Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

1. to co trza by rozebrac ? caly tyl?

2. a jeszcze jedno pytanie odometr w k-can comander to przebieg ? bo w starym liczniku mialem inny, w nowym mam innu a tu inny minimalnie sie rozni od tego co mam w liczniku ale jednak, chcialbym sobie ustawic org przebieg bo jednak wszedzie mam popisane wymiany przy ilu

3. a jak mam licznik z bialym podswietlaniem to na postoju nie powinno mi pokazywac spalania l/h

1. Jeśli chodzi o klapę to niestety tak, ale mi wydaje się, że od zamka powinien iść jakiś przewód. Z tego co kojarzę to w rygiel wchodziła kostka z dwoma przewodami a w zamek z kluczem kostka z 3 przewodami.

Samo przeprowadzenie przewodów do klapy w avancie to droga przez mękę :D

Trzeba ściągnąć całą tapicerkę z klapy + trochę tapicerki już wewnątrz a to ciężko ściągać.

2. ODOMETER = Przebieg.

Jak ustawisz w K+CAN taki jaki miałeś wcześniej to on i tak będzie się nieco różnić, zaokrągli czy coś takiego. W granicach +/- 100km.

3. Nie. Miałem 1/2 FIS VDO, mam pełny FIS też VDO i nie pokazuje w L/H. Prędkości max też nie pokazuje.

---------- Post dopisany at 15:03 ---------- Poprzedni post napisany at 14:52 ----------

Cytat z książki:

9486776006_0cfd5a1be3_o.jpg

9486775756_c3dd6e8bbd_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a nie ma jakiejs jeszcze pamieci a cpu o przebiegu, mam zmasowane klocki a nie wiem czemu na fisie mi wyskakuje o zuzytych klockach takie kolko jakby w nawiasach na pomaranczowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz licznika w b5 nigdziee indziej nie ma info o przebiegu

To coś zle skasowałeś bo ja kiedyś zmasowalem kable w nadkolach o przestało dudnic wiec coś musiałeś poknocic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz licznika w b5 nigdziee indziej nie ma info o przebiegu

To coś zle skasowałeś bo ja kiedyś zmasowalem kable w nadkolach o przestało dudnic wiec coś musiałeś poknocic

a jest roznica w ktorym momencie polaczylem kable do masowania, bo wczesniej widzialem jakies rozpiski do masy, a j te kable ktore do masy polaczyelm zaraz za zegarami i wtedy jedyn kablem puscilem pod dechce i do masy

w nadkolach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja mam pociągnięta instalacje ori i jak się mi przełamał przewód do klocków to zeby mnie nie raziła kontrolka to wyciągnąłem z nadkola zaślepkę i tam są kostki od kontroli klocków i abs i zmostkowalem przewody w kostce i przestało świecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w nadkolach jak pokazałem w poście http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b5-efekt-wymiany-licznika-fis-6227/index406.html#post3712177

ale to jak masz klocki z kablem, jak nie to wystarczy przewód z licznika do masy dać. Może blacha do której się podpiąłeś nie ma masy.

---------- Post dopisany at 23:11 ---------- Poprzedni post napisany at 23:10 ----------

Było kupić VDO :grin::grin::grin::decayed::decayed::decayed::decayed::decayed::grin::grin::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty czekaj bo chyba kontroli klocków się nie masuje tylko zwiera bo właśnie starcie klocka powoduje ze zatopiony w nich drut dotyka tarczy i masę lapie to może właśnie nie masować a mostkowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty czekaj bo chyba kontroli klocków się nie masuje tylko zwiera bo właśnie starcie klocka powoduje ze zatopiony w nich drut dotyka tarczy i masę lapie to może właśnie nie masować a mostkowac

No właśnie nie. Bo by dotykał tylko przy hamowaniu.

Zaufaj mi, jestem inżynierem :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piteros, a Ty w ogóle masz schemat instalacji? Tam naprawdę wszystko ładnie i czytelnie można znaleźć.

