszystko wsio gra. Trzeba pamiętać tylko że kluczyk ze stacyjki trzeba wyjąć, bo ja już po paru próbach zmartwiony wyszedłem z samochodu i wtedy wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki a potem jadę i zdziwienie bo dziala. ;o

Da się zrobić ten test zegarów? Nie wiem czy mi dobrze pokazuje. Raz udało mi się zrobić te testy wyjść ale potem coś zaczelem kodować i od tamtej pory pokazuje że funkcja niedostępna. 

Jeśli wskazówka od temperatury źle pokazuje to trzeba ją przekładać? Czy istnieje jakiś inny sposób.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, nevi napisał:

Działa. Zmieniłam z 1A na 0A i wszystko wsio gra. Trzeba pamiętać tylko że kluczyk ze stacyjki trzeba wyjąć, bo ja już po paru próbach zmartwiony wyszedłem z samochodu i wtedy wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki a potem jadę i zdziwienie bo dziala. ;o

Po zmianie wsadu commanderem najlepiej wypiac niebieską wtyczkę licznika na 15sekund

Da się zrobić ten test zegarów? Nie wiem czy mi dobrze pokazuje. Raz udało mi się zrobić te testy wyjść ale potem coś zaczelem kodować i od tamtej pory pokazuje że funkcja niedostępna. 

A normalnie łączy się vag z licznikiem? 

Jeśli wskazówka od temperatury źle pokazuje to trzeba ją przekładać? Czy istnieje jakiś inny sposób.

Trzeba zdjęć i na nowo osadzić

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazi, tak, łączy się jak należy ale mi się wydaje że jak licznik był ustawiony na 6 cylindrów to było ok ale jak już zmieniłem na 4 to potem tego nie mogłem zrobić. Wydaje mi się że napykalem coś w kanałach 60,61,62 o ile to ma znaczenie. 

 

Aha, i ważna rzecz o której zapomniałem. Przy przepisaniu 6 pinu niebieskiej kostki do 10 pinu zielonej kostki (poduszka bezpieczeństwa) wszystko było ok. Ale w 10 pinie zielonej kostki nic nie było, a wg. rozpiski to rezerwa paliwa która CHYBA mi nie działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pin rezerwy jest tylko w 2.5tdi , już to Fazii pisał parę postów wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doszukałem się tego postu a przeleciałem dobrych parę stron. No dobra, u mnie wszystko działa. Jeszcze raz bardzo wielkie dzięki Fazi Ci za pomoc. 

Mam nadzieję że ta rezerwa będzie działać. Aha! W starym liczniku po przekręceniu zapłonu podświetlenie licznika się zapalało, tutaj tego nie ma. Błąd w podłączeniu czy to po prostu trzeba jakoś włączyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, nevi napisał:

Nie doszukałem się tego postu a przeleciałem dobrych parę stron. No dobra, u mnie wszystko działa. Jeszcze raz bardzo wielkie dzięki Fazi Ci za pomoc. 

Mam nadzieję że ta rezerwa będzie działać.

bedzie jak nie wierzysz to wypnij pin 5 niebieskiej kostki na chwilę 

Aha! W starym liczniku po przekręceniu zapłonu podświetlenie licznika się zapalało, tutaj tego nie ma. Błąd w podłączeniu czy to po prostu trzeba jakoś włączyć? 

W poliftach to jest normalne. 

 

11 godzin temu, nevi napisał:

Fazi, tak, łączy się jak należy ale mi się wydaje że jak licznik był ustawiony na 6 cylindrów to było ok ale jak już zmieniłem na 4 to potem tego nie mogłem zrobić. Wydaje mi się że napykalem coś w kanałach 60,61,62 o ile to ma znaczenie. 

Raczej nie powinno. Ustaw wartości tych kanałów na 0

Aha, i ważna rzecz o której zapomniałem. Przy przepisaniu 6 pinu niebieskiej kostki do 10 pinu zielonej kostki (poduszka bezpieczeństwa) wszystko było ok. Ale w 10 pinie zielonej kostki nic nie było, a wg. rozpiski to rezerwa paliwa która CHYBA mi nie działa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne że po przekręceniu kluczyka świeci czy nie? Bo już się pogubiłem. W starym mi świeciło po przekręceniu stacyjki, w tym nie :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...