Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, tomal1985 napisał:

 

ok Bart-s tak zrobię. Problem w tym ze jestem w delegacji i nie wiem kiedy uda mi się wyciągnąć ten sterownik...

Czy możesz napisać mi na pw namiary do siebie?  myślę ze na początku przyszłego tygodnia będę mógł go wysłać

Poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

25 minut temu, Bart-S napisał:

Września...

Proszę o kontakt w prywatnej wiadomości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam wycieczkę do Wrześni. Napisz mi tylko na pw jak się konkretnie umówić z tobą, Mam 250km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładniejsze analizie mojego problemu postanowiłem poszukać głębiej mojego problemu.
Szum w skrzyni multitronic. Najbardziej słyszalny na P. Na N trochę mniej na D R brak szumu. Auto na podnośniku, olej sprawdzony. Zero błędów w sterowniku. Biegi zmienia dobrze, nie szarpie. Świst-jargolenie przypominające jakby zacierające się łożysko najbardziej słyszalny na P w zakresie ok 2000 obrotów. Metodą na kij od miotły najbardziej dochodzi z tyłu skrzyni z okolic sterowniki, mechatroniki.Zaobserwowałem też że po jeździe dźwięk ten nie występuje przez chwilę po przełączeniu lewarka na P, ale po chwili już jest. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam audi A4 b7 Multitronic 2005 rok problem polega na tym że na zimnej skrzyni jakiś opóźniony w ruszaniu ciepła lepiej falują obroty i poszarpuje za jakieś 1000 km powinienem zmienić olej co może być????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w Multitronic mechanizm różnicowy pracuje w innym oleju, jeżeli tak to jaki i jak sprawdzić jego stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Czy to normalne w multitronicu ze auto nie hamuje silnikiem?

Zdjecie nogi z pedalu gazu powoduje tylko lekka i powolna utrate predkosci, czasami nawet na rownej drodze potrafi przyspieszyc o pare km/h (bez dotykania pedalu gazu).

Auto ma przelozona skrzynie i wsadzony sterownik ze starej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2017 o 19:01, ecobuda napisał:

Po dokładniejsze analizie mojego problemu postanowiłem poszukać głębiej mojego problemu.
Szum w skrzyni multitronic. Najbardziej słyszalny na P. Na N trochę mniej na D R brak szumu. Auto na podnośniku, olej sprawdzony. Zero błędów w sterowniku. Biegi zmienia dobrze, nie szarpie. Świst-jargolenie przypominające jakby zacierające się łożysko najbardziej słyszalny na P w zakresie ok 2000 obrotów. Metodą na kij od miotły najbardziej dochodzi z tyłu skrzyni z okolic sterowniki, mechatroniki.Zaobserwowałem też że po jeździe dźwięk ten nie występuje przez chwilę po przełączeniu lewarka na P, ale po chwili już jest. Proszę o pomoc.

Niestety nie jest to typowa usterka więc na podstawie samego opisu nie potrafię Ci pomóc. Więcej mógłbym powiedzieć gdybym miał możliwość przejechania się autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.02.2017 o 07:50, szaman864 napisał:

Witam posiadam audi A4 b7 Multitronic 2005 rok problem polega na tym że na zimnej skrzyni jakiś opóźniony w ruszaniu ciepła lepiej falują obroty i poszarpuje za jakieś 1000 km powinienem zmienić olej co może być????

To że na zimnej skrzyni jest "przymulony" i przeciąga obroty wyżej niż zwykle to normalne. Natomiast falowanie obrotów i szarpanie to już nie jest prawidłowe zachowanie. Podobnie jak wyżej - aby powiedzieć więcej muszę mieć możliwość przejechania się autem i analizy bloków pomiarowych online.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ecobuda napisał:

Czy w Multitronic mechanizm różnicowy pracuje w innym oleju, jeżeli tak to jaki i jak sprawdzić jego stan.

Dyferencjał ma osobną komorę w skrzyni a co za tym idzie swój własny olej - przekładniowy. Poziom sprawdza się za korkiem z boku skrzyni - prawidłowa ilość oleju to 8mm poniżej poziomu korka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, matwer90 napisał:

Czesc

Czy to normalne w multitronicu ze auto nie hamuje silnikiem?

Zdjecie nogi z pedalu gazu powoduje tylko lekka i powolna utrate predkosci, czasami nawet na rownej drodze potrafi przyspieszyc o pare km/h (bez dotykania pedalu gazu).

Auto ma przelozona skrzynie i wsadzony sterownik ze starej skrzyni.

