Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Tak samo przy ruszaniu zalozmy stoje na N

To chyba nie jest zdrowe dla skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam kupilem a4 b7 2.0tfsi z multitronicem i mam takie pytanie przy wolnej jezdzie na D i dochamowywaniu samochodu (przejazd przez ciasna dluga brame) samochod takjakby skacze nie jedzie plynnie tylko ma takie szarpniecia do przodu jak bym mu dodal gazu i magke puscil czego nie robie bo dochamowywuje go hamulcem nie wiem jak to opisac przy normalnej jezdzie jest ok nic sie nie dzieje. Czy jest to normalne zachowanie tej skrzyni czy zaczyna niedomagac ? Tak samo przy ruszaniu zalozmy stoje na N przelaczam na D puszczam hamulec czasami samochod odrazu rusza bez dodania gazu czasami chwile tak postoi i dopiero rusza. Do tej pory jezdzilem samochodami ze zwyklymi automatami i tak nie bylo dlategk to wydaje mi sie dziwne. Z gory przrzepraszam jezeli podobny problem byl juz opisany.

Ma znaczenie czy jest ciepły czy zimny?

Te szarpniecia wystepuja po rozgrzaniu samochodu na zimnym nie zauwazylem tego. Z kolei to ruszanie z opoznieniem i na zimnym i na rozgrzanym jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo przy ruszaniu zalozmy stoje na N

To chyba nie jest zdrowe dla skrzyni?

To zależy co dokładnie autor miał na myśli.

Witam kupilem a4 b7 2.0tfsi z multitronicem i mam takie pytanie przy wolnej jezdzie na D i dochamowywaniu samochodu (przejazd przez ciasna dluga brame) samochod takjakby skacze nie jedzie plynnie tylko ma takie szarpniecia do przodu jak bym mu dodal gazu i magke puscil czego nie robie bo dochamowywuje go hamulcem nie wiem jak to opisac przy normalnej jezdzie jest ok nic sie nie dzieje. Czy jest to normalne zachowanie tej skrzyni czy zaczyna niedomagac ? Tak samo przy ruszaniu zalozmy stoje na N przelaczam na D puszczam hamulec czasami samochod odrazu rusza bez dodania gazu czasami chwile tak postoi i dopiero rusza. Do tej pory jezdzilem samochodami ze zwyklymi automatami i tak nie bylo dlategk to wydaje mi sie dziwne. Z gory przrzepraszam jezeli podobny problem byl juz opisany.

Ma znaczenie czy jest ciepły czy zimny?

Te szarpniecia wystepuja po rozgrzaniu samochodu na zimnym nie zauwazylem tego. Z kolei to ruszanie z opoznieniem i na zimnym i na rozgrzanym jest tak samo.

Po wrzuceniu D odczekaj zawsze 2 sekundy zanim puścisz hamulec. Przetestuj w takich warunkach i zobacz czy ten objaw (nie ruszanie) nadal występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo przy ruszaniu zalozmy stoje na N

To chyba nie jest zdrowe dla skrzyni?

To zależy co dokładnie autor miał na myśli.

Po wrzuceniu D odczekaj zawsze 2 sekundy zanim puścisz hamulec. Przetestuj w takich warunkach i zobacz czy ten objaw (nie ruszanie) nadal występuje.

Dojezdzajac do wjazdu caly czas jade na D takze nie zmienim nic i to szarpanie wystepuje, jade ulica z normlana predkoscia io wjezdzam w brame przez ktora praktycznie przejezdzam na delikatnym hamulcu i wtedy wystepuje to szarpanie jak gdzies dojezdzam np na parkingu do poprzedajacego mnie samochodu i hamuje tez jest takie szapanie do przodu.

Chodzi mi o to ze dojedzam na swiatla zatrzymuje auto wlaczam N swiatlo sie zmienia wlaczam D i ruszam, dobrze robie ?

Edytowane przez waszka332
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo przy ruszaniu zalozmy stoje na N

To chyba nie jest zdrowe dla skrzyni?

To zależy co dokładnie autor miał na myśli.

