Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Bartku miałeś taki przypadek że podczas wbijania drugi raz R np. na parkingu podczas parkowania, było czuć mocne uderzenie? Tak jakby gdzieś ciśnienie nie schodziło. Nowe sprzęgło, podmieniony sterownik hydrauliczny i dalej to samo.

Dzwoń po południu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dwa pytania, jaka strzykawka nabijacie olej do multi? Chodzi o koncowke, macie wąż gumowy? Jak tak to jaka srednica?

Druga sprawa czy aktualizacja softu wplywa na lepszy komfort jazdy czy to raczej dla użytkownika nie ma znaczenia i auto zachowuje sie dokladnie tak samo a tylko skrzynia mniej cierpi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do napełnienia skrzyni olejem nie używa się strzykawki.

Aktualizacja oprogramowania nie ma nic wspólnego z komfortem jazdy - poprawia błędy lub koryguje sterowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym to można napełnić?

Edytowane przez rafal1435
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam strzykawke pół litrowa ale bardziej chodzi mi o tą końcówkę bo przecież jak odkręcić się śrubę to ważne wchodzi 10cm i coś go blokuje więc podejrzewam że jak wstrzykne olej to on porostu wyleci mi na rece

Końcówka do skrzyni musi być odpowiednio zarobiona (ustawiając wąż pionowo - tak jak napisałeś, poleci Ci na ręce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz może zdjęcie takiej końcówki? A gdybym wziął na tyle gruby wąż że wszedł by na styk do otworu kontrolnego?

W okolicy nikt nie chce się tego podjąć a nie mam na tyle dużo czasu by jechać do Sopy tym bardziej że chce zmienić olej 2x jeszcze a to są koszta co by nie patrzec

Edytowane przez rafal1435
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę kombinował, zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam już 10litrow oliwy z millersa na płukanie bo ostatnio wyleciał taki syf że szkoda słów.
Druga sprawa nie działaja mi przełączniki na kierownicy, ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak?

Poddałem sie :) za dwa tygodnie bo wczesniej nie maja czasu pojade do serwisu i mi to zmienia

martwi mnie jeszcez fakt czemu nie chodza guziki na kierownicy

Edytowane przez rafal1435
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martwi mnie jeszcez fakt czemu nie chodza guziki na kierownicy

Podeślij mi na mejla wlepę serwisową. Zrób też autoskan vcdsem - zapisz do pliku tekstowego i też podeślij ([email protected])

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martwi mnie jeszcez fakt czemu nie chodza guziki na kierownicy

Podeślij mi na mejla wlepę serwisową. Zrób też autoskan vcdsem - zapisz do pliku tekstowego i też podeślij ([email protected])

Wlepa serwisowa to to z książki serwisowej? Nie wiem czy to ma znaczenie bo skrzynia podobno była 3 lata temu wymieniana i ciort wie co tam siedzi za trup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martwi mnie jeszcez fakt czemu nie chodza guziki na kierownicy

Podeślij mi na mejla wlepę serwisową. Zrób też autoskan vcdsem - zapisz do pliku tekstowego i też podeślij ([email protected])

Wlepa serwisowa to to z książki serwisowej? Nie wiem czy to ma znaczenie bo skrzynia podobno była 3 lata temu wymieniana i ciort wie co tam siedzi za trup

Tak - wlepa z książki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąż z szprycy 1 l dostępnej w wiekszości sklepów pasuje do otworu wlewowego ciasno ze prawie nic nie wylatuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąż z szprycy 1 l dostępnej w wiekszości sklepów pasuje do otworu wlewowego ciasno ze prawie nic nie wylatuje

Tak, a teraz pomyśl jak dolewając olej sprawdzisz jego właściwy poziom ??? Czy dolewanie oleju przy odpalonym aucie i właściwej temperaturze nic Ci nie mówi ???

Tu właśnie chodzi o jego przelanie przy odpowiednich parametrach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nalewałem litrową strzkawka z gumowym wężykiem, nigdzie go nie zaginałem tylko wsadziłem w otwór i wstrzykiwałem, kapło moze pare kropli tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąż z szprycy 1 l dostępnej w wiekszości sklepów pasuje do otworu wlewowego ciasno ze prawie nic nie wylatuje

Tak, a teraz pomyśl jak dolewając olej sprawdzisz jego właściwy poziom ??? Czy dolewanie oleju przy odpalonym aucie i właściwej temperaturze nic Ci nie mówi ???

Tu właśnie chodzi o jego przelanie przy odpowiednich parametrach ;)

szczerze mówiąc nie widze zwiazku... zanim olej nagrzeje sie do 35*C to już masz wszystko wlane i czekasz do 40*C i zakrecasz korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam problem z multitronic, dziś wsiadłem do auta i wszystko było normalnie przejechałem 8 km stanąłem zrobiłem na P i zaczęły wszystkie pozycje mrugać na czerwono.