Na czerwono są zaznaczone klocki i przewody.

9487603801_f674af6c95_o.jpg

---------- Post dopisany at 23:31 ---------- Poprzedni post napisany at 23:28 ----------

Działa to tak, że zostaje przerwany przewód w jednym lub drugim klocku i masa na licznik przestaje być podawana a licznik rzuca błąd.

W teorii przy hamowaniu to zostaje obrób zwarty i błąd powinien zniknąć, ale w praktyce to po sztucznym zwarciu przewodów błąd mijał dopiero po kolejnym włączeniu zapłonu, więc podczas jazdy gdy wyskakuje błąd i zaczynamy hamować a tym samym zwieramy obwód to błąd nie znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne , mogłem iść na studia a nie do Policji bo teraz już mi się nie chce:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłem iść do woja a nie na studia i teraz też bym odhaczał dni do emerytury. :wink:

Ale teraz to już mi się nie chce bo moje "plecy" już są na emeryturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłem iść do woja a nie na studia i teraz też bym odhaczał dni do emerytury. :wink:

Ale teraz to już mi się nie chce bo moje "plecy" już są na emeryturze.

ja jestem w woju i co z tego, moge liczyc dni ale do 12 lat ;/

bylem u elektryka zeby mi zrobil emulator i mowil ze ten symbol irf530n nie zgadza sie z symbolem na rysunku. ze tu jest polarny a tam nie polarny cos takiego, jak to tam ma byc zeby mi nie spierdo..

a co okladzin to wogole nie zmasowalem bo zapomnialem ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem w woju i co z tego, moge liczyc dni ale do 12 lat ;/

a co okladzin to wogole nie zmasowalem bo zapomnialem ;p

No wiesz, ja w rodzinie mam prawie samych wojskowych w poprzednim pokoleniu, ledwo przed 50 a każdy poszedł na emeryturę.

Tylko mnie głupiemu i pozostałemu kuzynostwu czyli kolejnemu pokoleniu kazali leźć na studia. No, ale jak w końcu system emerytalny Bismarka jebnie, czyli wyłudzanie pieniędzy w postaci kolejnego podatku licząc, że obywatel umrze zanim tam dojedzie, to się wtedy pośmiejemy.

No i sam widzisz dlaczego drze ryja o hamulcach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam taki problem. Otóż jestem po wymianie licznika, stary fis przestał chodzić, wymieniłem na sprawny, ze starego nic nie szło odczytać. Chodzi o to że Fis nie pokazuje mi rezerwy płynu do spryskiwaczy oraz płynu chłodniczego. Czy może być tak że nie było to nigdy podpięte? Jeżeli tak to w jaki to sposób zrobić żeby chodziło?

FIS jest 26 pinowy. Chodzi o to który kabelek do którego styku sprawdzić, przeczyścić a może i dorobić w razie jego braku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja okladziny z jednej strony mam na stale zmasowane w nadkolu bo jest gdzies przerwa w wiazce

co za diabel kazal im scalic w jedno kable od abs i okladzin ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja okladziny z jednej strony mam na stale zmasowane w nadkolu bo jest gdzies przerwa w wiazce

co za diabel kazal im scalic w jedno kable od abs i okladzin ??

Dlatego ja wyciągałem całą wiązkę, w sumie z nadkola tylko dwie wtyczki i w kole to samo, gdzieś 80cm kabla. Tak jak to wcześniej pokazywałem.

ABS działa bo jest super zabezpieczony i to montowałem z powrotem, ale przewody okładziny to kpina.

Uciąłem wtyczki okładzin z obu końców, wlutowałem przewód z jakiegoś urządzenia co żywot skończyło i jest super. Byle przekrój był większy a izolacja porządna, to skutecznie przedłuży żywot przewodów.