Po wrzuceniu D odczekaj zawsze 2 sekundy zanim puścisz hamulec. Przetestuj w takich warunkach i zobacz czy ten objaw (nie ruszanie) nadal występuje.

Dojezdzajac do wjazdu caly czas jade na D takze nie zmienim nic i to szarpanie wystepuje, jade ulica z normlana predkoscia io wjezdzam w brame przez ktora praktycznie przejezdzam na delikatnym hamulcu i wtedy wystepuje to szarpanie jak gdzies dojezdzam np na parkingu do poprzedajacego mnie samochodu i hamuje tez jest takie szapanie do przodu.

Chodzi mi o to ze dojedzam na swiatla zatrzymuje auto wlaczam N swiatlo sie zmienia wlaczam D i ruszam, dobrze robie ?

Tak pod warunkiem, że nie robisz tego za szybko (mam na myśli ruszanie). Używanie N wpływa pozytywnie na żywotność skrzyni a dokładniej sprzęgła ale jeśli robisz to nieumiejętnie to jeszcze bardziej ją katujesz - lepiej wtedy zostawiać na D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo przy ruszaniu zalozmy stoje na N

To chyba nie jest zdrowe dla skrzyni?

To zależy co dokładnie autor miał na myśli.

Po wrzuceniu D odczekaj zawsze 2 sekundy zanim puścisz hamulec. Przetestuj w takich warunkach i zobacz czy ten objaw (nie ruszanie) nadal występuje.

Dojezdzajac do wjazdu caly czas jade na D takze nie zmienim nic i to szarpanie wystepuje, jade ulica z normlana predkoscia io wjezdzam w brame przez ktora praktycznie przejezdzam na delikatnym hamulcu i wtedy wystepuje to szarpanie jak gdzies dojezdzam np na parkingu do poprzedajacego mnie samochodu i hamuje tez jest takie szapanie do przodu.

Chodzi mi o to ze dojedzam na swiatla zatrzymuje auto wlaczam N swiatlo sie zmienia wlaczam D i ruszam, dobrze robie ?

Tak pod warunkiem, że nie robisz tego za szybko (mam na myśli ruszanie). Używanie N wpływa pozytywnie na żywotność skrzyni a dokładniej sprzęgła ale jeśli robisz to nieumiejętnie to jeszcze bardziej ją katujesz - lepiej wtedy zostawiać na D.

Staram sie szybciej wlaczyc D nie robie tak ze właczam D i odrazu gaz. Bart-S jeśli mozna napisze pw bo mam kilka pytan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy pytanko bo czeka mnie wymiana oringu pokrywy napedu przedniej osi w multi tam gdzie jest mechanizm roznicowy i pytanko tam jest inny olej jak w skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy pytanko bo czeka mnie wymiana oringu pokrywy napedu przedniej osi w multi tam gdzie jest mechanizm roznicowy i pytanko tam jest inny olej jak w skrzyni ?

Tak - dyferencjał ma swój własny olej (przekładniowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S

Rozmawiałem z Tobą tydzień temu o aktualizacji skrzyni CS na softa 3031, byłem w ASO WWa Centrum Połczyńska... Panowie specjaliści powiedzieli że aktualizacja nie jest możliwa :/

.

.

.

Tak więc do zobaczenia po nowym roku na kompleksową akcje wymiany oleju oraz aktualizację oprogramowania ! (Będę dzwonił ... :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S

Rozmawiałem z Tobą tydzień temu o aktualizacji skrzyni CS na softa 3031, byłem w ASO WWa Centrum Połczyńska... Panowie specjaliści powiedzieli że aktualizacja nie jest możliwa :/

.

.

.