Podjechałem do kumpla na kompa i wyrzucił następujące błędy:

17090-czujnik położenia drążka wyboru biegów błąd stały

18226-zawór regulacji ciśnienia 2,usterka elektryczna błąd nie ciągły

18165-napięcie zasilania 30,przerwa w obwodzie błąd nie ciągły

18258-usterka komunikacji can ze sterownikiem silnika błąd nie ciągły

17114-nie prawidłowe położenie biegu-bieg nie odpowiada położeniu drążka błąd nie ciągły

18148-temperatura sprzęgła błąd nie ciągły

Po skasowaniu wszystkich błędów zostaje tylko błąd stały 17090 po dłuższej jeździe wywala te błędy co wypisałem wyżej.

Po przeczytaniu encyklopedii podejrzewam że padł sterownik skrzyni. Proszę was doświadczonych forumowiczów o wypowiedź się na ten temat.

Witam ponownie, czy nikt nie jest w stanie mi pomóc ?

Edytowane przez Arti_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy skrzyni multi


I mnie chyba dopadły problemy ze skrzynią, muszę podjąć decyzję co dalej z autem-ale najpierw chciałbym zasięgnąć rady bardziej doświadczonych w temacie.


Pacjent-A4 B6 1.9 tdi AVF 2003, aktualnie 164k mil, skrzynia wymieniana na gwarancji w 2005 przy przebiegu 33k mil plus sterownik na nowy oryginalny około przebiegu 125k-130k mil razem z wymianą oleju, wcześniej wg książki serwisowej wygląda na to, że też był wymieniany na czas-auto utrzymane przez poprzednich właścicieli dość dobrze


Teraz do rzeczy:


Mam auto od trochę ponad roku, nigdy nie miałem z nim problemów. NIepokoi mnie natomiast poszarpywanie, które prawdopodobnie dochodzi ze skrzyni-mianowicie przy delikatnym przyspieszaniu, gdy obroty silnika oscylują w zakresie 1300-1700 i jadę ze stałą prędkością jest ok, natomiast przy dodaniu gazu jest szarpnięcie i później auto już jedzie jak powinno. W trybie Sport problem nie występuje (albo nie zaobserwowałem ze względu na podwyższone obroty w tym trybie).


Występuje to odkąd kupiłem auto, ale ostatnio jakby się nasiliło. Poza tym błędów brak (wariant pesymistyczny-mój viaken nie chce ich czytać), brak jakiegokolwiek mrugania albo świecenia na FISie. Problem nie występuje na zimnym oleju w skrzyni, dopiero po przejechaniu kilku km.


Czytałem chyba wszystko odnośnie multi na forum, ale to już jakiś czas temu i objawy wyglądają podobnie do objawów użytkownika czaki22 z pierwszej strony wątku. Druga sprawa, że do wymiany oleju w skrzyni zostało mi niecałe 2k km-czy wymiana może pomóc? Nie chcę się pchać w zbędne koszty, tym bardziej, że jakakolwiek naprawa skrzyni wyniesie mnie ok 70% wartości auta, a nie planuję jeździć nim dłużej niż pół roku.


Dodam jeszcze, iż natężenie prądu sterującego sprzęgłem do przodu wynosi ok 0.260A-0.265A ( nie pamiętam dokładnie, jakiś czas temu sprawdzałem, poza tym inne parametry były w normie.


Z góry dzięki za pomoc i komentarze

Edytowane przez Robert West
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam problem z multitronic, dziś wsiadłem do auta i wszystko było normalnie przejechałem 8 km stanąłem zrobiłem na P i zaczęły wszystkie pozycje mrugać na czerwono.

Podjechałem do kumpla na kompa i wyrzucił następujące błędy:

17090-czujnik położenia drążka wyboru biegów błąd stały

18226-zawór regulacji ciśnienia 2,usterka elektryczna błąd nie ciągły

18165-napięcie zasilania 30,przerwa w obwodzie błąd nie ciągły

18258-usterka komunikacji can ze sterownikiem silnika błąd nie ciągły

17114-nie prawidłowe położenie biegu-bieg nie odpowiada położeniu drążka błąd nie ciągły

18148-temperatura sprzęgła błąd nie ciągły

Po skasowaniu wszystkich błędów zostaje tylko błąd stały 17090 po dłuższej jeździe wywala te błędy co wypisałem wyżej.

Po przeczytaniu encyklopedii podejrzewam że padł sterownik skrzyni. Proszę was doświadczonych forumowiczów o wypowiedź się na ten temat.

