Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem od niedawna posiadaczem a4 b6 2.5 tdi 163KM 2002r ze skrzynia Multitronic . Przymieżam sie do kompleksowego servisu tzn. wymiany olei filtrów itp.

Czy ktoś z was wymieniał już olej w takiej skrzyni ? lub wie ile oleju mieści sie w niej ? i gdzie mozna dostac filt ?

Zamiezam uzyc oleju Castrol TRANSMAX link CASTROL TRANSMAX DEX3 MULITIVEHICLE 1L DĄBROWA (4292958054) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Czy ten olej bedzie odpowiedi do AUDI ?

Dzieki i czekam na odpowiedzi

kolego. Zadnego go.na nie lej do tej sktzyni. Tylko ori olej. Nawet w aso wymiana to nie igromne pieniadze. Wiem, mialem podobe Audi jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie upierając się w ostateczności na ori olej :wink: - to kolega Przemek chyba nawet nie przeczytał gdzie tego Transmaxa można stosować :facepalm:

Wystarczyło przeczytać podwieszony post :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem czytałem i post i specyfikacje tego oleju na stronie castrol link Transmax A CVT | Castrol Polska | Produkty | Strona Główna

i myslałem ze ten bedzie sie nadawać. Jak widać kto pyta nie bładzi :)

OK no wiec polecacie aso, a moze ktos juz wymieniał i wie jaki jest koszt takiej wymiany w servisie aaaa i tak na marginesie czytałem ze ci z servisow tez nie wiedza co lac do takich skrzyni :P i czesto gesto po takich wymianach dochodzi do uszkodzenia skrzyni .

ok ale skoro juz mam jechac do servisu to polecacie jakis ? moze ktoś zna kolo Rzeszowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jedź do wielkopolski do Bart-sa. Robi to lepiej niż ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za daleko jak dla mnie :P nie chce mi sie tyle jechac zeby olej zmienić

Znalazłem ten odpowiedzi olej na allegro FEBI OLEJ PRZEKŁADNIOWY DO PRZEKŁADNI CVT ŻÓŁTY 1L (4346357691) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Dokonam wymiany samemu opis podany w poscie jest bardzo prostym umiejetnosci tez jakieś sa :P zreszta olej to chyba prawie kazdy normalny fecet umie zmienic :D tylko dalej nie wiem ile mniej, wiecej zamowic tego oleju a chciał bym to zrobic za jednym razem bo mogł bym spuscic stary i zmierzyc ile go tam bylo a pozniej czekac na dostawe i wlac tyle samo lub do jakiegos tam korka przelotowego.

Ktoś wie ile litrow mam kupic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po raz kolejny ktoś Ci mówi coś a Ty ciągle brniesz w złym kierunku. I widać że nie zadałeś sobie trudu przeczytania od A do Z pierwszego postu. Tam jest nawet fabryczne oznaczenie tego oleju a Ty swoje i nadal jakieś FEBI wklejasz..

tu masz prawidowy:

ORYGINALNY OLEJ DO SKRZYNI MULTITRONIC ATF AUDI (4306044790) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. to ten.

Skoro nawet pracownicy ASO mają problemy z prawidłową procedurą wymiany ATF to Ty wymienisz go poprawnie? Wymiana oleju w przekładni CVT to nie to samo co wymiana oleju w silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tego Transmaxa to ten wrzuciłeś linka z Allegro a ten ze strony Castrola to nie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Bart-s napisał

"Przy sprawnej przekładni – stosujemy jedynie statyczną (spuszczając płyn przy pomocy korka upustowego). Tym sposobem pozbywamy się mniej więcej 60% starego oleju, reszta pozostaje w układzie hydraulicznym i po wymianie miesza się z nowym ATF – jest to jednak zupełnie wystarczające jeśli ze skrzynią nic się nie dzieje.

Wiec ja nie widzę powodu dlaczego nie mógł bym tego sam zrobić w swoim garażu. ok co do oleju fak myliłem sie, nie postarałem sie zeby znalesc odpowiedni dzieki za link slo do orginalnego oleju. Teraz pozostaje mi tylko kwestia ile tego oleju potrzebuje do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Ropczycach( nie daleko Ciebie) w firmie bodajże automatix kiedyś wymieniłam olej, jeśli nic złego nie dzieje sie ze skrzynia to jedz tam śmiało, jeżeli coś szwankuje w drogę i do Wrzesni do Bartka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem od niedawna posiadaczem a4 b6 2.5 tdi 163KM 2002r ze skrzynia Multitronic . Przymieżam sie do kompleksowego servisu tzn. wymiany olei filtrów itp.

Czy ktoś z was wymieniał już olej w takiej skrzyni ? lub wie ile oleju mieści sie w niej ? i gdzie mozna dostac filt ?

Zamiezam uzyc oleju Castrol TRANSMAX link CASTROL TRANSMAX DEX3 MULITIVEHICLE 1L DĄBROWA (4292958054) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Czy ten olej bedzie odpowiedi do AUDI ?

Dzieki i czekam na odpowiedzi

Jaki przebieg? Popraw profil - masz wpisanego Tip-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 litrów wchodzi do całej skrzyni czy to jest akurat te 60 % które uda mi się spuścić z samej skrzyni jak wspominał Bart -s ?

---------- Post dopisany at 19:30 ---------- Poprzedni post napisany at 19:18 ----------

Przebieg 230 000 raczej wiarygodny auto naprawdę utrzymane od 1 właściciela w kraju sam osobiście ściągał 6 - 7 lat temu z Itali. A co do profilu to jak zakładałem konto byłem przekonany że to skrzynia tiptronic ;) później chciałem zmienić ale się nie dało

---------- Post dopisany at 19:34 ---------- Poprzedni post napisany at 19:30 ----------

W Ropczycach( nie daleko Ciebie) w firmie bodajże automatix kiedyś wymieniłam olej, jeśli nic złego nie dzieje sie ze skrzynia to jedz tam śmiało, jeżeli coś szwankuje w drogę i do Wrzesni do Bartka.