Wszystko zależy od tego o jak powolnej utracie prędkości mówimy. Jaka skrzynia siedziała tu oryginalnie a jaką założyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, walada1987 napisał:

Stowka bart

 

Naciapane z GT-N7105

 

 

 

 

Dziękuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bart-S napisał:

Wszystko zależy od tego o jak powolnej utracie prędkości mówimy. Jaka skrzynia siedziała tu oryginalnie a jaką założyłeś?

Hmm...mozna to porownac do hamowania silnikiem na 4 biegu w manualu przy predkosci mniejszej niz 60 km\h. :)

To ten sam, multitronic 8 biegowy.

To nie sprawka ten inteligentnej skrzyni i jej przelozen a raczej ich braku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, matwer90 napisał:

Hmm...mozna to porownac do hamowania silnikiem na 4 biegu w manualu przy predkosci mniejszej niz 60 km\h. :)

To ten sam, multitronic 8 biegowy.

To nie sprawka ten inteligentnej skrzyni i jej przelozen a raczej ich braku?

Naprawdę ciężko mi się do tego odnieść... Każdy z Was rozumie to na swój sposób a ja wypowiadam się gdy się przejadę i "poczuję". Wpadnij jak będziesz przejeżdżał - może powiem coś więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, tak na prawde kazdy objaw ktory moze wydawac sie dziwny jest ciezki do oceny poki wprawne oko nie przypatrzy sie blizej...

Zdarza sie ze mozna szybko zdiagnozowac typowa usterke czy awarie ale reszta to takie forumowe wrozenie z fusow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, matwer90 napisał:

Rozumiem, tak na prawde kazdy objaw ktory moze wydawac sie dziwny jest ciezki do oceny poki wprawne oko nie przypatrzy sie blizej...

Zdarza sie ze mozna szybko zdiagnozowac typowa usterke czy awarie ale reszta to takie forumowe wrozenie z fusow :)

Dokładnie - typowe rzeczy można od razu wychwycić. Niestety nic nie zastąpi diagnostyki na miejscu... Macie różne doświadczenia, różnie to opisujecie - potem na miejscu okazuje się, że to jeszcze coś innego. Dlatego wstrzymuję się z opinią dopóki nie dane mi będzie zdiagnozować bezpośrednio na pacjencie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.02.2017 o 11:59, Bart-S napisał:

To że na zimnej skrzyni jest "przymulony" i przeciąga obroty wyżej niż zwykle to normalne. Natomiast falowanie obrotów i szarpanie to już nie jest prawidłowe zachowanie. Podobnie jak wyżej - aby powiedzieć więcej muszę mieć możliwość przejechania się autem i analizy bloków pomiarowych online.

Szarpanie jakby ustąpiło bo od pewnego czasu ich nie ma tylko te falowanie zostało i jakby coś się ślizga bo jak dobrze kojarzę kiedyś lepiej przyspieszal samochód i jak dam do końca w deche to obroty prawie do 4 tys dochodza

 

Dnia 25.02.2017 o 11:59, Bart-S napisał:

To że na zimnej skrzyni jest "przymulony" i przeciąga obroty wyżej niż zwykle to normalne. Natomiast falowanie obrotów i szarpanie to już nie jest prawidłowe zachowanie. Podobnie jak wyżej - aby powiedzieć więcej muszę mieć możliwość przejechania się autem i analizy bloków pomiarowych online.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, szaman864 napisał:

Szarpanie jakby ustąpiło bo od pewnego czasu ich nie ma tylko te falowanie zostało i jakby coś się ślizga bo jak dobrze kojarzę kiedyś lepiej przyspieszal samochód i jak dam do końca w deche to obroty prawie do 4 tys dochodza

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy orientujecie się w jaki koszt byłby kompletnej regeneracji skrzyni multitronik? Mam taki problem, że skrzynka poszarpuje przy ruszaniu jeżeli mocniej się doda gazu i też przy prędkości około 5-10 km słychać hałasy ze skrzyni jakby delikatne grochotanie. Wibracje pojawiają sie też przy prędkościach około 80 do 100 km i potem różnie.  Na pulpicie nic się nie wyświetla tzn. Mrugające ikony biegów nic takiego nie występuje. Bieg wsteczny również dobrze działa. Jest to skrzynia 6 biegowa plus wsteczny. Samochód kupiłem od brata i troche na tej skrzyni w tym stanie jezdził więc podejrzewam, że w grę wchodzi kompletna regeneracja. Czy możecie polecić jakiś dobry serwis? Bart-S co sądzisz o tych objawach? Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...