Witam ponownie, czy nikt nie jest w stanie mi pomóc ?

Wygląda na sterownik...

Witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy skrzyni multi
I mnie chyba dopadły problemy ze skrzynią, muszę podjąć decyzję co dalej z autem-ale najpierw chciałbym zasięgnąć rady bardziej doświadczonych w temacie.
Pacjent-A4 B6 1.9 tdi AVF 2003, aktualnie 164k mil, skrzynia wymieniana na gwarancji w 2005 przy przebiegu 33k mil plus sterownik na nowy oryginalny około przebiegu 125k-130k mil razem z wymianą oleju, wcześniej wg książki serwisowej wygląda na to, że też był wymieniany na czas-auto utrzymane przez poprzednich właścicieli dość dobrze
Teraz do rzeczy:
Mam auto od trochę ponad roku, nigdy nie miałem z nim problemów. NIepokoi mnie natomiast poszarpywanie, które prawdopodobnie dochodzi ze skrzyni-mianowicie przy delikatnym przyspieszaniu, gdy obroty silnika oscylują w zakresie 1300-1700 i jadę ze stałą prędkością jest ok, natomiast przy dodaniu gazu jest szarpnięcie i później auto już jedzie jak powinno. W trybie Sport problem nie występuje (albo nie zaobserwowałem ze względu na podwyższone obroty w tym trybie).
Występuje to odkąd kupiłem auto, ale ostatnio jakby się nasiliło. Poza tym błędów brak (wariant pesymistyczny-mój viaken nie chce ich czytać), brak jakiegokolwiek mrugania albo świecenia na FISie. Problem nie występuje na zimnym oleju w skrzyni, dopiero po przejechaniu kilku km.
Czytałem chyba wszystko odnośnie multi na forum, ale to już jakiś czas temu i objawy wyglądają podobnie do objawów użytkownika czaki22 z pierwszej strony wątku. Druga sprawa, że do wymiany oleju w skrzyni zostało mi niecałe 2k km-czy wymiana może pomóc? Nie chcę się pchać w zbędne koszty, tym bardziej, że jakakolwiek naprawa skrzyni wyniesie mnie ok 70% wartości auta, a nie planuję jeździć nim dłużej niż pół roku.
Dodam jeszcze, iż natężenie prądu sterującego sprzęgłem do przodu wynosi ok 0.260A-0.265A ( nie pamiętam dokładnie, jakiś czas temu sprawdzałem, poza tym inne parametry były w normie.
Z góry dzięki za pomoc i komentarze

Niestety remont :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Bart-S za odpowiedz.

Czyli to co podejrzewałem, ale chciałem się jeszcze upewnić.

Szkoda, komfort jazdy multi jest naprawdę wysoki, ale poziom usterkowości tragiczny.

Pytanie do kolegów mieszkających w UK-robił może ktoś tu na wyspach swapa na manual?

Jeśli tak to czy macie jakiś sprawdzony warsztat, który by się tego podjął?

Z góry dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez Robert West
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jak większość zainteresowanych, piszących w tym temacie, mam problem z Multitronikiem.

Jest to A4 B6 z 2001 roku - skrzynia wydaje mi się, że 01J. silnik 1.8T 150HP. Wymiana oleju była zaniedbana przez poprzedniego właściciela, wymieniłem go od razu po zakupie. Teraz przebieg samochodu ok 190 tyś (potwierdzone w ASO).

Co się dzieje.

  1. Na zimnym silniku raczej nie czuj nic niepokojącego, ale po krótkiej przejażdżce zaczyna troszkę szarpać. Przyspieszając delikatnie, przy obrotach ok 1800prm, występuje cykliczne poszarpywanie - co ok 2 może 3 sekundy. (obroty nieco się zwiększają)
  2. Raz na czas zdarzy się, że szarpnie mocno. Np, nawet jak dodam gazu tak, że obroty wchodzą na ok 2800 czuć skok bardzo mocny skok i mocne szarpanie.
  3. Kiedy ruszam po odpaleniu samochodu (nie ważne czy stał całą noc, czy 10 minut), zawsze słychać chrobotnięcie... (obawiam się, że nic dobrego to nie wróży...)
  4. Co zauważyłem, to gdy ostatnio była deszczowa pogoda i było zimniej (ok 18 stopni i bez słońca), to tego mocnego szarpania nie doświadczyłem... (Tutaj się zastanawiam, czy cześć przyczyn poszarpywania nie leży gdzie indziej?)

Dzisiaj mi przyszedł kabelek, ale zrobiłem logi tylko na częściowo rozgrzanym silniku, bo dodatkowo padł mi czujnik hamulca i do wymiany wole się nie narażać niebieskim, ani stwarzać niebezpieczeństwa na drodze...

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...