Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana drazka kierowniczego


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynamy od sciagniecia kol. pozniej odkrecamy dwie srubki (ponizej zaznaczone)

001qkx.th.jpg

nastepnie odkrecamy koncowke od drazka(22mm i 18mm)

002yrg.th.jpg

sciagamy opaski oslony (do wewnetrzej opaski lewego(u mnie) kola bardzo latwo dostac sie od spodu, przy prawym kole( umnie) niestety trzeba sie meczyc od strony kola)

003huw.th.jpg

po sciagnieciu oslony naszym "pieknym" oczom drazek kierowniczy(klucz plaski 38mm - trzeba bylo przerobic 36 ;) )

004icy.th.jpg


odkrecamy, przykrecamy nowy i skladamy wszystko do kupy. po skrecaniu udajemy sie na ustawinie zbierznosci. przy ustawiniu zbierznosci czasami przestawi sie czujnik kata( G85) ustawienia kierownicy(tak bylo u mnie,). objawy byly takie ze jadac z predkoscia 110km/h mrugala kontrolka ESP i autko hamowalo. wystarczy zrobic adaptacje tego czujnika.

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes,
Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 ° (najprawdopodobniej tu bedzie inna wartosc), tolerancja (kola prosto): ±5.0 °
[Done, Go Back]

Adaptacja (przy wyprostowanych kolach/ustawionej kierownicy)
[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]

[basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaqb mam pytanko jak oceniasz dostęp płaskim kluczem 38 do odkręcenia drążka kierowniczego od listwy. Którędy podejść i jak manewrować przecież nie małym kluczem?

Zapewne ten klucz VAG 1923 (Hazet: 2526-38) rozwiązuje temat

http://www.hazet.de/produkte/online-katalog/artikel/neuheitenaktionsartikel/aktions-sonderartikel/4000896158539/

Kręcenie płaskim (zwykłym kluczem) jakoś sobie nie wyobrażam.

Klucz Hazet'a to koszt ok. 100zł - ewentualne zastępstwo to kupic klucz 38 obciąc go, wykonać w nim otwór pod nasadkę 10 pod przedłużkę 1/2" do grzechotki (to chyba najmniejsza nasadka z serii 1/2") przełożyć i obspawać z dwóch stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to nie jest to bardzo mocno skecone i plaskim 38 podejdziesz. wystarczy skrcic kierownice ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy przy wymianie drążka kierowniczego to potrzebny klucz 36 czyli odkręcić nim stary a w nowym nie ma żadnej różnicy? Chodzi o wymiar klucza ;)

Sorry ze drugi post pod pierwszym ale na tel pisze. Jak byście mogli to zaktualizowałem byście fotki. I jak będę odkręcal ten Drążek to trzeba gdzieś z drugiej strony przytrzymać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy jest jakaś różnica w tych drążkach?

TD-134-IMG-201508111614013570-JPG-12-515

TD-35-00352597201-BMP-515Wx515H.jpg

Wedle strony oba są do mojego modelu i oba pasują na stronę prawa/lewa. To tylko różnica wizualna czy jak? I czy ktoś stosował drążki MOOG stosunkowo tanie ok. 80zł w porównaniu do lemfa +/- 130zł wygląd pierwszy, ok. 200zł wygląd drugi?

Edytowane przez mariuszbyd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jakoś potwierdzone , że ten pierwszy drążek jest lepszy?To dlaczego ten niby bez gumy jest 30% droższy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2016 o 13:43, krzysiekml napisał:

ten pierwszy jest z gumą i mniej przenosi drgań na kierownicę

Mam do wymiany drążek kierowniczy, czy rozwinie ktoś powyższą wypowiedz? Screeny niestety już wygasły.

Które modele to "lepsze" drążki z gumą? Prośba o jakieś info, które lepsze jakościowo modele można wybrać :)

Edytowane przez panfranek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...