Zeczywiście blisko mnie jest ta miejscowość sprawdze to dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 litrów wchodzi do całej skrzyni czy to jest akurat te 60 % które uda mi się spuścić z samej skrzyni jak wspominał Bart -s ?

Całkowita ilość oleju w skrzyni i układzie chłodzenia to 7,3L. 5 litrów jest potrzebne do wymiany statycznej.

---------- Post dopisany at 20:38 ---------- Poprzedni post napisany at 20:37 ----------

Przebieg 230 000 raczej wiarygodny auto naprawdę utrzymane od 1 właściciela w kraju sam osobiście ściągał 6 - 7 lat temu z Itali. A co do profilu to jak zakładałem konto byłem przekonany że to skrzynia tiptronic ;) później chciałem zmienić ale się nie dało

No to teraz filtrów nie ruszasz tylko na następną wymianę ATF przypada kapitalka skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także stałem się jednym z wielu zadowolonych klientów Bartka. Moje autko pojechało coprawda tylko na wymianę dwumasu i oleju, a skończyło się praktycznie na generalnym remoncie. Normalnie byłaby załamka ale podejście Bartka i chęć pomocy całkowicie mnie wyluzowało. Ja ze swojej strony chciałbym jeszcze raz bardzo Ci podziękować Bartku za perfekcyjnie zrobioną robotę. Skrzynia wreszcie chodzi tak, jak powinna. Tak więc, mogę z czystym sumieniem polecić usługi Bartka. Jeszcze raz wielkie dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem właśnie do Ropczyc do firmy Automatix, pytalem o koszt wymiany tego oleju powiedziano mi w granicach 400-450 zl ale nie jest to orginalny olej audi tylko o takich samych parametrach co o tym sadzicie? Czy wymienic w warsztacie na nie ogrinalny o tych samych parametrach czy samemu wymienic tak zwane 60% uzywajac metody opisanej przez bart-s i uzywajac tego orginalnego oleju co podesłał mi link slo ORYGINALNY OLEJ DO SKRZYNI MULTITRONIC ATF AUDI (4306044790) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem u nich mając swój olej, za wymianę zapłaciłem 100 zł, było to rok temu. Widzę, że wciąż wahasz się odnośnie oleju, powiem Ci tak jak większość użytkowników tych skrzyń TYLKO ORI, wiem że drogo jak za 1l oleju, ale lepiej wiedzieć na czym się stoi. Zresztą jak już napisał Bartek nie długo czeka Cię zapewne kapitalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie nabyłem niedawno audi a4 b6 ze skrzynia multitronic FYU, samochod ma pewien problem .

Skrzynia przechodzi w trym awaryjny i ma objawy jakby slizgało się sprzęgło. Dodam że bieg R działa bez problemu.

Ktoś już może borykał się z takim problem?

Z góry dziękuję za wszystkie rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eszz Rzeszów... znów będzie narzekanie na kilometry :grin:

Maćku - za mało danych podałeś. W pierwszym poście masz telefon - dzwoń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

podzielę się swoim problemem.

Po przeczytaniu całego wątku wszystko wskazuje na sterownik, z tym że mam jeszcze kilka objawów, którymi chciałbym się podzielić bo może kogoś z Was to też spotka (tfu tfu oby nie)

Logi:

Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: AKP\01J-927-156.clb

Oznaczenie elementu: 8E4 910 155 A HW: 01J 927 156 HT

Komponent i/lub wersja: V30 01J 2.0l PD RdW 0010

Kodowanie: 0000001

Kod serwisu: WSC 33073 133 80214

VCID: 275D025C96C48126F59-8072

Znaleziono 1 błąd:

001798 - Czujnik trybu pracy (P/N/D itd..) skrzyni biegów (F125)

P0706 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 0

Częstość błędu: 12

Wew.licznik błędów: 255

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2064.00.00

Czas: 00:00:00

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 96 /min

Obroty silnika: 0 /min

(bez jednostek): 1.0

Moment obrotowy: -28.0 Nm

Temperatura: 46.0*C

Uch.przepust.: 0.0*

Bity binarnie: 0001 0 0

Czyli mrygające kontrolki PRNDS.

Zauważyłem, że błąd wywołuje się przy zmianie biegu z R na P. Po zmianie biegu z N na R czerwona otoczka na R nie podświetla się (czasami się podświetla czasami nie - to nie jest tak ze zawsze błąd wyskakuje).

Jak wrócę na N to kontrolka N pali się normalnie i dalej przy zmianie na D, S albo manual też wszystko jest ok.

Jeśli zmienię z R na P to wtedy PRNDS zaczyna mrygać.

Po zgaszeniu auta (z mrygającymi kontrolkami) i odczekaniu kilku godzin (nocy) odpalam auto i powoli zmieniam biegi z P na D. Po przejechaniu 50 metrów kontrolki przestają mrygać i D pali się już normalnie.

Co mnie najbardziej wystraszyło, przy mrygających kontrolkach przy hamowaniu do 0km/h auto mi nie wysprzęgliło. Po prostu samo zgasło w momencie zatrzymania jak bieg był na D (sytuacja wystąpiła 3 razy przy gwaltowniejszym hamowaniu z predkosci 30-40km/h).

Od jakiegoś czasu auto uziemione :(

Bart - masz pomysł?

P.S. Autko ma 180tys, akurat muszę wymienić w nim ATF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart - masz pomysł?

Tak... Przyjeżdżaj :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...