UWAGA!!! Nie polecam brać kabli z urządzeń typu suszarka, prostownica, lokówka czy cokolwiek co użytkowała kobieta. Te kable z góry traktować należy jako zepsute. Do urządzeń dla kobiet powinni dawać przewód jak do betoniarki a i ten pewnie baby popsułyby.

Tak przygotowane nowe przewody było trzeba przez uszczelkę gumową przecisnąć, oczywiście jeszcze bez wlutowanych kostek.

Ja zrobiłem małą dziurkę, przeciskałem przewody, wlutowałem kostkę i to zabezpieczyłem klejem (po obu stronach) do uszczelniania szyb bo taki akurat miałem, ważne aby zostawał elastyczny.

Całość paskami zip przymontowałem w kilku miejscach do przewodu ABS i gra gitara.

W sumie można by było wziąć przewód 4 żyłowy w porządnej izolacji i wywalić też ten od ABS zamieniając na nowy, ale akurat nie miałem.

BTW. I tak musiałem po obu stronach bo przecież za łatwo by było gdyby tylko jedna strona padła.

---------- Post dopisany at 14:01 ---------- Poprzedni post napisany at 13:47 ----------

Ja Cię wcale nie namawiam, ale to szybka naprawa. :wink:

Dłużej zajmuje podnoszenie obu stron i ściąganie/zakładanie koła niż operacja na przewodach.

9491969881_3b4caa10aa_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[UWAGA!!! Nie polecam brać kabli z urządzeń typu suszarka, prostownica, lokówka czy cokolwiek co użytkowała kobieta. Te kable z góry traktować należy jako zepsute. Do urządzeń dla kobiet powinni dawać przewód jak do betoniarki a i ten pewnie baby popsułyby.

:polew::polew::polew:

+10 :guma:

skad ja to znam

moja to takie paciorki na przewodach wiaze ze ja bym tak nie umial mimo ze bardzo bym tego chcial

:lol1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One nawet mają końcówki zapobiegające ukręceniu przewodu. NIC Z TEGO.

A facet będzie miał maszynkę do golenia i 30 lat używania później jedyne co go zaskoczy to to, że można wyjąc ostrze i wywalić włosie uzbierane przez lata :D

29101_jak-prostowac-bekon.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem w woju i co z tego, moge liczyc dni ale do 12 lat ;/

a co okladzin to wogole nie zmasowalem bo zapomnialem ;p

No wiesz, ja w rodzinie mam prawie samych wojskowych w poprzednim pokoleniu, ledwo przed 50 a każdy poszedł na emeryturę.

Tylko mnie głupiemu i pozostałemu kuzynostwu czyli kolejnemu pokoleniu kazali leźć na studia. No, ale jak w końcu system emerytalny Bismarka jebnie, czyli wyłudzanie pieniędzy w postaci kolejnego podatku licząc, że obywatel umrze zanim tam dojedzie, to się wtedy pośmiejemy.

No i sam widzisz dlaczego drze ryja o hamulcach ;)

z tego co widze to kazdy wojskowy odradza wojska swoim dzieciom, i kaze na studia isc(moze zeby miec wyzszy stopien :P), ale niestety musze przyznac ze w dzisiejszym wojsku to same plecaki czyli zip-y(znajomosci i plecy)

no a ja juz auto skrecilem dzisiaj nareszczie

zrobione:

-fis

-tempo

-grzane lustra

nawiasem jak podepne lustra to regulacja nie chodzi w calym zakresie nie wiem co wykombinowac, bo nie moge nawet ich ustawic dobrze

a mi wyswietlacz im dluzej chodzi tym bardziej tak jakby gorzej pokazuje

a i o co chodzi juz kilka razy mialem tak ze sensor sie nie zapalazl i temp rosla oleju, dzisiaj tak dlugo sie sens nie wlaczalam ze zgasilem auto i drugi raz odpalilem to kontrolka oliwy sie pokazala i temp spadla co jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...