Tak więc do zobaczenia po nowym roku na kompleksową akcje wymiany oleju oraz aktualizację oprogramowania ! (Będę dzwonił ... :) )

Yyyy... Co się stało... podpięli interfejs i pokazało im, że dla Twojej skrzyni nie ma aktualizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno łącza sie z niemieckim serwerem i idzie to zza granicy. Po podpięciu interfejsu okazało sie ze mam najnowsza wersje oprogramowania sterownika, a nowa wersja została udostępniona w 2010 roku wraz z (uwaga!!!) wydaniem 7 tarczowego sprzęgła w skrzyniach Multitronic ! Jak to usłyszałem to poszedłem posiedzieć sobie w R8+ po czym opuściłem lokal [emoji23]

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno łącza sie z niemieckim serwerem i idzie to zza granicy. Po podpięciu interfejsu okazało sie ze mam najnowsza wersje oprogramowania sterownika, a nowa wersja została udostępniona w 2010 roku wraz z (uwaga!!!) wydaniem 7 tarczowego sprzęgła w skrzyniach Multitronic ! Jak to usłyszałem to poszedłem posiedzieć sobie w R8+ po czym opuściłem lokal [emoji23]

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

...większość update-u softu dla Multitronic 01J Audi wypuściło w 2005r (w tym także dla Twojego auta). Data, którą Ci podano to termin wydania ostatniej wersji protokołu technicznego związanego z aktualizacją oprogramowania a nie pojawienia się softu. W sumie to troszkę usprawiedliwię serwisanta - nikt z nich nie śledzi poprawek wprowadzanych w bazie danych. Widzą tylko ostatnie wersje dokumentacji z bieżącą datą. No nic - dla jednego to praca a dla innego hobby. Uznajmy, że z tego właśnie powodu jestem w kwestii tej cholernej przekładni po prostu bardziej dociekliwy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy pytanko bo czeka mnie wymiana oringu pokrywy napedu przedniej osi w multi tam gdzie jest mechanizm roznicowy i pytanko tam jest inny olej jak w skrzyni ?

Tak - dyferencjał ma swój własny olej (przekładniowy).

Witam kolego a masz może symbol jaki to olej ile trzeba bo we wtorek będę to rozbierał . Aha rozmawialiśmy auto stało 24 godziny nic nie było jak tylko przejechałem sie to olej był widoczny od tego odpowietrzenie w dół było mokro .i wystarczy tylko wymienić ten oring w obudowie pokrywy napędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G052190A2 - do dyferencjału wchodzi 1.3L.

Edytowane przez Bart-S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G052190A2 - do dyferencjału wchodzi 1.3L.

tam przy wymianie tego oringi od pokrywy sa jakies niespodzianki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G052190A2 - do dyferencjału wchodzi 1.3L.

tam przy wymianie tego oringi od pokrywy sa jakies niespodzianki ?

Poza tym, że zleci Ci olej z dyfra nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam autko ze skrzynią multitronic o oznaczeniu eve kupione 2 miesiące temu. Nic się nie działo do dziś rano... Daję na D lub R i nic. Auto stoi, ale predkosciomierz pokazuje jak bym jechał. Żadnych błędów w zeszłym tygodniu nie było jak podłączyłem vcds. Po awarii jeszcze nie podłączyłem (zrobię to jutro). Po za tym auto na P nie blokuje kół i mogę go swobodnie przepchać. Na wyświetlaczu kolorowym FIS żadnych błędów i normalnie pokazuje przełączanie biegów. Poprzedni właściciel nie dawno naprawiał elektronikę i jest na to niby gwarancja. Cała świąteczna energia wyssana :-/ moglibyście mnie jakoś pocieszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam autko ze skrzynią multitronic o oznaczeniu eve kupione 2 miesiące temu. Nic się nie działo do dziś rano... Daję na D lub R i nic. Auto stoi, ale predkosciomierz pokazuje jak bym jechał. Żadnych błędów w zeszłym tygodniu nie było jak podłączyłem vcds. Po awarii jeszcze nie podłączyłem (zrobię to jutro). Po za tym auto na P nie blokuje kół i mogę go swobodnie przepchać. Na wyświetlaczu kolorowym FIS żadnych błędów i normalnie pokazuje przełączanie biegów. Poprzedni właściciel nie dawno naprawiał elektronikę i jest na to niby gwarancja. Cała świąteczna energia wyssana :-/ moglibyście mnie jakoś pocieszyć?

Zadzwoń jak podłączysz kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...